Ga naar inhoud


Satellietontvanger voor zowel Zweden als Nederland


roymo

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: joker55
Later, als je wat meer wilt, kan daar makkelijk nog een of meerdere LNB's bij geprikt worden (voor ASTRA2, of hotbird)


Vergeet de Astra 2 28 oost in Zweden!! je zit veel te oostelijk, en valt buiten de footprint van de satelliet waarop de BBC en ITV's zitten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Natuurlijk zijn 2 schotels/ontvangers ook een optie, maar wanneer je het met één constructie op kan lossen zal dat toch veel makkelijker zijn. Wat niet kan kan niet, maar ik hoor zoveel verschillende verhalen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Zelfs de winkels hebben een ander oordeel. Wanneer je vraagt om een goed advies komen ze vrijwel allemaal aan met de set van Canal Digitaal. Dit is met de Philips DSR 8121. Volgens het winkelpersoneel een prima keuze, volgens diverse previews het slechtste van het slechtste.

Wanneer ik wat koop wil ik het meteen goed doen.

Bij Canal Digital in Zweden heb je diverse opties en kan je zelfs een HD recorder gratis krijgen. de pakketten zijn daar over het algemeen goedkoper dan hier mits je een uitgebreid pakket afneemt. Alleen vanuit NL kan je niet niet afnemen zonder geldig adres aldaar en die heb ik nog niet.

 

Volgens mij kan je in Zweden alleen een abonnement kopen wanner je kan aantonen dat je een gecertificeerde ontvanger hebt.

 

Een kennis van mij heeft trouwens een kaart waarmee hij alle zenders ter wereld kan zien. Natuurlijk volstrekt illegaal, maar niet duur.

 

Wij zijn trouwens bezig om naar Gräsmark te verhuizen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een set van canal digitaal raad ik je af. Met die ontvanger kun je nooit zenders decoderen, waarvan je een zweeds abonnement hebt, sterker nog deze ontvangers zijn volstrekt ongeschikt voor de thor en sirius.

 

Wanneer je je op canal digitaal wilt aboneren en ook op het zweedse canal digital nordic, dan blijven in principe de linux ontvangers het geschikst. Denk dan aan:

 

VU+

Dreambox

IPbox

AZbox

 

Deze ontvangers zijn in principe geschikt voor bijna alle coderings soorten.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

denk aan de regels op dit forum.

 

laat je vooral niet van de wijs brengen

satelliet winkel personeel is meestal overdag bezig met vette winst maken en 's avonds met andere zaken die het daglicht niet verdragen.

of willen we een potje vechten?

 

ciao

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gräsmark... mooie omgeving!!

 

Even terug naar de ontvangers. Als je een abo in Zweden neemt krijg je in alle gevallen een receiver, dat is zo... de vraag is alleen of dat er een is die JIJ graag hebben wil. Ze komen zelfs je schotel monteren...

 

dit heb ik gelezen ivm het koppelen van receiver en kaart :

Citaat:

Koppling mellan programkort och box?

 

Kopplingen mellan programkort och box finns för att skydda kanalbolagens sändningsrättigheter samtidigt som den skydda dig som kund från att råka ut för olovlig hantering av abonnemanget, så kallad piratverksamhet.

 

Detta innebär också att du som har Multiabonnemang inte kan byta kort mellan boxar av olika märken.

 

Er staat dus duidelijk dat je je kaart niet kan wisselen tussen boxen van een verschillend merk!! maar HOE het precies zit, als je hem de allereerste keer in bv een technisat zou stoppen.

Mijn kaart is nog eentje van de 'oude generatie' ten tijde dat er nog keuzevrijheid was... Dat was mijn reden om voor canaldigital te kiezen ipv voor Viasat, die al eerder met een koppeling tussen kaart en receiver werkten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was te laat om te kunnen bewerken...

 

Wat ik ook nog kan terugvinden bij de algemene voorwaarden

(Allmänna villkor för digital satellit-TV)

Citaat:
CD har inget ansvar för Boxen om Boxen inte har köpts eller hyrs av CD.

Wat zoveel wil zeggen, dat CD geen verantwoordelijkheid draagt voor de box, als de box niet gekocht werd of gehuurd werd van canaldigital.

Maar... dat zou ook gewoon een regeltje kunnen zijn zodat oude klanten die een eigen box konden kopen, niet gaan klagen bij CD dat de box het niet meer doet.

Vragen bij een dealer lijkt me het beste, dan weet je het zeker.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom een ieder bedankt voor de input.

 

Wanneer ik het zo lees is het misschien beter om afzonderlijke schotels/ontvangers te hebben. Ik kan dan in NL starten met een schotel/ontvanger voor de Astra's.

Na mijn verhuizing naar Zweden plaats kan ik deze verder gebruiken voor de ontvangst van de NL zenders en ter plekke een set kopen voor de Zweedse tv of misschien zelfs alleen een kabelaansluiting voor SE.

Welke set zal in dit geval de beste oplossing zijn of is de Vu duo sowieso de beste oplossing?

 

Roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor top kwalitijt kiest neem dan een Dreambox8000 hier kunnen 4tuners in naar keuze. HDD& DVD brander,+ internet aansluiting,2 embedded Wifi ant.2smart cart reader 4CI slots.Unlimited channel list voor Tv&radio. Een 100tal kan.op 1gr. west Thor zijn gehackt dus ...de rest via PM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij werken ze niet met een echte boxkey... je kan je kaart wisselen van ontvanger zolang het maar een ontvanger van hetzelfde merk is, staat er op de website.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

werken (nog) niet met een boxkey maar....je moet een hd ontvanger van cd kopen die je samen met een (zogenaamd gekoppelde) kaart krijgt(dit kunnen ze natuurlijk activeren wanneer ze maar willen). Als je geen cd hd ontvanger koopt zenden ze de upgrade voor hd entitlements niet mee voor jouw kaart en krijg je dus geen hd kanalen te zien ook niet op je alternatieve ontvanger.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal het CI+ zijn anders is dit niet mogelijk.Met een Hd Reciever DM 8000-kun je in princiepe alle hd &sd zenders aan.Het CI+ word oa in Duitsland geboykot,als iedereen dit zou doet is het zo afgelopen met die Beperkingen.Dus blijf baas over je eigen Box,en bepaal zelf wat je wel of niet op wild nemen en hoe lang je de opnames wild bewaren ,en of je die irtante reclame door wild spoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: oldebroek
Als je geen cd hd ontvanger koopt zenden ze de upgrade voor hd entitlements niet mee voor jouw kaart en krijg je dus geen hd kanalen te zien ook niet op je alternatieve ontvanger.


Ik vermoed dat dit dan alleen voor 'nieuwe' abonnees geldt... ik kijk zoals al eerder gemeld via een technisat receiver die zlefs nooit bij CanalDigital in de buurt geweest is naar de HD programma's van SVT.
De Noorse en Zweedse werkwijze is volgens mij dezelfde...

Maar ook nog even dit: je KRIJGT in de meeste gevallen je ontvanger gratis... dus dat kan het probleem niet zijn... het enige nadeel is dat je geen keuzevrijheid hebt, en dat is jammer... Ondanks dit lees ik echter nergens dat de kaart alleen maar met een door hun geleverde box zou werken. Het blijft dus een beetje vaag.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij het beste dat als de topicstarter de taal meester is eens op Zweedse forums kijkt want ze raden hem hier van alles aan een VU+ of een DM 8000 of een Technisat maar als de kaart aan de ontvanger gekoppeld wordt zou ik het toch zeker willen weten.

 

Zo meteen koopt hij voor bijna €900 een DM8000 en krijgt het niet werkend, Dreamboxen worden daar ook verkocht en er zullen heus wel mensen zijn die weten hoe het eventueel aan de gang te krijgen is. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...