Ga naar inhoud


[RE-9000HD] FW Rebox 9000 HD versie 97 is uit


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

Gast toppiedus
Citaat:
Wijze en ware woorden Catw! De Rebox 9000 is inderdaad een Rotbox en jij hebt het volste recht om deze waarheid en de vele gebreken die je tegenkwam op dit forum aan de orde te stellen. Ondanks het commentaar van enkele personen die denken het recht te hebben om o.a. "na een welverdiende nachtrust" de sfeer hier op het forum te kunnen bepalen.
Dat je dit aan de orde stelt is bovendien ter zake omdat het een schande is dat meer dan een half jaar na de introductie - en vele upgrades - de Rebox 9000 nog steeds een Wrakbox is.
Het is van groot belang dat niet meer mensen slachtoffer worden van dit apparaat. Zegt het voort!
Voor het betaalde bedrag geeft de leverancier echt geen downgrade...
De nieuwste update voor de Rebox 9000 heeft bij mij ook weer voor de nodige vastlopers gezorgd.
Jürgen ik heb je commentaar niet nodig, hou jij je maar bij je breiwerkje anders laat je opnieuw een steek vallen!

Natuurlijk mag je best eens je frustratie tonen, maar wel realistisch blijven.
Hier proberen we iets op te lossen en het valt me op dat er diverse gebruikers met problemen zijn en een aantal gebruikers waarbij er vrijwel geen problemen optreden (waaronder gelukkig ondergetekende)
Catw valt wel heel erg in herhaling met uiten van frustratie zonder te zoeken naar een constructieve oplossing.
Heb het maar niet terug gezocht maar volgens mij heeft catw in eerdere posting ook aangegeven een niet alledaagse configuratie te hebben.
Wat ik me wel afvraag is waarom gaat Catw in hemelsnaam niet terug naar haar leverancier?
Als het echt zo`n frustratie is overleg dan met je leverancier om tot een oplossing te komen en deel deze ervaring eens met ons.
Alleen maar roepen dat het een rotbox is lost m.i. niets op
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast victoire
Origineel bericht van: David1980
Victoire, waarom loopt bij jou nou steeds de boel vast, en bij mijn niet.
Wat heb jij nu anders als ik heb?
Ik heb een vaste schotel, met een duo lnb, en ik kijk enkel maar naar CD.


David, ik heb een vaste schotel, VisioSat met 4 LNB's (Astra 1,2,3 en Hotbird. Ik kijk naar CD maar ook naar BBC en graag naar de Duitse zenders zoals ZDF-info en ZDF-Doku, N24, N-TV, Phoenix.
Ik ben de enige niet waar de Rebox 9000 vastloopt, het gebeurt bij velen en de oplossing duurt gewoon te lang.
Voor de goede orde: De fout zit in de Rebox en niet bij de slachtoffers!
Bovendien heb ik een Anysee E30 S2 Plus (zie anysee.com), een satellietontvanger voor computer en daar heb ik een aparte schotel voor met Duo-LNB (Astra 1 en 2) Met dit mini ontvangertje zo groot als een plat pakje sigaretten heb ik nooit enige last van vastlopers.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast victoire

Het is de taak van de leverancier/fabrikant om de Rebox 9000 goed te laten functioneren en niet van de klant. Dat is de wereld op z'n kop.

De leverancier is ervoor betaald, de klant niet.

Ik herhaal dat Catw vrijheid van meningsuiting heeft en heb volkomen begrip voor zijn grote ergernis.

Het is zelfs zijn morele plicht om te waarschuwen op dit forum, dit voorkomt nieuwe slachtoffers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast toppiedus
Citaat:
het is de taak van de leverancier/fabrikant om de Rebox 9000 goed te laten functioneren en niet van de klant. Dat is de wereld op z'n kop.
De leverancier is ervoor betaald, de klant niet.


Hier sla je de spijker op de kop, ik heb volgens mij nergens gelezen dat Catw het met haar leverancier heeft opgenomen.
Doe dat eerst eens en deel je ervaringen hier zodat een ander er zijn voordeel mee kan doen.
nogmaals, kan me de frustratie heel goed voorstellen maar alleen maar klagen en roepen dat het een rotbox is draagt niet bij tot een oplossing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast victoire
Origineel bericht van: toppiedus
Citaat:
het is de taak van de leverancier/fabrikant om de Rebox 9000 goed te laten functioneren en niet van de klant. Dat is de wereld op z'n kop.
De leverancier is ervoor betaald, de klant niet.


Hier sla je de spijker op de kop, ik heb volgens mij nergens gelezen dat Catw het met haar leverancier heeft opgenomen.
Doe dat eerst eens en deel je ervaringen hier zodat een ander er zijn voordeel mee kan doen.
nogmaals, kan me de frustratie heel goed voorstellen maar alleen maar klagen en roepen dat het een rotbox is draagt niet bij tot een oplossing.


Mogelijk heeft Catw inmiddels contact gehad met de leverancier of heeft er geen tijd voor, bovendien is dat zijn (of haar?) zaak en hij heeft het volste recht om op dit forum zijn mening te geven. Het topic is "Rebox 9000 HD versie 97 is uit" en de conclusie van velen is dat ondanks deze nieuwe firmware de Rebox 9000 nog steeds een "Rotbox" blijkt te zijn. En niemand kan Catw of mij of wie dan ook verbieden om dat te zeggen. Een klein beetje respect voor de mening van een ander graag.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast toppiedus
Citaat:
Een klein beetje respect voor de mening van een ander graag.


Wederom de spijker op zijn kop!

Mijn mening is dat alleen maar roepen dat het zo slecht is niets toevoegt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast victoire
Origineel bericht van: toppiedus
Citaat:
Een klein beetje respect voor de mening van een ander graag.


Wederom de spijker op zijn kop!

Mijn mening is dat alleen maar roepen dat het zo slecht is niets toevoegt.


Ik weet niet op je op een spijker- of hamerfabriek werkt, maar je getimmer slaat als een tang op een varken.
Zoals je ziet heeft David ook alweer een probleem en de fabrikant/leverancier moet dringend voor een oplossing zorgen. De leverancier zou weltfremd zijn als ze dit forum niet zouden volgen. De tijd van zoete broodjes met de fabrikant is inmiddels verstreken, het is een schande om de klant met zo'n product op te schepen.




Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelden last van vastlopers met mijn visiosat triple-lnb installatie, maar het is mij wel duidelijk geworden dat je het de Rebox 9000 niet te moeilijk moet maken. Een EPG opname staat er nooit helemaal op, zelfs niet met 10 min. extra tijd bij begin en einde. Soms kan je bestanden niet wissen van de harddisk, dat betekent bestanden overzetten (gaaaap....; vervolgens een vastloper!) en formatteren die handel. Zo kan ik nog een aantal kleine zaken opnoemen, bottom line is dat ik wel tevreden ben met de Rebox want hij geeft een re(te)box-scherp beeld. Toch zou Rebox er goed aan doen iets meer haast te maken met firmware upgrades en een nieuwe handleiding (it's not a bug, it's a feature!), de Rebox verdient zijn plaats tussen de satreceivers, maar om die plaats te behouden moet Rebox daar wel in (blijven) investeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel verbazingwekkend dat je dit kleine dingen noemt. Het zijn allemaal basiszaken die een pvr moet kunnen. Ook ik vind het beeld goed. Niet uitzonderlijk gewoon goed. Maar basiszaken als opnemen en dat alles erop staat en normaal zappen en kunnen scrollen in een opname moet toch mogelijk zijn. Het is geen slecht apparaat maar teveel vastlopers en andere kuren. Daar moet harder aan gewerkt worden door rebox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast toppiedus

@ Victoire

 

lezen is ook een vak! nergens maar dan ook nergens gaat het er in mijn commentaar over dat de Rebox goed of slecht is!

Natuurlijk moet een ontvanger goed werken hier is dan ook geen discussie over.

Het gaat mij er alleen om dat continu je ongenoegen blijven herhalen zonder constructief en objectief de zaken te bekijken niets bijdraagt.

 

Natuurlijk gaat hier het aloude communicatie dogma weer eens op :

"als ik jou was begreep jij mij beter"

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast victoire
Origineel bericht van: toppiedus
@ Victoire

lezen is ook een vak! nergens maar dan ook nergens gaat het er in mijn commentaar over dat de Rebox goed of slecht is!
Natuurlijk moet een ontvanger goed werken hier is dan ook geen discussie over.
Het gaat mij er alleen om dat continu je ongenoegen blijven herhalen zonder constructief en objectief de zaken te bekijken niets bijdraagt.

Natuurlijk gaat hier het aloude communicatie dogma weer eens op :
"als ik jou was begreep jij mij beter"


"Begrip is meestal een gemelijke vorm van domheid" (Harry Mulisch)

Ik heb geen begrip voor je...

Amen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Beste Victoire,

 

Ik volg je al een tijdje en het enige wat ik uit jouw berichten kan opmaken is het permanent negatief uitlaten over het merk Rebox. Het gaat er mij niet om of je wel of geen gelijk hebt, maar dat dit zeer irritant wordt gevonden door verschillende andere gebruikers. Je hebt hiervoor al eens een waarschuwing gekregen!

 

Nogmaals, heb respect voor andere gebruikers van dit board en gedraag je gewoon.

 

Graag weer on-topic.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na ruim 24 uur (eigenlijk 36 uur) probleemloos kijkplezier, vanavond om de haverklap zwart beeld (zo'n 10 keer tussen 18:00 en 22:30). De TV geeft aan dat er geen signaal wordt ontvangen. Ik hoor nog wel geluid, maar dat komt omdat de audio uitgang aan de versterker hangt. En dat dus de audio niet via de televisie loopt. Je zou dus zeggen dat er wel signaal is?!

 

Een enkele keer komt het beeld uit zich zelf terug maar in de meeste gevallen moet receiver uit en weer aan (met AB).

 

Nieuwe bug?

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...