Ga naar inhoud


[RE-9000HD] FW Rebox 9000 HD versie 97 is uit


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

De enige reden die ik kan verzinnen is dat de timeshift buffer anders wordt opgeslagen. Maar dit zou toch vanzelf opnieuw aangemaakt moeten worden.

 

Ik ben toch wel benieuwd of de mensen hier wel of niet geformatteerd hebben en wat het resultaat van de update was.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Hij schrijft wel dus als er rare klachten ontstaan. Als je die niet hebt, moet je dat natuurlijk niet doen.


Alfons,
Is dit antwoord gerelateerd aan de opmerking 'uitvoeren fabrieksreset' of 'formatteren HDD'?


Jürgen,

Aan het formatteren van de harddisk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedroo
Inderdaad op de .tv site staat het voor het eerst vermeld.
Op de .be site stond het niet vermeld.
Ik doe voorlopig geen format.

Ik zie er nu ook het nut niet van.. ik heb problemen, dus ik ga het maar doen... Alleen wat gebeurt er als je eerst de bestanden naar je PC kopieert en vervolgens terug zet op de disk? Lijkt me dan ook niet verstandig?.

Het was makkelijker geweest als ze even uitgelegd had waarom je het moet doen? Hebben ze iets veranderd aan het formaat of willen ze er zeker van zijn dat bepaalde type van bestanden niet meer op de disk staan... Dan was het makkelijker geweest om dat dan te beschrijven...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedroo
Nu staat het er op de rebox.be site ook bij:

"Na de software update, de HDD formatteren voor een optimale werking van deze software.
Daarna de ontvanger terugzetten naar de fabrieksinstelling"


Na als het de problemen oplost prima alleen moeten we nog wat opnames gaan bekijken voor ik kan updaten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Origineel bericht van: Pedroo
Nu staat het er op de rebox.be site ook bij:

"Na de software update, de HDD formatteren voor een optimale werking van deze software.
Daarna de ontvanger terugzetten naar de fabrieksinstelling"


Na als het de problemen oplost prima alleen moeten we nog wat opnames gaan bekijken voor ik kan updaten.

Als je verbinding maakt vanaf je PC naar de HDD, dan kan je de files kopieren naar je PC. Gaat wel traag met kopieren; maar komt wel over. Daarna Formateren en dan je opnames terugzetten, dan kan je ze weer vrolijk afspelen.....

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover je het nu al kunt zeggen: Wat zijn jullie ervaringen?

 

Na korte tijd testen heb ik:

- één keer opstartproblemen gehad. De Rebox wilde niet meer opstarten en moest via een harde reset weer tot leven gewekt worden..

- één keer 'gecodeerde uitzending' bij een HD kanaal.

 

Bovenstaande problemen heb ik maar eenmaal gezien. Omdat ik nog niet alle instellingen had hersteld, denk ik dat ik de oorzaak hier in moet zoeken.

 

Opvallend vind ik de ontvangst van de zwakke transponders op de 28,2 positie: Omdat mijn LNB niet goed staat (het is nu te koud op het dak!) zijn deze met mijn satellietconfiguratie slecht te pakken. Nu gaat dit veel beter!

In de Opslag manager is nu een HD test functie ingebouwd. Deze geeft weer welke prestaties je mag verwachten van je harddisk.

 

 

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peter38
Voor zover je het nu al kunt zeggen: Wat zijn jullie ervaringen?

Na korte tijd testen heb ik:
- één keer opstartproblemen gehad. De Rebox wilde niet meer opstarten en moest via een harde reset weer tot leven gewekt worden..
- één keer 'gecodeerde uitzending' bij een HD kanaal.

Bovenstaande problemen heb ik maar eenmaal gezien. Omdat ik nog niet alle instellingen had hersteld, denk ik dat ik de oorzaak hier in moet zoeken.

Opvallend vind ik de ontvangst van de zwakke transponders op de 28,2 positie: Omdat mijn LNB niet goed staat (het is nu te koud op het dak!) zijn deze met mijn satellietconfiguratie slecht te pakken. Nu gaat dit veel beter!
In de Opslag manager is nu een HD test functie ingebouwd. Deze geeft weer welke prestaties je mag verwachten van je harddisk.



Heb je je harddisk geformatteerd of niet na het installeren van de update?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Heb je je harddisk geformatteerd of niet na het installeren van de update?


Jazeker! koste me wat tijd om de opnames veilig te stellen. Overigens er is nu géén actie meer nodig om een IP adres te verkrijgen via dhcp.

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarentegen wel om het vaste ip adres dat ik hem heb gegeven, te heractiveren.

na de update stond het er wel in maar hij kreeg keurig een (niet door mij gewenst) dhcp adres.

menu openen, ip adres (dat er dus wel stond) nogmaals invoeren, harde aan/uit en het was weer ok.

ook ik had een blokkage bij de update, gedurende de eerste opstart hing de rebox.

aan/uit deed weer eens wonderen.

daarna voor het eerst schokkerige beelden op ned1 (sd) gehad, nooit eerder gezien, maar dat kan aan de zender hebben gelegen.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de bug in de planner/epg opgelost? Vind ik wel belangrijk.[??]

Zo als ik kan zien, blijven de namen in de planner nu wel staan van de programma's die ik opneem

 

Dus niet meer elke keer zelf de namen in geven, als je iets hebt opgenomen. [Nog meer mensen die dat opvalt]

 

En eerst alles kopieren naar een andere schijf, en dan formatteren, en dan weer terug zetten heeft volgens mijn geen nut, want dan haal je ook de bugs weer terug.Of zie ik dat verkeerd?

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had twee problemen; 1 keer per paar dagen een vastloper (MHW update stond uit) en regelmatig de melding van "Gecodeerde zender" tijdens het zappen, waarbij een seconde of 10 later beeld kwam. Dit is niet op alle zenders, maar altijd wel bij dezelfde zenders (BV Veronica)

 

Vastloper heb ik nog niet ervaren, maar dat zou erg snel zijn smile En gecodeerde zender probleem is gebleven...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980

En eerst alles kopieren naar een andere schijf, en dan formatteren, en dan weer terug zetten heeft volgens mijn geen nut, want dan haal je ook de bugs weer terug.Of zie ik dat verkeerd?

Voor mij is het formatteren geen optie want op dit moment staan circa 70Gb aan opnames op de ontvanger en zelf het kopiëren hiervan via FTP duurt een eeuwigheid, mij niet gezien.

T.a.v. de opmerking (vet gedrukte tekst) even het volgende.
Wat je kopieert zijn in feite alleen de opnames en niet de overige (Linux) files.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat in de opnames ongerechtigheden zitten die na het eventuele terugzetten problemen kunnen veroorzaken.
Ik heb de indruk dat het formatteren bedoeld is om onregelmatigheden in de software te voorkomen omdat deze wellicht zijn blijven hangen en deze software zet je immers niet terug.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...