Ga naar inhoud


[RE-9000HD] FW Rebox 9000 HD versie 97 is uit


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

Zaterdag,13-03-2009, een vastloper met de nieuwe FW versie 97.

Netjes geupdated, dan naar fabrieksinstellingen, machine uitgezet (ongeveer 'n minuut) en daarná ook nog de HD geformateerd.

Om 19:30 uur een getime-de opname (NET5) gestart die tot 00:15 uur moest opnemen.

In de tussentijd ook nog op NED3 (SD) wat opgenomen van 21:00 tot 22:00 uur en gekeken naar NED1 (SD).

Tegelijkertijd iets opnemen van Net5(SD) opnemen van NED3(HD) en kijken naar NED1(HD) is/was niet mogelijk.

Ná 22:00 naar NED1-HD kijken.

Even na 23:00 begon het beeld te haperen en daarna EINDE! mad Wéér een zaterdag-avond opname naar de kl....(sorry). Ook de communicatie met de SmartWi is dan weg, alleen uitzetten met de schakelaar achterop is dan de enigste mogelijkheid.

Misschien moet de oorzaak van de vastlopers gezocht worden in de kaartlezer, ik gebruik alleen de CD-kaart in de onderste kaartlezer.

 

Op de Disk stond nog wel een bestand van ruim 3,4GB maar de tijd die ervoor stond, stond op 00:00:00.

 

Het begint nu écht vervelend te worden als hij de básis taken al niets eens uit kan voeren.

REBOX.......DOE ER A.U.B.WAT AAN!

 

Ik zal bovenstaande ook in een Mail naar Rebox sturen, misschien kunnen ze wat met de informatie.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Caesarion
.........Even na 23:00 begon het beeld te haperen en daarna EINDE! mad .....
Misschien moet de oorzaak van de vastlopers gezocht worden in de kaartlezer, ik gebruik alleen de CD-kaart in de onderste kaartlezer.......

Even een aanvulling: Toen de Rebox vastgelopen was kreeg ik de melding" gecodeerd ......". Ook hierdoor dénk ik dat de kaartlezer mede "schuldig" is aan de vastlopers. Voorzover ik na heb kunnen gaan gebeurt het niet bij mensen die "alleen maar" FTA kijken.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman

Er loopt dus een getimede opname als ik naar bed ga, en dan zie ik 's ochtends dat de Rebox nog aanstaat.
Mijn oude Topfield schakelde zichzelf altijd uit.


Je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag of je de ontvanger voor het naar bed gaan en tijdens een lopende opname via de Power- (Uit) knop hebt uitgezet en na verschijning van de Pop-Up ook de middelste knop hebt ingedrukt.
Als je deze actie niet uitvoert zal de ontvanger ook niet uitschakelen.

Origineel bericht van: Caesarion
...Voorzover ik na heb kunnen gaan gebeurt het niet bij mensen die "alleen maar" FTA kijken.

Ik kijk bijna uitsluitend naar gecodeerde CD zenders (zowel SD als HD) en ik ondervind dit euvel niet.
Heb je al eens de smartcard i.c.m. een CAM (b.v. Aston 1.07 v2.18) gebruikt want dan kun je controleren of het probleem aan de interne kaartlezer ligt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Ik ga nog vier programma’s kijken, en daarna ga ik formatteren.
Dan weet ik zeker dat ik alles gedaan hebt, en dan maar afwachten.

Heb jij dat al gedaan catw, formatteren?

En ik vind de rebox niet zo slecht, dus ik steek me vinger maar op!



Ik had op Ned1 HD last van haperingen in het beeld. Gistermiddag voor alle zekerheid de schijf geformatteerd en tot dit moment zijn die haperingen niet meer voorgekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik kijk bijna uitsluitend naar gecodeerde CD zenders (zowel SD als HD) en ik ondervind dit euvel niet.
Heb je al eens de smartcard i.c.m. een CAM (b.v. Aston 1.07 v2.18) gebruikt want dan kun je controleren of het probleem aan de interne kaartlezer ligt.

Kan ik proberen, maar komen de opnamen dan wel gedecodeerd op de harddisk?
De interne kaartlezer word nl. meerdere malen aangesproken, zodat deze gedecodeerd op de disk komen.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, als je een CAM gebruikt komen opnames van de gecodeerde zenders ook gecodeerd op de HDD te staan.

Het gaat hierbij ook niet om een permanente oplossing maar puur om te kijken waar het probleem ligt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er tot op heden nog geen last gehad van vastlopers sinds de .V97 software. Met alle eerdere versies was het om de dag eigenlijk wel raak. Ook ik vind dit super frustrerend, het verknalt echt daadwerkelijk je TV avondje... Ook leef ik nu in "fear" smile en ik hoop dus bij elke zapronde dat die niet vastloopt.. Maargoed, ik geloof ook niet in de idiale box, ik denk dat alle boxen wel kuren kennen

 

Misschien moeten we een nieuw topic openen waar we de vastlopers identificeren en dan precies bijschrijven wat we aan het doen waren op het moment dat dit gebeurde? Misschien weet Rebox dan waar ze het probleem moeten zoeken, want ze weten duidelijk nu nog geen oorzaak.. Ik kreeg ook altijd als antwoord van Rebox dat ze dit probleem niet kenden en dat ze hoopte dat het met de volgende firmware update was opgelost...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele weekend de box stevig gebruikt. Flink gezapt en met de menu's in de weer. Tot op heden geen vastlopers wat anders zeker was voorgekomen. Waar ik nu wel last van heb zowel SD als HD dat soms het beeld begint te blokken en geluid gaat haperen. Signaal dik boven de 90% en alleen heen en weer zappen lost het probleem op.

Voor mijn gevoel gebeurt dit nu veel vaker dan voor de update.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gistermiddag nieuwe versie geladen. Sindsdien veel gezapt, opgenomen, time shift gebruikt, etc. Tot op dit moment geen problemen...

 

Hopen dat dat zo blijft.

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
...Waar ik nu wel last van heb zowel SD als HD dat soms het beeld begint te blokken en geluid gaat haperen. Signaal dik boven de 90% en alleen heen en weer zappen lost het probleem op.
Voor mijn gevoel gebeurt dit nu veel vaker dan voor de update.

Sinds gisteren heb ik ook ineens problemen met blokvorming en soms zelf stilstaand vertekend beeld.
Dit gebeurt m.n. op NED1 HD en NED3 HD.
Op NED2 en de overige CD HD zenders heb ik nog geen blokvorming kunnen constateren.
Het lijkt of het aan de HD versie van NED1 en 3 ligt.
Ook bij mij staat de schotel goed afgesteld, zowel signaalsterkte als kwaliteit ruim boven de 90 respectievelijk 95%.
Vanmiddag heb ik via de timer Studio Sport op NED1 HD geprogrammeerd en de opname was mislukt, het bestand was leeg (0 bytes groot).
Ik kreeg de melding dat de opname corrupt was en de vraag of ik de opname wilde verwijderen.
Heeft iemand anders ook nog sinds gisteren problemen met NED1 en NED3 HD?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na gekeken te hebben naar stegeman op sbs6 en overschakelde naar nederland 1 HD ging het weer leuk. Ja alles stond weer vast alleen srtoom er af en stoom weer erop (na minuut) deed dat ding het weer. Wat doe ik niet goed? Mijn kaartje zit in de eerste kaartlezer, volgens het menu is dat de bovenste. Weer naar sbs6 gegaan en daarna naar rtl4 en weer alles bevroren dus dikke ellende. Weer de stroom er af gehaald en nu kijk ik weer naar sbs6 en heb weer beeld.

Kan iemand mij uitleggen waardoor dat kan komen of onderkent iedereen deze problemen?

 

Voor een ieder van deze miskoop, zo zie ik het voor mij dus, vraag ik hoe zit de hardware in elkaar en wie bewerkt de software die wij als (goede) update "voorgeschoteld" krijgen. Bij mij is het nu nog steeds een fortis,na het testen van de software, i.p.v. een rebox (rotbox, of vul maar in).Dikke ellende dus nog en pech hebben moeten we maar, bij deze miskoop, inzien. Ach ja ook ik bekijk de aankoop folder maar weer eens.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat nu ook, af en toe springt het beeld verder alsof het even was opgehouden.

overigens heb ik dat ook enigszins bij sd/uitzendingen, ik had het net bij france2.

dat geeft toch het vermoeden dat het niet aan de nl zenders ligt , maar bv aan de cardreader, mijn franse en nl kaart zitten allebei in een interne reader.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: catw
Van mij mag er met spoed nieuwe software komen we hebben nu nog steeds een fortis catw.


Wat je doen kan, is de oude software terug zetten, dat is heel gebruikelijk in pvr land.
En afwachten of de volgende software versie wel goed is!

Weet iemand of het mogelijk is om een paar versies terug te gaan?
Voor mij persoonlijk werkte de rebox het beste met v69. Nu v97 erop staan maar hij lijkt wat logger te worden, geen echte problemen maar iets trager.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
..........Mijn kaartje zit in de eerste kaartlezer, volgens het menu is dat de bovenste. Weer naar sbs6 gegaan en daarna naar rtl4 en weer alles bevroren dus dikke ellende. Weer de stroom er af gehaald en nu kijk ik weer naar sbs6 en heb weer beeld.........


Ik heb de kaart CD kaart (via SmartWi) in de onderste lezer zitten. De bovenste zit zelfs nog dicht.
Met Zappen "lijkt" het bij mij wel allemaal goed te gaan, alleen op Zaterdag met lange opname (19:30 - 00:15 uur) loopt de Rebox, rond 23:00uur, vast?!

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwe software vrijdag geplaatst. Geen format van de hele disk gedaan, maar wel een fabrieksreset.

 

Zaterdag en zondag weer het nodige opgenomen en gekeken en dat ging allemaal goed smile Ook 2 opnames tegelijk en de box ging erna netjes uit.

 

Ik kon overigens nu probleemloos naar het Astra/RAI HD demo kanaal kijken. Dit ging een poosje geleden niet, dus ik denk dat dit inderdaad gefixed is. Ik heb daar ook iets over gelezen in de changelog.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...