Ga naar inhoud


Satellietontvanger voor zowel Zweden als Nederland


roymo

Aanbevolen berichten

Ja... ik wou het nu ook wel eens weten, en heb de vraag gesteld bij een satellietshop in Zweden waar ik al een paar keer iets gekocht heb. Ik ben benieuwd wat het antwoord zal zijn... als ik een antwoord heb plaats ik het hier (zonder reclame van de shop uiteraard).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee, ik zal er nog eens achteraan gaan... was het eigenlijk even uit het oog verloren.

In Zweden zijn ze niet altijd even goed in het beantwoorden van mails wink

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al antwoord wink ik heb nu blijkbaar een "beter" mailadres geprobeerd...

 

Citaat:

Hej

 

Att Canal Digitals tvunget ska pairas med en av deras godkända mottagare är ingenting annat än kvalificerat skitsnack. I Norge är det på detta vis men där säljs även en CA-modul för användning i t ex TV med intern mottagare. Technisatmottagaren du frågar om har två modulplatser och kan även den användas med dessa moduler.

 

Så ser det ut idag. För framtiden kan vi inte svara eller ta något ansvar.

 

Med vänliga hälsningar

Jonas

 

Dit is het antwoord van een grote sat speciaalzaak met hoofdkwartier in Malmö.

 

De korte vertaling in het Nederlands:

 

Dat CD verplicht de kaart zal 'paren' met een goedgekeurde ontvanger is niets anders dan onzin. In Noorwegen gebeurt dit wel, maar daar verkopen ze een module voor gebruik in een TV met interne ontvanger. De Technisat receiver heeft ook 2 modulplaatsen waarin ook deze module gebruikt kan worden.

Dit is de situatie zoals die nu is. Voor de toekomst kunnen we geen antwoord geven en overnemen we geen verantwoordelijkheid.

 

Kort gezegd : het gaan dus met een Zweedse kaart om een onafhankelijke receiver te gebruiken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gaat in Noorwegen ook, maar.... je moet een HD ontvanger van CD hebben (dwz erbij=geregistreerd staan voor HD. De ontvanger van cd, goedkoopste die ze hadden, is bij mij nog niet uit de doos geweest..)anders worden de HD pakketten niet geopend en of na een tijdje niet mer geupdated (een aantal oude kaarten werkt nog wel maar deze worden in rap tempo minder)

Dit geldt ook voor Zweden zover mij bekend.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Als de zweedse kaart in elke receiver met een ci kan,dan zou een nanoxx 9500hd ook een goede keuze zijn?

En hoe moeilijk of makkelijk is het om op 1 schotel de astra's en de thor werkend te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?

 

 

Oh ja en ik lees hier en daar CI en CI+, wat is het verschil?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vinkje...

1

astra wat..? je bedoeld 19,2 Oost

en daarnaast de Thor5/6 op 0,8 west

er zijn heel veel astra's met dank aan Marcel

 

zo'n grote hoekverschillen in ontvangst-posities gaat enkel met een echte multifeed antenne

bijvoorbeeld de wavefrontier / wavefield

of bigsat etc

 

hier in NL gaat dat prima op m'n T55 wavefield

maar let ook op de satelliet z'n footprint op locatie.

-

2

de ci+ is een aan de hardware gekoppelde Common Interface die in andere apparaten niet werkt

gelukkig zijn er niet veel tv-providers die dit k*t systeem gebruiken (althans nog niet)

 

ciao

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel de nederlandse astra's t.w. 1 en 3.

 

 

Wat betreft astra 2, iemand gaf aan dat die niet te ontvangen is in zweden maar in jämtland (dus in het noorden nou ja bijna noorden) woont een brit die via een 1.20 m schotel naar de bbc kijkt.

 

en tonskidutch zoals jij ci+ beschrijft doet me erg denken aan de cd module toch? die werkt toch ook niet in elke ontvanger waar je een ci in kan stoppen?

of begrijp ik jouw beschrijving niet goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vinkje

Wat betreft astra 2, iemand gaf aan dat die niet te ontvangen is in zweden maar in jämtland (dus in het noorden nou ja bijna noorden) woont een brit die via een 1.20 m schotel naar de bbc kijkt.


Tja...Jämtland, is midden zweden... het middelpunt van het land ligt ietsje opzij van Östersund... maar goed de BBC dáár ontvangen?? Ik heb ooit zelf eens voor de lol bij iemand in Värmland geprobeerd met een 1m schotel, en dat mislukte... totaal niets.
Als je naar onderstaand plaatje kijkt lijkt het me overigens vreemd dat het lukt.
Vergeet niet dat er diverse BBC zenders beschikbaar zijn in het Canaldigital pakket: BBC HD, BBCentertainment, BBC lifetyle, BBC Knowledge.

ASTRA_2d.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bekend dat het signaal van Astra 2D (voor de topicstarter: de sat waar de BBC's te vinden zijn) wat 'lekt' in de streek rond Stockholm, en dat er daardoor zelfs met een schotel van minder dan een meter gekeken kan worden. Deze pagina geeft wat ontvangstrapporten.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Daar ben ik eindelijk weer!

Bij een landelijke satellietshop heb ik het volgende advies gekregen:

 

* VU PLUS DUO nieuwste RTC model

* Inverto Multiconnect twin LNB

Nieuw en multifunctionele TWIN LNB te gebruiken in zeer veel situaties. Ideaal als TWIN LNB met 2 onafhankelijke outputs, maar ook in te zetten in multifeed systemen.

* Moteck SG-2100 A voor optionele schotels tot 1.20 meter

Groter bereik, sneller draaien en behoorlijk geruisloos met optionele schotel. Geschikt voor DiSEqC 1.2 en DiSEqC USALS.

* Triax TDS schotelantenne diameter 110cm antraciet RAL 7016

* Tegelvoet 4 x 30 x 30

 

Kan ik hiermee mijn wensen vervullen, want als ik de reacties terug lees krijg ik mijn twijfels.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...