Ga naar inhoud


TV Vlaanderen nieuwtjes


DreamboxFreak

Aanbevolen berichten

Het is een harde wereld, je moet als consument voortdurend op je hoede zijn om niet bedrogen te worden. De nieuwe juridische structuur waarvan TV-VL sinds kort deel uitmaakt, blijkt voor de TV-VL-klant een nadelige onderneming te zullen worden.

En ja, je kunt er altijd mee stoppen als klant, maar je zit met je investeringen plus de last van het overschakelen.

Het lijkt toch waarheid te zullen worden dat Vlaanderen te klein is voor betaalde satelliet televisie.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 229
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mager excuus ... Hardwarekeuze kan je niet afkaatsen op TVV.

Ik ben het er niet mee eens.

IK heb inderdaad die keuze gemaakt en niet TVV.

Maar je kan verwachten dat de apparatuur die je vandaag koopt, nog altijd 100% bruikbaar gaat zijn en blijven. Nu en altijd. En liefst voor het volledige pakket.

Dat TVV het themapakket zo zou coderen dat ik een HD ontvanger nodig had : had ik dat moeten voorzien ? Ik WIL niet eens HD- kanalen bekijken. Ik wou gewoon themakanalen.

 

Goed..In het verhaal Tv via Sat liggen de kaarten anders dan bij Telenet/ Belgacom.

Het blijft wel een feit dat de kaarten vandaag anders kunnen liggen dan eergisteren. Ontvangst via sat en TVV is het meest onderhevig aan wijzigingen : systeem om te coderen, sats die gebruikt worden en soorten decoders, cams of andere hardware. Het blijft een feit dat je op die manier meer geld uitgeeft aan tv kijken via sat dan als je een andere keuze maakt.

 

HD- ontvangers waren beschikbaar toen ik begon aan sat - ontvangst. Alleen waren ze zo duur dat ik winst gemaakt heb door te wachten voor de aankoop. TOEN een hd decoder aankopen zou betekend hebben dat het TOEN nog meer kostte dan met de wissel die ik nu gemaakt heb, inruilwaarde oude decoder meegerekend. Trouwens : de toekomst voorspellen kan niemand. Maar als je Belgacom TV hebt of TVV gaan je kosten een pak lager liggen als je gewoon een decoder huurt, zelfs als je er een hebt aangekocht.

 

Ik weet dat de die-hards TVV en tv via sat verafgoden. Voor mij is het gewoon een rationele beslissing die je kan berekenen in euro. En dan blijkt het op dit moment niet winstgevend. Een nieuwe berekening over bv 10 jaar, of een dergelijke afschrijving in gedachten houden, kan een beter resultaat geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MPEG4 is een ontwikkeling die alle vormen van TV-ontvangst gaat raken, of het nu kabel, ether, of satelliet is. Stap je naar wat anders over, dan loop je wellicht weer te investeren in een MPEG2-ontvanger die spoedig niet meer zal werken.

 

Eigenlijk is satelliet het platform waar de omschakeling het langzaamst zou moeten gaan: Er is genoeg bandbreedte op de sat voor een lange overgangsperiode. Helaas is M7 niet de meest rijke satellietboer en gaat het wat sneller... Aan de andere kant zeker voor de basiszenders zal M7 de MPEG2 nog lang niet uit kunnen zetten, er zijn simpelweg te veel ontvangers in omloop, waarvan veel te nieuw om al weg te doen.

 

Waar ik me echter vooral zorgen over maak is DVB-T: daar is de bandbreedte het kleinst. We hebben net de analoge zenders uitgezet, en iedereen MPEG2-ontvangers laten kopen. Nog een jaartje of twee langer met analoog doorgaan en dan direct in MPEG4 uitzenden zou mijns inziens slimmer geweest zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: haelewyn

Trouwens : de toekomst voorspellen kan niemand. Maar als je Belgacom TV hebt of TVV gaan je kosten een pak lager liggen als je gewoon een decoder huurt, zelfs als je er een hebt aangekocht.


Typfoutje / redeneringsfoutje : moest zijn : Als je Belgacom TV of Telenet hebt gaan je kosten .. etc

Ik denk dat je bij de andere providers minder kans hebt om nutteloos te investeren. Je huurt bv een box bij Belgacom en als die hun technologie veranderen haal je gewoon een nieuwe.
6 euro per maand - 72 euro per jaar - Na drie jaar of na tien jaar heb je dan natuurlijk ook al een mooie decoder gespaard.
Een medaille heeft altijd twee kanten (zijkant niet meegerekend).

Slotsom : ik voel me nu wat gekl* , maar ik ben nog altijd tevreden met het ruime aanbod inzake kanalen, beeldkwaliteit, edm.
Nu wel minder tevreden over de investering die alsmaar hoger wordt en dat maakt dat ik een beetje spijt heb van mijn keuze om voor sat te gaan.
Ik probeer het nu even uit te zingen met de apparatuur die ik heb, als het kan nog 5 jaar langer. Op die manier win ik misschien een stukje van de investering terug.
Telenet of BGC met themapakket is ook niet goedkoop. X-jaren decoderhuur + basisabonnement evenmin.
Ik probeer een en ander wat te nuanceren, ook al spreek ik mezelf dan een beetje tegen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

daar moet je toch ook kabel betalen voor telenet elke maand,en dan als je een abbo wilt op de discovery zenders ook nog eens extra geld elke maand.

en telenet kabel gaat dit jaar ook wat opslaan,

dus zal je dit ook bij hen merken.

probleem is nu dat zenders mogen vragen wat ze willen om doorgegeven te worden en dat daar soms het schoentje vringt om die zenders nog in een basispakket door te kunnen geven.

een TF1 bv vraagt veel geld,is dezelfde groep als eurosport.

is dat dan de schuld van TVV.

denk het niet hé.

bij de kabel merk je dit niet echt omdat ze veel meer klanten hebben en het daar meer kunnen verspreiden qua kosten voor zenders.

op dat punt is TVV beetje te klein,maar ze proberen alles om de meest bekeken zenders toch door te geven.

 

ik wil TVV niet voortrekken want sta ook te denken om het op te zeggen (al heb ik net betaald voor een jaar pas).

en zal niet de enige zijn.

geef hen nog een kans tot 3 maand voor m'n abbo verlengt wordt.

want het verbeterd er niet op qua prijs en aanbod en kwaliteit.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
daar moet je toch ook kabel betalen voor telenet elke maand,en dan als je een abbo wilt op de discovery zenders ook nog eens extra geld elke maand.

Discovery zenders zitten daar inderdaad in extra aanbod, ten minste die Science of Travel&Living.
Maar als je meer het basisaanbod vergelijkt, slaat TVV absoluut geen goed figuur, en is het heel duur.
Bovendien heb je bepaalde zenders die je gewoon niet kunt krijgen, ook als je zou er willen voor extra betalen.

Origineel bericht van: digitaal kijker
bij de kabel merk je dit niet echt omdat ze veel meer klanten hebben en het daar meer kunnen verspreiden qua kosten voor zenders.

Maar die klanten komen niet uit de lucht vallen.
Het is toch een kip/ei probleem.
Bied weinig zenders aan voor een te dure prijs, en je zult weinig nieuwe klanten aantrekken, waarna er weer een reden is om in het zenderaanbod te snoeien, want voor zo weinig klanten is het te duur om dat erg uitgebreid te laten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een light-versie van het basispakket duurder dan het huidige?

M.i. overschat men toch zijn eigen kunnen.

Een herschikking van het zenderaanod of -indeling is niet noodzakelijk slecht, maar men zal het wegvallen van zenders toch bijzonder goed moeten gaan beargumenteren.

Van de nieuwe m7-structuur had ik toch meer verwacht voor tvv.

Ok, tvv is misschien binnen de groep niet denderend groot, maar enkele zenders mogen toch niet ontbreken in een basisaabod: canvasHD, vtmHD en de waalse zenders. Die laatste hoeft men enkel maar door te prikken. Volledig onbegrijpelijk.

Vrije hardwarekeuze is mij veel waard. Van opgedrongen beperkingen draait mijn maag al helemaal... maar ik hoop dat ze bij tvv weten waaraan ze beginnen met deze herschikking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle, kijk we gaan eens rekenen hé.

want al dat" heb ik, heb ik niet" daar schieten we niets mee op.

 

Ik heb nu al telenet internet en telefonie.

dus ik kan voor dezelfde prijs een shake diamond nemen met digitale tv optie.

 

wat moet ik betalen voor hen :

extra 10 euro per maand voor mijn kabel aansluiting

Extra 8 euro huur HD digicorder

daarvoor krijg ik al het basispakket en een HD pakket.

zie mijn foto bovenste stuk en tweede stuk (gescheiden door roze balk).

 

maar ik mis jimjam enzo dus ik wil die erbij :

komt er dus 5.95 euro per maand bij.

 

samen = 23.95 per maand voor telenet.

 

nu ga ik een sat opstelling kiezen voor 1 tv, dus niet meerdere, anders vergelijken we appels met peren.

schotel = 150 euro

3X lnb's (single, kheb er drie nodig om alles te kunnen nemen om te vergelijken) = 3X 12 euro = 36 euro

een hd decoder , neem nu eens dm500HD = 339euro.

coax kabel en wat pluggen, diseqc = 50 euro

 

samen = 575 euro. over 4 jaar = 575/48=11.98euro/maand

 

nu gaan we niet vergelijken op 1 jaar maar op 4 jaar, afschrijving van je materiaal.

 

dus effen mooi naast elkaar nu :

TV-vlaanderen :

****************

Basis+ = 19.99/maand

materiaal = 11.98/maand

 

Totaal = 31.97/maand

 

Telenet :

**********

kabel = 10/maand

huur decoder = 8/maand

extra kids pakket = 8/maand

 

totaal = 23.95/maand

 

nu op 4 jaar :

**************

Tv-vlaanderen = 31.97*48=1534.56 euro

Telenet = 23.95*48=1149.6 euro

 

verschil = 384.96 euro op 4 jaar zijnde : 96.24 euro/jaar.

 

dus ja, er zit een verschil op en je hebt een klein voordeel bij telenet, is je bak kapot dan krijg je een nieuwe gratis.

Is je dm500hd kapot na 2 jaar, dan koop je een nieuwe.

 

vergeten nog : bij telenet heb je er wel: een+, canvas+,ketnet+,canvasHd,ketnetHD, vtmHd, tf1hd,animalplanetHD er ook nog bij :-)

dus bij tv-vlaanderen, zet er snel : deze zenders bij en je blijft bijna gelijk in de competitie, doe je dat niet, dan gaan ze achteruit en kan je als je maar 1 tv hebt een keuze gaan maken.

 

ik weet nu niet of je 2 tv's wilt bij telenet met dat pakket of je alles moet dubbel betalen?

 

et voila, tes nu ook eens in cijfers iets duidelijker.

 

 

post-43448-1318260827,3402_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Satmann: goede berekening, al zullen er sommige vallen over je keuze van satontvanger, maar soit.

Nog vergeten te vermelden (of ik heb er overgelezen) dat je standaard met de Telenet of Belgacom apparatuur kan opnemen.

 

 

Jammer dat ik het moet zeggen, maar als jarenlange satellietfreak (gestart in de periode van de 16 kanaals Amstrad) krijgt m'n ontvanger binnenkort een plaatsje op de slaapkamer.

Op de hoofdTV gekozen voor Belgacom voor het grote aanbod aan HD zenders waar wij Vlamingen iets mee zijn.

 

Communicatie bij TV Vlaanderen kan véél beter. Heel jammer, het project had kans tot slagen frown

SAT: momenteel niets meer 😞

Kabel: Telenet

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja,

 

dat ze vallen over de ontvanger keuze...

daar gaat het niet over.

 

qua prijs is de dm500HD een middelmaat.

had ik nu vu+duo geschreven dan waren we vertrokken wink

 

dus de keuze van HD ontvanger speelt niet veel rol.

tenzij je één of ander merk koopt en dan betaal je 200 euro.

 

tgaat hem over de vergelijking. :D

 

met telenet apparatuur van 8 euro per maand = digicorder

opnemen in HD en kijken in HD, dus die staat hier in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, zulke vergelijkingen zijn sterk individueel.

Een DB500HD heeft echter maar één tuner, dat betekent dat je niet tegelijk NED2 kunt opnemen, en naar Canvas kunt kijken.

Die HD digicorders hebben wel twee tuners, maar ze zijn dan weer niet zo intelligent dat je meerdere zenders vanop dezelfde transponder met één tuner kunt gebruiken.

 

Maar de basis van de vergelijking klopt : wie ietwat het pakket van Telenet wil benaderen moet serieuze kosten doen om op satelliet hetzelfde te hebben.

Als het enkel om de + kanalen gaat, kan dat een extra DVB-T PVR betekenen.

Gaat het om de Waalse en/of Franse kanalen, komt heel de kost van Télésat erbij, met dus opnieuw een verplichte CAM, dure smartcard en extra activatie.

 

Om eens een andere vergelijking te maken.

Stel dat je een Dreambox 8000 hebt, de standaard met 2 sattuners.

Je zit bij TV Vlaanderen, en hoort dan van de nieuwe 'pakketstructuur'.

Je zit nu al maanden te hopen dat die + kanalen er gaan bijkomen, en je kijkt ook regelmatig naar Franse kanalen.

Je keek naar RTBFSat maar die is nu verdwenen.

 

Nu kun je bij TV Vlaanderen blijven of naar de kabel gaan (of BelgacomTV, maar dan zit je weer met verplichtingen qua telefonie of Internet).

 

* Blijf je bij TV Vlaanderen, maar wil je toch je wensen vervullen dan kost je dat het volgende :

 

** 1 DVB-T tuner voor in je Dreambox + antenne+bekabeling, etc.

Voordeel is dat je dan hiermee de + kanalen kunt ontvangen, en met wat geluk ook La Une, La Deux, La Trois (die Télésat zelfs niet wil doorgeven !), en misschien ook de Franse kanalen, maar dan alleen als je in de buurt van de Franse grens woont.

Laat ons ervan uitgaan dat je dat voor samen 100€ kunt hebben.

** als je de Franse nu nog niet kunt ontvangen via je DVB-T tuner omdat je niet in de grensstreek woont, moet je dus ook Télésat gaan nemen.

Dat kost je dus 80€ (blijkbaar is de Télésat smartcard wel nog los te koop, zonder CAM) + 30€ activatie = 110€ kosten

Maandelijks heb je dan nog een kost van 10€.

 

Rekenen we op 4 jaar dan komt je dat op 210€ upgradekoste + 10€x12x4 abonnement = 210€+480€= 690€.

Die 690€ komt bovenop je al bestaande TVV abonnement.

Dus voor die 4 jaar waarop je afschrijft betaal je nog eens 10€x12x4=480€ = 1170€ totaal.

 

We gaan er dan van uit dat Ketnet/Canvas HD en VTM HD in het Basic Light abonnement komen.

Mij lijkt het waarschijnlijker dat ze VTM HD in het Basic pakket gaan steken, net zoals de Nederlandse HD commerciëlen niet in het CDS basispakket zitten.

Reken dus nog een upgrade van Basic Light naar Basic.

Dus nog eens 5€/maand erbij = 5€x12x4=240€ = 1410€ totaal

 

Gespreid over 4 jaar is dat dus een kost van 352,5€/jaar of 29,38€/maand.

 

Merk op dat je hier dan abstractie maakt van alle kosten die je in het verleden al gemaakt hebt voor je installatie.

Met een DB8000 is dat niet gering.

Dus de totale maandelijkse prijs ligt nog een pak hoger.

Maar we gaan er eventjes van uit dat je al op satelliet overgeschakeld was, kabel had opgezegd, en nu mistevreden begint te raken over het schrappen van die zenders.

 

Stel dat je de alternatieven bekijkt.

BelgacomTV vereist dat je Internet en/of telefonie bij hen neemt, wat niet voor iedereen evident is.

DVB-T heeft nog geen commerciële uitbater(s) die een pakket op de markt hebben.

Blijft nog de kabel over.

 

Stel dus dat je terug naar de kabel gaat.

Dan kost je dat :

Heraansluiten van de kabel+activatie digitale TV : 50€ (indien samen besteld)

Digitaal kabelabonnement : 160€/jaarx4=640€

Huur digicorder : 8€/maand x 12x4=384€ voor 4jaar

 

Hoewel het basispakket daar een pak uitgebreider is dan bij TVV, zitten er dan weer bepaalde zenders in extra pakketten die bij TVV in het basispakket zitten, en omgekeerd.

Dus stel dat je nog een extra pakket erbij neemt (Kids&Music) bijv., dan kost je dat nog 6€/maandx12x4=288€ voor 4 jaar.

 

In totaal kost je dat dan dus : 1362€ voor 4 jaar of 340,5€/jaar of 28,38€/maand.

 

Dus zelfs in die situatie is kabel goedkoper crazy

 

En in die laatste situatie heb je dan nog de keuze of je je schotel behoudt of hem verkoopt.

Als je hem behoudt heb je nog bepaalde zenders gratis, zoals BBC HD, dat bij Telenet wel in een duur pakket zit (HD XL Pack), en er zijn natuurlijk zenders die sowieso niet op de kabel zitten, zoals Channel4, Film4, Arte HD, en nog wel wat zenders.

 

Naar de kabel gaan op deze manier heeft natuurlijk ook als nadeel dat je met 2 ontvangers zit.

 

Maar geef toe dat TVV toch echt wel zot begint te worden wat prijzen aangaat.

Ze hadden al een peperdure smartcard (80€), en daar drongen ze de laatste tijd ook nog eens een dure CAM bovenop, ook als je die niet nodig had.

En nu gaan ze dus nog eens de Franse zenders ook wegnemen uit het basispakket, om de Télésat verkoop wat op te krikken.

Ik blijf erbij, ze zijn zich gewoon de markt aan het uitprijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En nu gaan ze dus nog eens de Franse zenders ook wegnemen uit het basispakket


Niet alléén uit het basispakket, uit alle pakketten.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
alle, kijk we gaan eens rekenen hé.
want al dat" heb ik, heb ik niet" daar schieten we niets mee op.

Ik heb nu al telenet internet en telefonie.
dus ik kan voor dezelfde prijs een shake diamond nemen met digitale tv optie.

wat moet ik betalen voor hen :
extra 10 euro per maand voor mijn kabel aansluiting
Extra 8 euro huur HD digicorder
daarvoor krijg ik al het basispakket en een HD pakket.
zie mijn foto bovenste stuk en tweede stuk (gescheiden door roze balk).

maar ik mis jimjam enzo dus ik wil die erbij :
komt er dus 5.95 euro per maand bij.

samen = 23.95 per maand voor telenet.

nu ga ik een sat opstelling kiezen voor 1 tv, dus niet meerdere, anders vergelijken we appels met peren.
schotel = 150 euro
3X lnb's (single, kheb er drie nodig om alles te kunnen nemen om te vergelijken) = 3X 12 euro = 36 euro
een hd decoder , neem nu eens dm500HD = 339euro.
coax kabel en wat pluggen, diseqc = 50 euro

samen = 575 euro. over 4 jaar = 575/48=11.98euro/maand

nu gaan we niet vergelijken op 1 jaar maar op 4 jaar, afschrijving van je materiaal.

dus effen mooi naast elkaar nu :
TV-vlaanderen :
****************
Basis+ = 19.99/maand
materiaal = 11.98/maand

Totaal = 31.97/maand

Telenet :
**********
kabel = 10/maand
huur decoder = 8/maand
extra kids pakket = 8/maand

totaal = 23.95/maand

nu op 4 jaar :
**************
Tv-vlaanderen = 31.97*48=1534.56 euro
Telenet = 23.95*48=1149.6 euro

verschil = 384.96 euro op 4 jaar zijnde : 96.24 euro/jaar.

dus ja, er zit een verschil op en je hebt een klein voordeel bij telenet, is je bak kapot dan krijg je een nieuwe gratis.
Is je dm500hd kapot na 2 jaar, dan koop je een nieuwe.

vergeten nog : bij telenet heb je er wel: een+, canvas+,ketnet+,canvasHd,ketnetHD, vtmHd, tf1hd,animalplanetHD er ook nog bij :-)
dus bij tv-vlaanderen, zet er snel : deze zenders bij en je blijft bijna gelijk in de competitie, doe je dat niet, dan gaan ze achteruit en kan je als je maar 1 tv hebt een keuze gaan maken.

ik weet nu niet of je 2 tv's wilt bij telenet met dat pakket of je alles moet dubbel betalen?

et voila, tes nu ook eens in cijfers iets duidelijker.




Wil je in de berekening de prijs van Telenet analoog (abbo) aanpassen naar 12,86 € / maand. Anders moet je bij TV Vlaanderen ook de auteurs rechten er af trekken.
Het verschil zal niet meer zo groot zijn dan.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DreamboxFreak
Nog vergeten te vermelden (of ik heb er overgelezen) dat je standaard met de Telenet of Belgacom apparatuur kan opnemen.


Tot ze een update van hun software lanceeren! Dan blijkt dat je harddisk leeg is. Als je ze dan contacteerd komen ze met 5,00 € compensatie af.

Mooie optie is dat. Geef mij dan maar de vrijheid in hardware keuzen. Dan kan je ook kiezen voor 1.5 terra in plaats van 320 Gig.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp

Wil je in de berekening de prijs van Telenet analoog (abbo) aanpassen naar 12,86 € / maand. Anders moet je bij TV Vlaanderen ook de auteurs rechten er af trekken.
Het verschil zal niet meer zo groot zijn dan.
mvg

Het is zelfs 13,33€/maand.
Maar dan nog blijft kabel voordeliger, wat toch niet normaal is, vermits TVV graag luidop roept dat het maar 9.90€/maand kost, en je meer dan 400 zenders ontvangt.
De goedkoopste die wel duurder blijkt te zijn...

Bovendien, als je de puntjes op de i wilt zetten, moet je dan bij satelliet een andere decoder gaan kiezen, want met de 500HD heb je maar één tuner.
Dan zit je ongetwijfeld weer een pak duurder voor satelliet..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...