Ga naar inhoud


[Satelliet] Vrijwillige Kaartwissel van Mediaguard 2 > 3


Noordzee

Aanbevolen berichten

Ik lees op 2 verschillende en doorgaans zeer goed geinformeerde nieuws-sites het bericht dat er in mei een vrijwillige kaartwissel aankomt bij CanalDigitaal.

Het gaat dan om kaarten van het Standaardpakket en van het Settopboxpakket.

 

Tegen betaling van 39 Euro kan je een kaart krijgen, waarmee je dan ook gratis naar Nederland 1/2/3 HD kunt kijken.

Bij opwaardering van je pakket betaal je 15 Euro of helemaal niets.

Je oude kaart moet je wel inleveren.

 

 

Het schijnt de bedoeling te zijn om Mediaguard 2 nog wel te laten bestaan. (voor hoe lang nog ??)

 

 

bron : site's die je hier niet mag (of mocht ?) linken.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Huh?? Het ging er toch om dat de oude Seca2 codering was gekraakt? En dat de content-providers eisten dat de beveiliging opgekrikt zou worden?

 

Of komt nu eindelijk de akelige aap uit de mouw ... CD wil er gewoon een slaatje uit slaan. 39 euro extra voor een kaartje om de publieke omroep te kunnen zien waarvoor ik ook al via de belastingen betaal, is best wel een fors bedrag. Zelfs mijn bank durft dat niet te berekenen en - ja hoor - ook daar is er veel aandacht voor de veiligheid van de kaartjes.

 

Kunnen we CD toevoegen aan het lijstje van zakkenvullers?

 

Peter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat er niks mis is met deze actie.

 

Mensen schreeuwen zoals altijd weer moord en brand als er betaald moet worden, want stel je voor dat canal digitaal iets aan jou zou verdienen!

 

Het is volgens mij heel simpel: heb je geen abbo (en canal digitaal heeft dus in principe geen inkomsten van jou) en je wilt alleen de sd publieke zenders ontvangen zoals nu ook al kan hoef je niks om te ruilen, de seca2 codering blijft er voorlopig nog wel op zitten.

 

Wil je per se geen abbo bij cds maar toch ned123 in hd? dan betaal je eenmalig 39 euro voor een geschikte smartcard.

 

op het moment dat je stb pakket hebt en je wilt 123 in hd krijgen kost het nog maar 15 euro. Een jaar bijtekenen lijkt me niet zo'n probleem omdat je voor dit pakket toch per jaar betaald.

 

Wil je meer hd zenders kunnen ontvangen moet je toch het hd pakket afnemen en dan krijg je de kaart gratis!

 

Citaat:
Huh?? Het ging er toch om dat de oude Seca2 coderinlg was gekraakt? En dat de content-providers eisten dat de beveiliging opgekrikt zou worden?

 

Het klopt inderdaad dat de seca2 codering verouderd is, en contentaanbieders graag een kaartwissel wilden, maar dan moet je meer denken aan film1 etc en niet de publieke en commerciele zenders.

Hierom is seca2 ook nog steeds actief op deze zenders. Dit was vroeger ook zo met irdeto 1, alle betaalzenders zaten allang op irdeto 2 terwijl het stb pakket nog jaren open lag.

 

 

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog mooier, ik ben jaren lang klant geweest en heb dus nog een s2 kaartje. Nu zou ik graag het hd pakket willen, dat kan als ik eerst ff een s3 kaartje aan schaf (a 75 euro?) en dan ook nog ff activerings kosten berekenen. Stelletje oplichters, ze verdienen nog meer aan die kaarten, activering en die 0900 nummers dan die zenders. Bij een abo zou een kaart altijd gratis moeten zijn ongeacht wat voor abo je afsluit want je hebt altijd een kaart nodig om te kunnen kijken.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Nog mooier, ik ben jaren lang klant geweest en heb dus nog een s2 kaartje. Nu zou ik graag het hd pakket willen, dat kan als ik eerst ff een s3 kaartje aan schaf (a 75 euro?) en dan ook nog ff activerings kosten berekenen. Stelletje oplichters, ze verdienen nog meer aan die kaarten, activering en die 0900 nummers dan die zenders. Bij een abo zou een kaart altijd gratis moeten zijn ongeacht wat voor abo je afsluit want je hebt altijd een kaart nodig om te kunnen kijken.

Dan heb je het stukje niet goed gelezen. Als je set top box of hoger hebt en een abbo op het HD pakket neemt krijg je gratis een nieuw Seca 3 kaartje (dus zelfs bij STB met HD pakket).

Ik vind het een nette actie, maar voor sommigen zal het nooit goed zijn vrees ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige catch is dan dat je het stb pakket met een jaar moet verlengen (geen onredelijke eis). Zit je op het volledig gratis pakket (enkel publieke zenders) of wil je je stb niet met een jaar verlengen dan kost het EUR 15 (wat een redelijk bedrag is). Zet je je gratis std pakket om naar stb met hd is het dus ook gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

Ik kan me best voorstellen dat een 'settopboxer' zich genaaid voelt.

Tenslotte is dit het pakket dat door de jaren heen het snelst in prijs is gestegen (van 0 naar 79 in een paar jaar).

Dat gezeur dat dit pakket (met maar 9 must-carry zenders) niet rendabel kan zijn lijkt me onzin want dan kan het basispakket (een paar euro pm meer) met zo'n 30 zenders ook niet rendabel zijn.

 

Maar goed vanaf volgende week zijn alle settopbox zenders ook in HD te zien.

Dit lijkt me een mooie gelegenheid voor CD om een nieuw HD-only abonnement te maken.

Ik stel voor om de zenders van het oude set top box pakket maar dan in de HD variant in een pakket te stoppen voor zo'n 6 euro per maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Katz
Huh?? Het ging er toch om dat de oude Seca2 codering was gekraakt? En dat de content-providers eisten dat de beveiliging opgekrikt zou worden?

Of komt nu eindelijk de akelige aap uit de mouw ... CD wil er gewoon een slaatje uit slaan. 39 euro extra voor een kaartje om de publieke omroep te kunnen zien waarvoor ik ook al via de belastingen betaal, is best wel een fors bedrag. Zelfs mijn bank durft dat niet te berekenen en - ja hoor - ook daar is er veel aandacht voor de veiligheid van de kaartjes.

Kunnen we CD toevoegen aan het lijstje van zakkenvullers?

Peter.


Is er een andere aanbieder in Nederland die Ned1,2,3 HD gratis (eenmalig 39 €) aanbied. Dacht het niet!
Digitenne 0 HD, Kabelboer Abbo+aansluitkost!

Je kan dan wel zeggen dat Duitsland hun netten wel in HD gratis (100% gratis met aftrek van forse kijk en luistergeld) aanbied. Maar op die netten lopen geen (0%) films met rechten van buitenshuis op in originele taal.
Wat op de Nederlandse netten wel het geval is. Nederland en ook België doen niet aan nasinc van de taal. (God (als die bestaad) zij dank!)

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123
Origineel bericht van: TokeMUp

Is er een andere aanbieder in Nederland die Ned1,2,3 HD gratis (eenmalig 39 €) aanbied. Dacht het niet!


Daar gaat het toch niet om. Het zijn de vreemde praktijken die CD er op na houdt, toen er alleen Ned1/3 HD was was dit gewoon te bekijken met een seca2 kaart, opeens heeft men besloten om alleen seca3 aan te zetten voor deze zenders met geen ander doel dan de set top box kijkers proberen over te halen naar een basis of +HD pakket.

CD probeert dit te verdoezelen onder het mom dat de 'content providers dit eisen'.

Dat er bij CD altijd addertjes (registratie kosten, activatie kosten, bijdrage nieuwe kaart) onder het gras zitten dat moet je als CD klant inmiddels wel weten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een nieuw seca3 kaartje koopt mag je toch een maand alles zien, als je het hoogste pakket hebt betaal je zo'n krappe 60 euro dus 75-60=15 euro, komt dus aardig overeen.

 

Wat ik me afvraag is, als je kiest hiervan gebruik te maken of je dan ook een maand alles kan zien.

 

Je moet trouwens ook flink voor de hardware betalen maar daar hoor je niemand over, dan vind ik het toch weer positief dat zo'n kaartwissel niet noodzakelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...