Ga naar inhoud


[Internet] ISP Virgin Media UK blokkeert sat4all.com


Ron

Aanbevolen berichten

Was het niet zo dat in de iets stoutere beginjaren van Sat4All men heeft gedraaid op een Engelse server, waarop meerdere satellietforums draaide waarop toch "grijze" zaken stonden, en waarvan later bekend werd de dat beheerder een "Rupert Murdoch mol" was.

 

Misschien komt één en ander nog wel uit deze begintijd.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 137
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: _Ron
Het is mij duidelijk dat jij niet bijzonder veel van wetgeving weet wink
Ook in geval van de door jou aangehaalde kapstokwet, is het nog altijd een beëdigd politieambtenaar die de beslissing neemt tijdelijk jouw rijbewijs in te nemen en beslist over de definitieve inname nog altijd een rechter.

Ron


Ron, kan me aardig redden op juridisch gebied. Als ik op het www de stukken zo naar voren tover kan jij dat ook. Ik weet dat dat als ik als Nederlands staatsburger niet "legaal" een pakket, dat alleen in Engeland verkocht mag worden met bijbehorende digibox, hier op wat voor manier mag bekijken zonder dat ik dan iets moet doen wat niet wettelijk is toegestaan. Laat staan dat ik informatie publiceer over hoe het WEL kan. Die digibox is ontwikkeld om icm de smartcard het pakket te bekijken. Nu ga ik in mijn electronische apparaat (lees ontvanger) een regel toevoegen waardoor ik de kaart vertel dat het de officiële digibox is waar de kaart in zit. Voel ik me toch als ontwikkelaar van die box aardig in mijn kruis getast. Dus ben ik bezig met een handeling welke onder het cybercrime verdrag valt. Cybercrime verdrag kan je ook opzoeken met google. Ga ik niet voor je doen. Als jij denkt dat je in je recht staat en als Nederlands staatsburger vind dat een Engel bedrijf jouw schade toebrengt volg dan de raad van Aart op. Met mijn juridische kennis heb ik zo het vermoeden dat je aan het kortste eind trekt.

Martin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skystar

Ik weet dat dat als ik als Nederlands staatsburger niet "legaal" een pakket, dat alleen in Engeland verkocht mag worden met bijbehorende digibox, hier op wat voor manier mag bekijken zonder dat ik dan iets moet doen wat niet wettelijk is toegestaan.


Volgens mij haal je hier contract en wet door elkaar. Je mag als klant contractueel alleen binnen Engeland kijken, maar er is geen wet die dat afdwingt. Wie buiten Engeland kijkt pleegt contractbreuk, maar doet niets illegaals.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik met mijn Nederlandse nationaliteit bij Sky volgens de officiële weg een abbo afsluiten. ZONDER dat ik mijn officiële gegevens verander? Zal ze een uitdraai geven waarop mijn gegevens staan verkregen bij mijn gemeente. Dus gewoon alles op het Nederlandse adres laat bezorgen. Indien dat niet gaat moet er dus al fraude gepleegd worden. In wat voor zin van het woord dan ook. Ik kan dus NOOIT klant worden bij Sky. En dat er gefraudeerd is om te kunnen kijken dat mag wettelijk. Maar zei al het frauderen laten we aan een ander over dus wij doen niets fout.

 

martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skystar
Kan ik met mijn Nederlandse nationaliteit bij Sky volgens de officiële weg een abbo afsluiten. ZONDER dat ik mijn officiële gegevens verander?


Antwoord is nee: Sky zal geen contract met je aangaan.

Origineel bericht van: skystar

Indien dat niet gaat moet er dus al fraude gepleegd worden.


Fraude jegens het contract met Sky. Niet jegens de wet.

Origineel bericht van: skystar

En dat er gefraudeerd is om te kunnen kijken dat mag wettelijk.


Inderdaad. Namelijk, als je dat contract aan je laars lapt dan dan Sky het opzeggen of jou voor de rechter dwingen het na te leven. Maar schenden van een contract is niet iets wat per wet verboden is, dat is gewoon een handeling die je als burger mag doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skystar
Kan ik met mijn Nederlandse nationaliteit bij Sky volgens de officiële weg een abbo afsluiten. ZONDER dat ik mijn officiële gegevens verander?

martin


Geen enkel probleem.

De nationaliteit is volslagen irrelevant, als je maar in het Verenigd Koninkrijk woont. Of en hoe je dat moet bewijzen weet ik niet, noch hoe lang je er moet wonen. Een weekje in de UK logeren en vervolgens de spullen meenemen naar Nederland is vast niet de bedoeling, maar is het echt te verbieden? Binnen de EU is er vrij verkeer van goederen (sky box) en diensten (sky abbo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies: Als er wetgeving is die van toepassing is, dan geldt het vrije verkeer van goederen en diensten. Het staat je vrij naar Engeland te reizen en daar goederen en diensten af te nemen.

 

Contract gaat echter voor wet in dit geval: Als je met een andere partij afspreekt dat je alleen in Engeland zal kijken, dan je je niet op het vrije verkeer beroepen om die contractclausule onverbindend te verklaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Als je met een andere partij afspreekt dat je alleen in Engeland zal kijken, dan je je niet op het vrije verkeer beroepen om die contractclausule onverbindend te verklaren.


Tenzij die contractclausule strijdig is met een hogere wet.(zoals grondwet of Europese wet) Het is aan de rechter om te bepalen wat er leidend is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

_ron even in een verlaten uurtje de Engelse wet nagekeken.

 

Amendment 120A to the Digital Economy Bill was voted through the House of Lords yesterday that could force Internet Service Providers (ISPs) to block websites that are deemed to contain content that infringes copyright. Whilst this in itself isn't anything new (section 97A of the Copyright Act allows the same thing), 120A breaks the balance that currently exists under 97A between rightsowners and service providers, and shifts the bias in the favour of the former, which may scare ISPs in to having to act to avoid court action.

 

ISPA, a trade body for UK ISPs, is outraged that the amendment was voted through, and deem that this is negligent as the legal, technical and practical issues have not been debated in enough detail.

 

Komt er in het kort op neer dat volgens dit stukje er sinds 4 maart jongstleden een uitbreiding is en dat er, ZONDER tussenkomst van enige rechtbank, sites WETTELIJK MOGEN sluiten.

Bron: http://www.thinkbroadband.com/ bijna onderaan de pagina.

 

Verder is in Engeland een contract een wettelijke verbintenis, dus wettelijk ook strafbaar mits één der partijen zich niet aan de voorwaarden houd.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar staat dat Internet Service Providers door justitie kunnen worden gedwongen om sites te sluiten, niet dat ze dat zelf op goed geluk mogen doen.

De ISP's waren juist TEGEN deze uitbreiding.

Verder heeft sat4all geen overeenkomst getekend met Virgin dus zelf als het klopt wat jij schrijft kan sat4all een dergelijke niet bestaande overeenkomst ook niet schenden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zat er al op te wachten... De auteurswet wordt er weer eens ten onrechte bij gehaald... Wie televisie kijkt, doet noch aan verveelvoudiging, noch aan openbaarmaking van een werk. SAT4All doet ook niet aan verveeldvoudinging dan wel openbaarmaking van werken, niet??

 

De auteurswetgeving is dus niet van toepassing inclusief alle antipiraterijbepalingen die erin staan.

 

Overigens, kijk eens naar je eigen stuk tekst: "deemed to contain content that infringes copyright". SAT4All zelf bevat materiaal dat inbreuk maakt op auteursrechten?! Kom nou... Je kan zelf ook wel aanvoelen dat dit als een tang op een varken slaat.

 

Citaat:

Verder is in Engeland een contract een wettelijke verbintenis, dus wettelijk ook strafbaar mits één der partijen zich niet aan de voorwaarden houd.

 

Alsjeblieft zeg, ga eens even de basisprincipes van het recht lezen, want dit is werkelijk het discusseren niet waard. Een contract valt onder het burgerrecht, of in Engeland, de "common law". Het burgerrecht regelt zaken tussen burgers onderling. Het burgerrecht kan iedereen ongestraft negeren totdat je medeburger zich eraan ergert en naar de rechter stapt. Bovendien kan je met iemand afspreken dat je een bepaalde clausule uit het Burgerlijk Wetboek onderling anders regelt, het contract tussen beide burgers is dan leidend en niet de wet.

 

Overigens zijn de principes van ons burgerrecht erg verschillend van de principes van de "common law".

 

De tegenhanger van het burgerrecht is het strafrecht. Bij het strafrecht leidt iedere overtreding van een regel tot straf, je wordt bijvoorbeeld gedwongen een boete te betalen, of je wordt opgepakt en in de gevangenis gezet.

 

Jij haalt beide zaken gruwelijk door elkaar, een burgerrechtelijk geschil kan namelijk nooit tot strafvervolging leiden, daarvoor moet een feit eerst strafbaar gemaakt worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat ze dit vrijwillig deden dan. We blijven beiden zeer stug. Zal dit dus lekker van de zijlijn blijven volgen zonder commentaar.

 

martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Zuppelan. Zo is het.

 

Ik ga niet verder in op de discussie daaromtrent want dat is toch zonder einde.

 

Hierbij het antwoord van Virgin op mijn mail:

 

"Thank you XXXXXX.

 

I will take this matter up with the person that has responded to the

email claiming we had blocked the site. I have checked your site again

from my personal Virgin Media cable connection and I can currently view

it without any problems., even if I can't quite understand what much of

it says. smile

 

Kind Regards

Paul Thomas | Internet Security Analyst

Virgin Media | Unit 3 Fountain Court, Fountain Lane

St Melons, Cardiff CF3 0FB"

 

Greets

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat staat nergens maar iedereen met gezond verstand zou weten dat justitie niet zomaar website gaat (laten) blokkeren. Die nemen eerst contact op het de site eigenaar of hosting provider van die site.

Dat is niet gebeurt dus Virgin doet dit gewoon op eigen houtje.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...