Ga naar inhoud


[RE-9000HD] FW Rebox 9000 HD versie 97 is uit


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sinds dat de EIT-EPG beschikbaar is leverde de MHW-EPG problemen op zoals o.a. hangen van de receiver.

Waarschijnlijk bedoelen ze nu dit probleem alhoewel het verder niet relevant is want de EIT-EPG functioneert veel beter dan de MHW-EPG.

 

Overigens heb ik de v.97 geïnstalleerd en voor zo ver ik het nu kan beoordelen functioneert het bij mij prima.

Wel is, zoals ook beschreven, de toegang WLAN via WPA2 aangepast want ik kan nu WLAN toegang verkrijgen via WPA2-AES en dat was met v.89 nog niet mogelijk.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee. Ik heb die op UIT staan en heb daar dus geen gebruik van gemaakt.

 

Ik vind volgens mij wel 1 nieuw probleem(pje) die er in versie 87 niet was. In het menu de optie HDMI Dolby op AAN zetten werkt niet meer. Nu moet je handmatig alle zenders met verschillende sporen handmatig op het AC3 spoor zetten.

 

Is jammer maar dan hebben ze weer wat voor de volgende update. :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
..In het menu de optie HDMI Dolby op AAN zetten werkt niet meer.

Alfons,
Bedoel jij de instelling HDMI Dolby Digitaal in het Menu 'A/V uitgang instellingen'?
Zo ja, dan is dat wel vreemd want ik kan nog steeds kiezen tussen Aan - Uit.
Ik heb overigens na de installatie van v.97 geen fabrieksreset gedaan maar wel de receiver even spanningsvrij gemaakt.

Verder wil ik ook nog even opmerken dat ik mij Audio signaal niet via HDMI naar mijn TV stuur maar via SPDIF (Toslink kabel) naar mijn Sony HCS.
Wellicht is dit een verklaring.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel even op dat voor een goede werking de HDD geformateerd MOET worden vanwege allerlei veranderingen in de software.

Dus als er rare klachten ontstaan eerst je HDD leeg maken.

Uiteraard ook een fabriek reset, maar dat ligt voor de hand.

(zoals er op de site vermeld staat)

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

 

Ik kon er net niet bij en deed het uit mijn hoofd.

 

Ik bedoel bij 'A/V Uitgang Instellingen' de optie 'Dolby Digital Default'. Die heb ik op AAN staan. 'HDMI Dolby Digital' die daar boven staat natuurlijk ook.

 

Je krijgt dan op b.v. ARD automatsch de uitzending in Dolby (als er 5.1 wordt doorgegeven), terwijl de audio instelling (gele knop) op automatisch staat.

 

Werkt prima. Alleen bij Eurosport HD en History HD niet. Dit omdat bij het Nederlandse respectievelijk Engelse geluidsspoor geen AC3 zit, maar bij het Engelse resp. Tsjechische spoor wel. En die pakt hij dan.

 

MAAR: zojuist nog even BBC HD geprobeerd en nu pakt hij hem wel goed. Ik denk dat hij nog even aan de nieuwe firmware moest wennen. laugh

 

Overigens heb ik wel een fabrieksreset gedaan en gebruik ook de SPDIF.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Let wel even op dat voor een goede werking de HDD geformateerd MOET worden vanwege allerlei veranderingen in de software.
Dus als er rare klachten ontstaan eerst je HDD leeg maken.
Uiteraard ook een fabriek reset, maar dat ligt voor de hand.
(zoals er op de site vermeld staat)


Is dit echt nodig? Ik heb niet zoveel zin om al m'n opnames te verwijderen mad

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Let wel even op dat voor een goede werking de HDD geformateerd MOET worden vanwege allerlei veranderingen in de software.

Uiteraard ook een fabriek reset, maar dat ligt voor de hand.
(zoals er op de site vermeld staat)

Dit lijkt mij wel een erg drastische manier van upgraden en hierover heb ik ook nog nooit iets van vernomen.
Het zou toch te gek zijn dat ik naar elke FW upgrade mijn HDD zou moeten formatteren en ik mijn circa 25 opnames kwijt zou zijn.
Kun jij de bron opgeven waarop jouw opmerking is gebaseerd?
Verder heb ik bij al mijn vorige upgrades (op één keer na) nog nooit een fabrieksreset uitgevoerd en tot nu toe heb ik als een van de weinigen geen problemen ondervonden.
Dit laatste wil ik overigens niet expliciet aan het wel of niet uitvoeren van een fabrieksreset koppelen.
Ik doe in elk geval voorlopig geen fabriekreset na het upgraden tenzij daarvoor een aanleiding is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Hij schrijft wel dus als er rare klachten ontstaan. Als je die niet hebt, moet je dat natuurlijk niet doen.


Alfons,
Is dit antwoord gerelateerd aan de opmerking 'uitvoeren fabrieksreset' of 'formatteren HDD'?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...