Ga naar inhoud


vervangende voeding Haier LCD L32V6-A8?


Satbakker

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een LCD TV´tje met een behoorlijk doorgebrande voeding. Zo erg dat er zelfs stukjes weg zijn uit de printbaantjes op het bord. Ik zie mezelf niet kundig genoeg om dit te repareren.

 

In mijn zoektochtje op internet heb ik wel repair kitjes voorbij zien komen voor deze voeding omdat de fabrikant deze niet meer maakt. Maar aan zo´n repair kitje heb ik zowiezo niet zoveel omdat dus die printbaan op sommige plaatsen gewoon weg gebrand is. Om die nou om te leggen met kabeltjes zie ik ook niet zo zitten. Schijnt overigens wat ik zo heb kunnen vinden wel een erg vaak voorkomend probleem te zijn bij dit model TV. Het moet natuurlijk wel een goedkope oplossing zijn want die TV is een grote investering niet meer waard.

 

Weet iemand waar ik een vervangende voeding voor dit toestel kan regelen? De orginele voeding die ik eruit heb gehaald is een PHIHONG Model: PSM210-417 (AC 100-240V 50/60HZ 3.2AMPS)

 

Nou ik hoor het graag.

 

 

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Citaat:
Weet iemand waar ik een vervangende voeding voor dit toestel kan regelen?

 

nou, veel succes maar ik ben er bang voor.

 

De enige oplossing denk ik is het zelf repareren (laten). Als het zich loont.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe breed/smal waren de banen?

Wat je kan doen met de wat grovere banen is ze "tekenen" met geleidende verf. Echter voor de grotere stromen zou ik toch wel gaan voor de "draadjes oplossing". Gewoon een soepel snoer strippen en het aantal adertjes gebruiken wat nodig is. Lijkt veel/lastig werk maar is eigenlijk zo gebeurt. Als je klaar bent het even inspuiten met plastic spray, dan fixeren de draden zich een beetje en is alles geisoleerd..

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Wat je kan doen met de wat grovere banen is ze "tekenen" met geleidende verf.

 

Daar ben ik nooit echt een voorstander van want betrouwbaar is dat spul niet.

 

Gewoon ouwerwets "bakken en braden " is me motto.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iemand
Voedingsgedeelte staat op blz 18.

1-e vraag is; waarom is de boel doorgebrand !


Nou dat kan ik je denk ik wel vertellen. Hier in zuid spanje hebben we oud stroom smile Nee, zonder dollen de stroom toevoer is hier erg onregelmatig met erg veel uitval, pieken en dalen. Tis hier daarom ook een erg veel voorkomend probleem dat electronische aparatuur stuk gaat en 9 van de 10 keer zijn het de voedingen die het dan ff niet meer aankunnen.

Heb de Haier spanje importeur gebeld en gevraagd of er nog een voeding te leveren is voor dit toestel. Ze zouden het uitzoeken en erop terug komen. Ook ben ik samen met een plaatselijke electronica componenten winkel aan het uitzoeken of er een equivalente voeding bestaat voor dit toestel. Ik heb mezelf een limiet van 75 euro gegeven. Als het duurder uitvalt vind ik het dit toestel niet meer waard en gaat die naar de electronica hemel.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...