Ga naar inhoud


TV Vlaanderen nieuwtjes


DreamboxFreak

Aanbevolen berichten

En hoe gaan in de toekomst de prijsaanpassingen gebeuren met de bestaande klanten. Wat gaat er gebeuren met de Nederlandse HD kanalen die nu wel in de basis zitten, waar gaat NL 2HD naartoe.

Het blijft een vreemd verhaal.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 229
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: zzzzzzz
]
Zeg mij dan eens waar die precies staan op de afbeelding (icoontjes links en rechts ervan).

XXX Xtreme staat gewoon rechts van Hustles
Discovery Science staat rechts van XXX Xtreme

Ik denk dat TVV hier gewoon meeleest, gemerkt heeft dat er een fout inzat en aangepast heeft.
Misschien zie jij nog de oude versie van de jpg.
Doe eens CTRL-F5 in jouw browser, dan worden alle links ververst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redneck eyeball
Ik denk dat TVV hier gewoon meeleest, gemerkt heeft dat er een fout inzat en aangepast heeft.
Misschien zie jij nog de oude versie van de jpg.
Doe eens CTRL-F5 in jouw browser, dan worden alle links ververst.

Blijkbaar wel, want na CTRL+F5 zitten die 2 er opnieuw bij.
Maar de Franse blijven weg, dus dat is geen foutje...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hoe het dan met de Franse zenders zit zou ik ook graag weten en ik denk niet dat ik alléén ben.

 

Trace TV is trouwens ook weg en zou dan in het basic+ pakket vervangen worden door Trace Tropical of zie ik dat slecht.

 

Greets

 

 

PS Heeft er al eens iemand getelefoneerd om te weten of er enige uitbreiding van het HD-aanbod met Vlaamse zenders kan verwacht worden ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

De zenders die nu nog via UPC Direct uitgezonden worden, zullen vast straks doorgeprikt worden via Astra 3. wink

Heeft er hier al iemand opgelet???

Film1.1, Film1.2, Film1.3, Sport1.1, Sport1.2/ECV2...

Dit zijn 5 plekken en daar kunnen dan al de zenders die geleend worden van UPC direct er per oktober er zo al op... en dan is er zelfs nog plek vrij schat ik zo.


UPC Direct is de Oosteuropese aanbieder die ook op 19°O zit en dit jaar nog naar 1°W verhuist. Ik dacht niet dat Film1/Sport1 van Hongaarse oorsprong waren maar gewoon Nederlands. Heeft er dus niks mee te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Ja, hoe het dan met de Franse zenders zit zou ik ook graag weten en ik denk niet dat ik alléén ben.

Trace TV is trouwens ook weg en zou dan in het basic+ pakket vervangen worden door Trace Tropical of zie ik dat slecht.

Greets


PS Heeft er al eens iemand getelefoneerd om te weten of er enige uitbreiding van het HD-aanbod met Vlaamse zenders kan verwacht worden ?


Opzich is het vervangen van Trace door Trace Tropical niet zo slecht. Het eventuele verdwijnen van de Franse publieke zenders is een andere zaak. En blij dat door het opmerken van het verdwijnen van sommige zenders op hun zenderlijst er toch al aanpassingen gebeurd zijn wink

Ik heb hen trouwens al een paar keer een email gestuurd, natuurlijk niet hetzelfde als telefoneren, over het aanbieden van meer (HD) zenders en het antwoord was dat het terzijnertijd zou gecommuniceerd worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat VTM HD en Ketnet/Canvas HD er zullen bijkomen.

Als we de logica van CDS volgen, dan moet Ketnet/Canvas HD in het Basic Llight pakket terechtkomen en VTM HD vanaf Basic beschikbaar zijn.

De kijker betaalt er echter een zware prijs voor, want in ruil daarvoor verhuizen een pak zenders naar duurdere pakketten (Ned1 HD, NED3 HD gaat maar liefst naar het Basic+ aan 20€/maand!), en er worden een pak zenders geschrapt, denk maar aan de Topabonnement abonnee die in één keer de enige 4 Franse zenders die hij van TVV ontvangt, verliest.

Daarbij wordt dan nog eens het basisabonnement (Basic Light) zelf ook duurder.

Psychologisch heeft het ook meer mee van een downgrade dan wat anders, want wat klinkt nu het beste : Basic+ of Topabonnement ?

 

Ik vraag mij gewoon af hoe TVV nu nog denkt te concurreren met Belgacom en Telenet.

Ja, er blijft een abonnement van rond de 10€/maand bestaan, maar daar zit niet veel meer in.

Alle Waalse TV zenders zijn weg (en FTA is ook RTBFSat verdwenen), en nu gaan ook nog eens alle Franse zenders verdwijnen (4 voor de Topabonnee...).

De kijker die toch iets meer wil zien dan het absolute minimum zal dus als hij bij TVV blijft, moeten overstappen naar Basic, wat hem dus de helft per maand extra kost (van 10€ naar 15€/maand).

En dan nog mist hij La Une, La Deux, La Trois, de RTL zenders, de Franse zenders.

Wie die wil hebben, moet dan maar nog eens Télésat erbij nemen, lijkt men te suggereren.

Dus nog eens 10€/maand erbij.

Met 25€/maand om een beetje te concurreren met Telenet en Belgacom prijzen ze zichzelf gewoon de markt uit.

Immers, voor die prijs kun je een kabelabonnement (13,33€) + HD digicorder 8€/maand = 21,33€/maand hebben.

Dus je hebt apparatuur die je huurt en abonnement voor minder dan TVV alleen het abonnement kan aanbieden.

 

Daarbij mis je dan nog altijd een pak kanalen bij de cobminatie TVV+Télésat, zoals Studio 100 TV, TMF, de regionale zender, TF1 HD, de VRT plus kanalen, BBC Prime, enz.

 

Voordelen voor TV Vlaanderen blijven vrije hardwarekeuze, voor zover ze die zelf niet bemoeilijken (dure verplichte aankoop CAM bijv.), en de publieke Nederlandse SD en HD kanalen die in betere kwaliteit zijn dan de kabeltegenhangers.

 

Ik vind dat allemaal een spijtige evolutie, omdat ik graag een maximum aan concurrentie zie.

Dat kan alleen de consument ten goede komen.

Ik vrees echter dat de evolutie niet al te positief is.

Weet er iemand hoe de percentages marktaandeel voor nieuwe klanten tegenwoordig verdeeld zijn ?

Hoeveel procent kiest voor Telenet, hoeveel voor Belgacom en hoeveel voor TV Vlaanderen (en hoeveel kiest voor gratis DVB-T of satelliet zonder TVV ?)

Uiteindelijk denk ik dat de evolutie van analoog naar digitaal erg snel gaat, en je kunt maar beter nu analoge klanten overtuigen naar jouw platform over te stappen dan binnen een paar jaar met heel veel moeite proberen mensen te overtuigen om van provider te veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Concreet en in mijn geval :

Ik liet vorige maand een update doen van mijn schotel. Van twee naar drie koppen.

Astra 1 en 2 had ik al. Astra 3 kwam erbij. Die upgrade kostte me goed 110 euro, verplaatsing en werk inbegrepen.

 

Ik was verbaasd van TVV te vernemen dat ik het Themapakket niet meer zou kunnen ontvangen binnenkort met mijn decoder. Ik moest een upgrade doen naar een HD ontvanger.

 

Gratis kon ik er bij TVV geen krijgen want dat kon enkel als ik het pakket al eerder had besteld (voor nieuwjaar).

Nieuwe decoder Mvision gekocht voor 129 euro bij een lokale handelaar.

Totaal van mijn kosten om aan te passen : 240 euro.

 

Je kan wel begrijpen dat ik hier dik aan gekl*oot ben als over enkele weken het themapakket zou vervallen en ik ook daarin nog eens moet upgraden naar Basic+. Want dan betaal ik 20 euro in plaats van 14.

Als ik achteraf de rekening maak over de installatiekost van satelliet, zie ik dat dat een dure zaak is geweest.

Ik heb nu meer kanalen en FTA Engelse zenders maar ik heb daar de prijs al dik voor betaald.

 

Aan iedereen die dit leest en nu nog overweegt ovet te stappen van kabel naar sat, zonder meer te zoeken dan gewoon de mogelijkheid om tv te kijken, raad ik aan om er niet aan te beginnen. Kabel en Belgacom TV zijn gewoon goedkoper geworden. Sat geeft meer kanalen maar is gewoon duurder.

Je moet op enkele jaren al gauw een afschrijving in rekening brengen van je installatie - in mijn geval op 2 jaar tijd meer dan 500 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: haelewyn
Concreet en in mijn geval :
Ik liet vorige maand een update doen van mijn schotel. Van twee naar drie koppen.
Astra 1 en 2 had ik al. Astra 3 kwam erbij. Die upgrade kostte me goed 110 euro, verplaatsing en werk inbegrepen.

Ik was verbaasd van TVV te vernemen dat ik het Themapakket niet meer zou kunnen ontvangen binnenkort met mijn decoder. Ik moest een upgrade doen naar een HD ontvanger.

Gratis kon ik er bij TVV geen krijgen want dat kon enkel als ik het pakket al eerder had besteld (voor nieuwjaar).
Nieuwe decoder Mvision gekocht voor 129 euro bij een lokale handelaar.
Totaal van mijn kosten om aan te passen : 240 euro.

Je kan wel begrijpen dat ik hier dik aan gekl*oot ben als over enkele weken het themapakket zou vervallen en ik ook daarin nog eens moet upgraden naar Basic+. Want dan betaal ik 20 euro in plaats van 14.
Als ik achteraf de rekening maak over de installatiekost van satelliet, zie ik dat dat een dure zaak is geweest.
Ik heb nu meer kanalen en FTA Engelse zenders maar ik heb daar de prijs al dik voor betaald.

Aan iedereen die dit leest en nu nog overweegt ovet te stappen van kabel naar sat, zonder meer te zoeken dan gewoon de mogelijkheid om tv te kijken, raad ik aan om er niet aan te beginnen. Kabel en Belgacom TV zijn gewoon goedkoper geworden. Sat geeft meer kanalen maar is gewoon duurder.
Je moet op enkele jaren al gauw een afschrijving in rekening brengen van je installatie - in mijn geval op 2 jaar tijd meer dan 500 euro.


2 jaar terug waren er al HD ontvangers beschikbaar. Uw handelaar had u op de hoogte moeten brengen van de toekomst op satelliet. Misschien heeft deze u de informatie gegeven en bent toch u voor de goedkopere ontvanger gegaan.
Uw hardware keuze kan je niet afkaatsen op TV Vlaanderen!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
2 jaar terug waren er al HD ontvangers beschikbaar. Uw handelaar had u op de hoogte moeten brengen van de toekomst op satelliet. Misschien heeft deze u de informatie gegeven en bent toch u voor de goedkopere ontvanger gegaan.
Uw hardware keuze kan je niet afkaatsen op TV Vlaanderen!
mvg

Dat is toch wel makkelijk om dat op de klant af te schuiven.
Hoe lang is het nu juist dat alle ontvangers die je bij TVV kunt kopen MPEG4-ready zijn ?
Er staan op dit eigenste moment *nog altijd* gecertifieerde ontvangers op hun site die geen H264 aankunnen.
TV Vlaanderen stuurt dus zeer onduidelijke signalen.
Ze zijn ook nog geen 10 jaar bezig hee.
En toch zijn ze al aan het overgaan van MPEG2 naar H264, puur om kostenredenen natuurlijk.
Het is ook niet zo dat het allemaal doordacht gebeurt, maandenlang hebben ze de boot afgehouden voor HD, en dan plots gaan ze ervoor.
Ik begrijp deze persoon volkomen.

Bovendien, stel je nu voor dat je wel ineens de goede keuze had gemaakt.
Dit had ook een pak geld gekost.
De ideale keuze lijkt mij nog altijd iets in het genre van Multytenne (Hotbird, Astra1, Astra2, Astra3, meer kan geen kwaad), wat ik heb, maar dan met een grotere schotel, en misschien meer uitgangen.
Dat dan gekoppeld aan een HD PVR, liefst geen van TVV zelf, want die zijn te beperkt in mogelijkheden.
Daarna dus je CAM+smartcard+activatie, en dan pas begint je abonnement te lopen.
Een abonnement dat dus nu ineens veel duurder lijkt te worden, ten minste als je niet veel zenders wilt verliezen.

Ik denk dat satelliet tegenwoordig toch wel iets voor de echte liefhebbers is.
Het is gewoon te duur anders, of je zit met beperkte apparatuur, en dan is er maar weinig voordeel aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit het Toppakket verdwijnt blijkbaar ook Yacht & Sail, want die zender is ook niet meer terug te vinden.

 

Maar bij CDS wordt hij nog steeds aangeboden, dus neem ik aan dat het ook hier weer om een vergissing gaat zoals bij Discovery Science en XXX Xtreme.

 

Misschien moet TVVLaanderen nog maar eens meelezen hier ....

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp

2 jaar terug waren er al HD ontvangers beschikbaar. Uw handelaar had u op de hoogte moeten brengen van de toekomst op satelliet. Misschien heeft deze u de informatie gegeven en bent toch u voor de goedkopere ontvanger gegaan.
Uw hardware keuze kan je niet afkaatsen op TV Vlaanderen!
mvg


Als handelaar bedoel je TV Vlaanderen zeker?

Want die verkopen nog altijd SD-ontvangers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien had TVVlaanderen daarin inderdaad wat proactiever kunnen zijn en een duidelijk tijdsschema mededelen waarin werd aangeduid wanneer te verwachten was dat een HD-ontvanger nodig zou zijn.

 

Greets

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Misschien had TVVlaanderen daarin inderdaad wat proactiever kunnen zijn en een duidelijk tijdsschema mededelen waarin werd aangeduid wanneer te verwachten was dat een HD-ontvanger nodig zou zijn.

Greets


Het is zelfs te gek voor woorden dat er überhaupt nog MPEG2 ontvangers gemaakt worden. Maar zo zit de economie nu eenmaal in elkaar.

Is toch het zelfde met wagens. Waterstof is better dan benzine en diesel en toch worden er nog steeds auto's gemaakt die op benzine en diesel rijden.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Het is zelfs te gek voor woorden dat er überhaupt nog MPEG2 ontvangers gemaakt worden. Maar zo zit de economie nu eenmaal in elkaar.

Is toch het zelfde met wagens. Waterstof is better dan benzine en diesel en toch worden er nog steeds auto's gemaakt die op benzine en diesel rijden.
mvg

Dat is niet hetzelfde, hee.
TV Vlaanderen certifieert zelf ontvangers, en biedt tegelijk ook TV aan.
Stel je voor dat automakers zelf brandstof produceren, en tot 31 maart nog auto's verkopen die niet op loodvrije benzine kunnen werken, terwijl ze weten dat op 1 april ze grotendeels overschakelen naar die brandstof.
Een doordacht beleid houdt in dat je een paar jaar op voorhand stopt met het verkopen van die toestellen, en aankondigt dat er een omschakeling zal komen.
Maar TV Vlaanderen heeft geen doordacht beleid.
Hun keuze om nu naar H264 om te schakelen is een last-minute beslissing.
Tegelijk zou de klant 2 jaar geleden die bokkesprongen moeten verwacht hebben...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...