Ga naar inhoud


[RE-9000HD] FW Rebox 9000 HD versie 97 is uit


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: jbbrans

Weet iemand of het mogelijk is om een paar versies terug te gaan?
Voor mij persoonlijk werkte de rebox het beste met v69. Nu v97 erop staan maar hij lijkt wat logger te worden, geen echte problemen maar iets trager.


Ja dat kan.

Maar als je geen grote problemen hebt, zou ik dat niet doen.
je hebt nu het grote voordeel van de epg/planner, dat de namen van de programma's niet meer veranderen in de naam van de zender.
Zo als het moet namelijk!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: catw

Voor een ieder van deze miskoop, zo zie ik het voor mij dus, vraag ik hoe zit de hardware in elkaar en wie bewerkt de software die wij als (goede) update "voorgeschoteld" krijgen. Bij mij is het nu nog steeds een fortis,na het testen van de software, i.p.v. een rebox (rotbox, of vul maar in).Dikke ellende dus nog en pech hebben moeten we maar, bij deze miskoop, inzien. Ach ja ook ik bekijk de aankoop folder maar weer eens.
catw

catw,
Uiteraard is het heel vervelend als je zoveel problemen met het apparaat ondervind en ik heb ook best begrip voor het feit dat je hierdoor gefrustreerd raakt maar ik heb geen begrip dat je in zowat elk bericht van je steeds dezelfde irritatie (zie vet gedrukte onderwerpen) tentoon spreid.
We weten het nu wel zo langzaam aan dat je het een miskoop vindt, de folder onwaarheden zegt, het een Rotbox is, etc.
Doe ons of althans mij nu een lol, ga met dit ongerief naar je dealer of / en Rebox of verkoop het apparaat en koop net zo als Victoire een Super ontvanger uit Duitsland. Victoire is er waarschijnlijk heel blij met deze stap want we horen hem nu ook niet meer.
Sorry, ik moest dit even kwijt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

M.b.t. het gegeven advies om de HDD na de update te formatteren heb ik bij Rebox naar de reden voor dit advies gevraagd.
Zodra ik antwoord heb zal ik deze hier plaatsen.


Zoals toegezegd hierbij het antwoord van Rebox op de vraag naar de reden om de formatteren.
Voor mij is dit nu althans toch een reden om de HDD te formatteren.
Kost wel even wat tijd om 70Gb veilig te stellen maar dan weet ik zeker dat dit geen reden meer kan zijn van huidige en toekomstige problemen.

Quote
We hebben op onze site niet gezegd dat er vanaf nu na elke update een HDD format moet worden gedaan, alleen deze keer.
Er zijn allerlei wijzigingen gedaan in de software tussen de HDD en ontvanger vandaar het advies.
Dit is uiteraard niet een constant terug komend iets maar in dit geval een noodzaak.
Of het ook gedaan wordt door de gebruikers, wij kunnen het niet verplichten maar om een objectief beeld te krijgen van de nu nog aanwezige problemen zou het wel helpen.

Unquote

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gisteren al gedaan, alles weer opnieuw er op, eerst een versie terug, later weer de nieuwe versie enz enz.

 

Ik ben benieuwd, en ik hoor weinige over de epg/planner, dat die nu wel in orde is, en het nu wel erg makkelijk is om een programma op te nemen. Eeen GROOT plus punt vind ik zelf!

 

 

 

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je dit antwoord even op de lijst zet. Het zou echter veel beter zijn als de importeur beter met zijn klanten zou communiceren en dit zelf bij de update al op de site zou zetten. In mijn ogen is een goede communicatie met de klanten erg belangrijk en zou veel problemen en kritiek van ontevreden klanten kunnen voorkomen. Op dit punt vind ik echt dat rebox tekort schiet. Kan best zijn dat andere importeurs dit ook niet doen, maar dan zou het voor rebox een manier zijn om zich te onderscheiden. Sorry maar dit moest ik even kwijt

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Waar ik nu wel last van heb zowel SD als HD dat soms het beeld begint te blokken en geluid gaat haperen. Signaal dik boven de 90% en alleen heen en weer zappen lost het probleem op.

 

ik heb om allerlei zaken te testen versie 86 terug gezet, in mijn herinnering had ik toen geen klachten over 'dagelijkse' zaken, zeker niet zoals boven gemeld blokken en ik meen ook dat ik toen gewoon kon scrollen in opnames.

1. het terugzetten gaat zonder problemen, dat vroeg iemand verder boven.

2. ik heb uren zitten kijken en geen enkele rimpel, schok of blok waargenomen, noch op tf1 (sd) noch op hed 3 hd.

3. ik heb een uitzending van 2 uur parallel hieraan opgenomen op rtl 4 en daarmee kan ik gewoon scrollen, dus die herinnering klopte. overigens heeft de opname de juiste titel gekregen en geen euro-teken, dat raadsel blijft nog even staan.

 

ik laat 'm nog eens even zo.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast victoire
Origineel bericht van: catw
Na gekeken te hebben naar stegeman op sbs6 en overschakelde naar nederland 1 HD ging het weer leuk. Ja alles stond weer vast alleen srtoom er af en stoom weer erop (na minuut) deed dat ding het weer. Wat doe ik niet goed? Mijn kaartje zit in de eerste kaartlezer, volgens het menu is dat de bovenste. Weer naar sbs6 gegaan en daarna naar rtl4 en weer alles bevroren dus dikke ellende. Weer de stroom er af gehaald en nu kijk ik weer naar sbs6 en heb weer beeld.
Kan iemand mij uitleggen waardoor dat kan komen of onderkent iedereen deze problemen?

Voor een ieder van deze miskoop, zo zie ik het voor mij dus, vraag ik hoe zit de hardware in elkaar en wie bewerkt de software die wij als (goede) update "voorgeschoteld" krijgen. Bij mij is het nu nog steeds een fortis,na het testen van de software, i.p.v. een rebox (rotbox, of vul maar in).Dikke ellende dus nog en pech hebben moeten we maar, bij deze miskoop, inzien. Ach ja ook ik bekijk de aankoop folder maar weer eens.

catw


Wijze en ware woorden Catw! De Rebox 9000 is inderdaad een Rotbox en jij hebt het volste recht om deze waarheid en de vele gebreken die je tegenkwam op dit forum aan de orde te stellen. Ondanks het commentaar van enkele personen die denken het recht te hebben om o.a. "na een welverdiende nachtrust" de sfeer hier op het forum te kunnen bepalen.
Dat je dit aan de orde stelt is bovendien ter zake omdat het een schande is dat meer dan een half jaar na de introductie - en vele upgrades - de Rebox 9000 nog steeds een Wrakbox is.
Het is van groot belang dat niet meer mensen slachtoffer worden van dit apparaat. Zegt het voort!
Voor het betaalde bedrag geeft de leverancier echt geen downgrade...
De nieuwste update voor de Rebox 9000 heeft bij mij ook weer voor de nodige vastlopers gezorgd.
Jürgen ik heb je commentaar niet nodig, hou jij je maar bij je breiwerkje anders laat je opnieuw een steek vallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: victoire


Jürgen ik heb je commentaar niet nodig, hou jij je maar bij je breiwerkje anders laat je opnieuw een steek vallen!


Pandora`s box is weer open.
victoire, ik dacht dat jij allang de 'rotbox' een rotschop had gegeven en de geweldige Duitse Super ontvanger had gekocht.
Want op jouw negatief commentaar staat echt niemand op te wachten.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: victoire


Jürgen ik heb je commentaar niet nodig, hou jij je maar bij je breiwerkje anders laat je opnieuw een steek vallen!


Pandora`s box is weer open.
victoire, ik dacht dat jij allang de 'rotbox' een rotschop had gegeven en de geweldige Duitse Super ontvanger had gekocht.
Want op jouw negatief commentaar staat echt niemand op te wachten.


ach, die geweldige Duitse ontvangers zijn even tijdelijk uitverkocht smile

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast victoire
Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: victoire


Jürgen ik heb je commentaar niet nodig, hou jij je maar bij je breiwerkje anders laat je opnieuw een steek vallen!


Pandora`s box is weer open.
victoire, ik dacht dat jij allang de 'rotbox' een rotschop had gegeven en de geweldige Duitse Super ontvanger had gekocht.
Want op jouw negatief commentaar staat echt niemand op te wachten.

Knap dat je onder het breien krampachtige pogingen doet die je "denken" noemt, oefening baart kunst.
Probeer ook eens de vrijheid van meningsuiting van mensen te respecteren. Dat heeft met fatsoen en respect te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ben ik blij dat ik jullie forum nog net op tijd heb ontdekt.

Murw gemaakt door de vele tekortkomingen bij/met mijn HC 8100 stond ik namelijk op het punt die doos in te ruilen voor een Rebox 9000.

Hoewel het absoluut niet mijn bedoeling is "zout in de nog verse wond te strooien" moet ik, na lezing van al jullie posts, concluderen dat mijn Homecast wellicht toch nog een ietsepietsie beter is dan de 9000.

In ieder geval bleef ik tot nu toe gevrijwaard van vastlopers...

 

Ongelooflijk trouwens dat de fabrikanten dergelijke niet uitontwikkelde apparatuur nog steeds gewoonweg op de markt gooit!

 

Ik wens jullie allen veel sterkte en doorzettingsvermogen!

 

roy

 

n.b.: wat ik niet goed begrijp is waarom menigeen zich zo sterk afzet tegen een kritisch woord van een mede-forumlid.

Sorry, waar bemoei ik me eigenlijk tegenaan..?!?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast victoire
Origineel bericht van: uplink
Wat ben ik blij dat ik jullie forum nog net op tijd heb ontdekt.
Murw gemaakt door de vele tekortkomingen bij/met mijn HC 8100 stond ik namelijk op het punt die doos in te ruilen voor een Rebox 9000.
Hoewel het absoluut niet mijn bedoeling is "zout in de nog verse wond te strooien" moet ik, na lezing van al jullie posts, concluderen dat mijn Homecast wellicht toch nog een ietsepietsie beter is dan de 9000.
In ieder geval bleef ik tot nu toe gevrijwaard van vastlopers...

Ongelooflijk trouwens dat de fabrikanten dergelijke niet uitontwikkelde apparatuur nog steeds gewoonweg op de markt gooit!

Ik wens jullie allen veel sterkte en doorzettingsvermogen!

roy

n.b.: wat ik niet goed begrijp is waarom menigeen zich zo sterk afzet tegen een kritisch woord van een mede-forumlid.
Sorry, waar bemoei ik me eigenlijk tegenaan..?!?


Goed dat je de kat uit de boom kijkt, een gewaarschuwd mens telt voor twee...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: uplink
Wat ben ik blij dat ik jullie forum nog net op tijd heb ontdekt.
Murw gemaakt door de vele tekortkomingen bij/met mijn HC 8100 stond ik namelijk op het punt die doos in te ruilen voor een Rebox 9000.
Hoewel het absoluut niet mijn bedoeling is "zout in de nog verse wond te strooien" moet ik, na lezing van al jullie posts, concluderen dat mijn Homecast wellicht toch nog een ietsepietsie beter is dan de 9000.
In ieder geval bleef ik tot nu toe gevrijwaard van vastlopers...

Ongelooflijk trouwens dat de fabrikanten dergelijke niet uitontwikkelde apparatuur nog steeds gewoonweg op de markt gooit!

Ik wens jullie allen veel sterkte en doorzettingsvermogen!

roy

n.b.: wat ik niet goed begrijp is waarom menigeen zich zo sterk afzet tegen een kritisch woord van een mede-forumlid.
Sorry, waar bemoei ik me eigenlijk tegenaan..?!?



En ik heb wel me Homecast 8100 omgeruild voor een Rebox9000, en heb echt geen spijt, van me ruil
Moet je ook eens doen uplink)))

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast victoire

En ik heb wel me Homecast 8100 omgeruild voor een Rebox9000, en heb echt geen spijt, van me ruil

Moet je ook eens doen uplink)))

 

Niet doen hoor Uplink, wordt geen nieuw slachtoffer van de Rotbox 9000!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...