Ga naar inhoud


[Buitenland] HDTV kost teveel tov comfort


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Citaat:
Berlin - Das Deutsche Institut für Wirtschaftsforschung hat eine ernüchternde Studie zum HDTV-Fernsehen veröffentlicht.


effe simpel vertaald:
het duitse onderzoek instituut voor de economie heeft een ontnuchterende studie betreffende HDtv gepubliceerd

waarin je kunt nalezen dat dit HDtv je behoorlijk veel meer kost en niet zomaar op bestaande hardware kan worden genoten
(vooral wegens ci+ introductie)

bron digital fernsehen
ciao

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is toch lastig te vergelijken met de Nederlandse situatie; CDS heeft geen CI+. Ziggo wel, maar daarin wijkt SD niet af van HD. Bij UPC heb je überhaupt geen ontvangerkeus. Bovendien is in Duitsland de situatie voor een aantal zenders dat SD FTA is en HD vercijferd is, wat ook prijsverschillen tussen SD en HD veroorzaakt die wij hier niet kennen.

 

Ook in onze regionen is HD duurder, maar de verhoudingen tussen beiden is minder extreem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuppelan,

dat is zeker een andere context waar men over rapporteerde

maar de grote buur maakt wel rimpels op het water oppervlak

ook in nederland.

 

wij hebben natuurlijk als nl gebruikers bij cds wel HD gewenst maar niet 1:1

dat zeer binnenkort ook alle transponders op dvb-s2 overgaan dus een dvb-s ontvanger nutteloos zal worden voor dat pakket is niet echt wenselijk voor mensen met kleiner budget

 

dus ook hier wordt je verplicht meer geld uit te geven, al is het door vervanging van receiver.

 

ciao

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het wel eens met wat er geschreven staat...

Je moet inderdaad een nieuwe receiver kopen die HD (mpeg4) aankan... en om andere zenders dan Das Erste en ZDF te bekijken moet je extra geld neertellen... Het enige HD programma wat ik achter de decoder kan bekijken, is SVT HD, omdat dit bij mijn basis abo zit, anders moet je dus ook weer een duurder pakket gaan nemen... De content ontbreekt gewoon. Momenteel vind ik het het geld niet waard.

Afgelopen zaterdag was het eerste deel van Millenium (Stieg Larsson) op de TV in HD kwaliteit, en dat was inderdaad wel heel erg mooi om te zien... maar ter vergelijking had ik dezelfde aflevering in SD kwaliteit ook opgenomen... en ook dat was heel erg mooi. Net ietsje minder, dat wel. Waarschijnlijk is op de NL televisie het verschil groter, ik weet het niet, want NL HD zenders kan ik niet zien.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het artikel zegt onder meer:

 

"De staat zou moeten onderzoeken, en heeft daarvoor zowel staats-als media-instanties en het Bundeskartellamt ter beschikking, hoe gecodeerde HDTV uitzendingen compatibel zijn met het wettelijk kader.

Het is het de vraag of in beginsel gecodeerde uitzending van het programma is te verenigen met de bestaande wettelijke bepalingen en verdragen."

 

Er is dus hoop, want in Duitsland is Entavio daardoor ook een stille dood gestorven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Is Duitsland dan zoveel strenger dan Nederland?

Bij ons zitten de commerciele zenders zowel op satelliet als DVB-T dichtgetimmerd en de politiek heeft zich er nog nooit over bekommerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Is Duitsland dan zoveel strenger dan Nederland?
Bij ons zitten de commerciele zenders zowel op satelliet als DVB-T dichtgetimmerd en de politiek heeft zich er nog nooit over bekommerd.


De Duitser betaald dan ook een stuk meer kijk en luistergeld dan een Nederlander of een Belg.
De term bestaad bij ons al niet meer terweil een Duitser op alles nog steeds dient te betalen. TV, Radio, Computer, ...

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Is Duitsland dan zoveel strenger dan Nederland?
Bij ons zitten de commerciele zenders zowel op satelliet als DVB-T dichtgetimmerd en de politiek heeft zich er nog nooit over bekommerd.


De Duitser wil niet betalen voor TV-ontvangst, daarom is alles FTA. Met name commerciële zenders zouden het in dit economisch klimaat waarin reklameïnkomsten onder druk staan wel zien zitten om dit te veranderen, dat spaart een hoop kosten.

Daarom zetten ze de HD achter de encryptie. Dat heeft een hoop gevolgen: Duurdere ontvangers, CI-(+)-modules, chipkaarten. De Duitsers komen nu dus pas in aanraking met de ellende waar wij al lang aan gewend zijn.

Of het slaagt valt te betwijfelen, de publieken zenden natuurlijk FTA uit, en als men marktaandeel aan de publieken verliest kan men overwegen ook de HD-zenders weer FTA te zetten. Als ik Duitser was zou ik het wel weten: De bitrates zijn zo hoog dat het echt geen straf is om een paar zenders in SD te moeten bekijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

wij betalen ook gewoon kijk en luistergeld hoor.

Je kunt het alleen wat moeilijker terug vinden (gaat via je belasting aangifte). Of het veel minder is als Duitsland of Engeland weet ik niet.

 

Ik weet wel dat de Duitse publieke omroepen echt FTA zijn (en een bitrate waar CD een puntje aan kan zuigen) en een veel beter aanbod heeft en ook de Engelse omroepen zijn echt FTA met een nog beter aanbod (F1, MotoGP, kwaliteit docu's en series)

en reclame vrij!

 

Wellicht betalen we er in verhouding minder voor we krijgen er ook een stuk minder voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de duitse wet is het zo geregeld dat als een aanbieder over stapt naar een ander systeem (in het verleden van analoog naar digitaal) dat die aanbieder dan nog tien jaar via het oude systeem moet blijven uitzenden.

daardoor zijn o.a. pro7 en sat1 en het rtl gebeuren voor het hd gebeuren aan een abo gekoppeld.

 

pro7 en rtl en ard en zdf beheren hun eigen transponders,

en wij nederlanders zitten gewoon vast aan canal digitaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door het hoge bedrag per maand, wat men in Duitsland aan kijk en luistergeld betaalt, is de duitser niet echt genegen nog extra te gaan betalen.

Daarnaast zegt de duitse wet, dat commerciele tv zenders hun geld uit reclame inkomsten moeten ophalen, en geen eigen kijk en luistergeld mogen gaan innen.

 

Daarom zou binnen een jaar het hele ci+ systeem wel eens afgeschoten kunnen worden.

Op dit moment zit het eerste jaar verborgen in de aanschafprijs van je ontvanger, wanneer ze na dat jaar die 50 euro gaan heffen, heeft de wetgever een punt om het te stoppen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

en geen eigen kijk en luistergeld mogen gaan innen.

De Duitse "Private" omroepen die innen geen kijk- en luistergeld. Ze hebben het voor HD alleen zo geregeld dat er betaald moet worden voor satelliet ontvangst. Net zoals in Duitsland ook al jaren net als in Nederland betaald moet worden voor de Kabel... Een abonnement bij Digitenne, Kabel, Glasdraad of CDS is ook geen kijk- en luistergeld.

En wie weet betalen wij nog meer kijk- en luistergeld dan de Duitsers of Engelse. Alleen is dat bij ons niet meer duidelijk, daar het bij ons in de belasting centjes "verweven: zit.

Kijk en als iets gratis was en je ineens voor HD 5 Euro per maand moet gaan betalen. Tja dat is een prijsverhoging van oneindig veel procenten....
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sjonnie123
wij betalen ook gewoon kijk en luistergeld hoor.
Je kunt het alleen wat moeilijker terug vinden (gaat via je belasting aangifte). Of het veel minder is als Duitsland of Engeland weet ik niet.

Ik weet wel dat de Duitse publieke omroepen echt FTA zijn (en een bitrate waar CD een puntje aan kan zuigen) en een veel beter aanbod heeft en ook de Engelse omroepen zijn echt FTA met een nog beter aanbod (F1, MotoGP, kwaliteit docu's en series)
en reclame vrij!

Wellicht betalen we er in verhouding minder voor we krijgen er ook een stuk minder voor.


Dat bedoel ik met de term bestaad bij ons niet meer!

Dit is wat de Duitser moet op hoesten per jaar! En vergeet niet die zijn met 82.329.758 (July 2009)
Radio / TV en alle nieuwe technologie van die aard: 215,76 € / jaar dit is per stuk!!

Denk niet dat ons kijk en luistergeld ooit zo hoog lag en we zijn met een heel pak minder.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

Met ingang van 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage afgeschaft en worden de programma's van de publieke omroep uit de belastingopbrengsten betaald.

Ter compensatie van deze afschaffing werd de eerste schijf van de inkomstenbelasting verhoogd met 1,1%-punt.

 

Een rekensommetje

Eerste schijf voor 2010 is €18.218,-

Omroep bijdrage van 1,1% wordt dus €200,39

 

We betalen dus ongeveer hetzelfde als die Duitsers voor de publieke omroepen, maar we krijgen er veel minder voor terug (FTV ipv FTA en HD alleen in dure pakketten, lagere bitrates, veel meer reclame, en over de programma inhoud zal ik het maar niet gaan hebben).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat dat nog steeds 1.1 % punt is? En het is niet per TV maar per belastingplichtige!!! Dus met twee geld verdieners kan dit al snel het dubbele zijn. En zijn je Kids 18+ en werken dan gaat dat nog meer omhoog. Mag ik hieruit voorzichtig concluderen dat wij misschien meer betalen dan die Duitsers?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...