Ga naar inhoud


[Satelliet] Vrijwillige Kaartwissel van Mediaguard 2 > 3


Noordzee

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Zuppelan
Origineel bericht van: TokeMUp
Maar op die netten lopen geen (0%) films met rechten van buitenshuis op in originele taal.
Wat op de Nederlandse netten wel het geval is.
mvg


Hoeveel films worden er vertoond op de NPO-netten?


Ik zou het niet weten, kijk deze zenders nooit, maar ander werk heeft ook rechten.
Is wel zielig dat er op de NPO geen films vertoont worden. Dan mogen wij Belgen zeker niet klagen met de VRT. Is een zalgheid een film zien zonder onderbreking.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Katz
Huh?? Het ging er toch om dat de oude Seca2 codering was gekraakt? En dat de content-providers eisten dat de beveiliging opgekrikt zou worden?

Of komt nu eindelijk de akelige aap uit de mouw ... CD wil er gewoon een slaatje uit slaan. 39 euro extra voor een kaartje om de publieke omroep te kunnen zien waarvoor ik ook al via de belastingen betaal, is best wel een fors bedrag. Zelfs mijn bank durft dat niet te berekenen en - ja hoor - ook daar is er veel aandacht voor de veiligheid van de kaartjes.

Kunnen we CD toevoegen aan het lijstje van zakkenvullers?

Peter.


Kan jij dan nog met een educatief bewerkte kaart de 'interessante' filmkanalen bekijken?
Dat zal lastig worden, de ECM-pid's voor die kaart is niet beschikbaar op die kanalen, dus zou je met een aanpaste kaart alleen de Nederlandse commercielen kunnen bekijken.

Uiteraard is het onzin te zeggen dat 'men besloten heeft seca3 aan te zetten op die kanalen', wat wil je dan? Dan ligt de zaak toch ook weer open op die kanalen, en waarom zou je extra data meesturen die je niet nodig hebt?

Ik lees ook nergens dat je verplicht bent een nieuwe kaart te kopen, als je die kanalen niet wilt is er niets aan de hand dus wat valt er nu te zeuren?

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog niet eens een breedbeeldtelevisie, ook geen Astra 3.

 

Ik heb begrepen dat de oude originele cam die ik dus gebruik niet geschikt zou zijn, dus als ik een nieuwe kaart aanvraag, dan gooi ik mijn eigen ruiten in. Kan iemand bevestigen of dat ook klopt?

 

Mijn verlenging van het STB-pakket is net gebeurd, 69 euro. Ik ben blijkbaar de laatste van de lijst, maar of ik 15 euro wil betalen om straks dik in de ellende terecht te komen, nee dank u.

 

Het is wel duidelijk dat CDS het STB-pakket naar het basis-pakket aan het trekken is.

 

Als CDS mij een nieuwe cam, een nieuwe kaart en een nieuwe tuner allemaal gratis geeft (dus niet in bruikleen), dan overweeg ik om een nieuwe TV aan te schaffen.

 

Zijn de Seca 2 kaarten al op bij CDS?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
Ik heb nog niet eens een breedbeeldtelevisie, ook geen Astra 3.


Dan is de meerwaarde van deze kaartruil beperkt aangezien hij je voornamelijk in staat stelt HD-kanalen te ontvangen. De kans de je hoogbeeldtelevisie HD-resoluties aankan acht ik klein. Overigens zou de beeldkwaliteit wel verbeteren, ook op je huidige televisie.

Origineel bericht van: ilseonline

Ik heb begrepen dat de oude originele cam die ik dus gebruik niet geschikt zou zijn, dus als ik een nieuwe kaart aanvraag, dan gooi ik mijn eigen ruiten in. Kan iemand bevestigen of dat ook klopt?


Als je huidige apparatuur SECA correct implementeert, dan zou SECA3 geen enkel probleem mogen zijn, SECA3 is compatibel met bestaande apparatuur. Sommige apparatuur implementeert SECA echter gebrekkig en kan daardoor wel met SECA2 en niet met SECA3 werken. Nadere informatie over de gebruikte apparatuur kan uitsluitsel geven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand enig idee waarom CD zo graag de oude kaart terug wil hebben?

Zoals ik het lees moet je zelfs eerst de oude kaart inleveren bij CD en "de nieuwe kaart wordt u dan per post toegestuurd"

 

Je zit dan een tijd zonder zenders ( zeker de 'buitenNederlanders') en CD kan toch helemaal niks met die oude kaart?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je zit niet dagen zonder. Je krijgt de nieuwe kaart gewoon thuis. Stuur je de oude niet terug dan krijg je alsnog de volledige factuur voor de smartcard. Dus die zou ergens rond de 79 euro liggen.

 

Op zich is het een omruilactie/vervangingsaanbod. Het is dus begrijpelijk dat als je korting krijgt op een nieuwe product er bij dit soort acties de oude smartcard moet worden teruggegeven. Dit om misbruik bij dezelfde actie of toekomstige acties te verminderen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Origineel bericht van: ilseonline
Ik heb nog niet eens een breedbeeldtelevisie, ook geen Astra 3.


Dan is de meerwaarde van deze kaartruil beperkt aangezien hij je voornamelijk in staat stelt HD-kanalen te ontvangen. De kans de je hoogbeeldtelevisie HD-resoluties aankan acht ik klein. Overigens zou de beeldkwaliteit wel verbeteren, ook op je huidige televisie.

Origineel bericht van: ilseonline

Ik heb begrepen dat de oude originele cam die ik dus gebruik niet geschikt zou zijn, dus als ik een nieuwe kaart aanvraag, dan gooi ik mijn eigen ruiten in. Kan iemand bevestigen of dat ook klopt?


Als je huidige apparatuur SECA correct implementeert, dan zou SECA3 geen enkel probleem mogen zijn, SECA3 is compatibel met bestaande apparatuur. Sommige apparatuur implementeert SECA echter gebrekkig en kan daardoor wel met SECA2 en niet met SECA3 werken. Nadere informatie over de gebruikte apparatuur kan uitsluitsel geven.


Dit is gedeeltelijk correct, zolang je een mediaguard common interface gebruikt zal je geen problemen hebben met de nieuwe kaart, mocht je een oudere Aston module hebben is de kans groot dat je tegen problemen aanloopt met de nieuwste kaart, dat geldt ook voor sommige alternative module's.

Citaat:




Als je huidige apparatuur SECA correct implementeert, dan zou SECA3 geen enkel probleem mogen zijn,


Deze stelling gaat dus niet zomaar op.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als je huidige apparatuur SECA correct implementeert, dan zou SECA3 geen enkel probleem mogen zijn, SECA3 is compatibel met bestaande apparatuur.


Dat is niet helemaal waar.
Een ontvanger met een ASTON 1.05 en een CD kaart SECA2 werkt prima. Een SECA 3 kaart erin, werkt niet.
Zelfde met een Magic Moduul.....een SECA2 kaart werkt goed, een SECA3 kaart werkt niet.

Je zal dan over moeten naar een ASTON 1.07 met firmware 2.23, of de MM moeten herprogrammeren.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker55

Dat is niet helemaal waar.
Een ontvanger met een ASTON 1.05 en een CD kaart SECA2 werkt prima. Een SECA 3 kaart erin, werkt niet.
Zelfde met een Magic Moduul.....een SECA2 kaart werkt goed, een SECA3 kaart werkt niet.


Je geeft nu voorbeelden van ci modules die nooit goedgekeurd zijn dus ook geen seca licentie hebben. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zei ik toch? Apparaten die SECA niet correct implementeren kunnen uitvallen. Dat een apparaat met SECA2 beeld geeft is geen garantie dat het SECA correct implementeert.

 

Die Aston 1.05 en Magic Modul zijn gewoon ondeugdelijke produkten. Hadden de fabrikanten het correct gedaan, dan had de SECA3-kaart gewerkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Je geeft nu voorbeelden van ci modules die nooit goedgekeurd zijn dus ook geen seca licentie hebben. laugh


Dat is niet het beslissende criterium. Er zijn voorbeelden van goedgekeurde apparaten die firmwareupgrades nodig hadden en SECA aanvankelijk dus niet goed implementeerden. Maar omdat de apparatuur goedgekeurd was heeft Canal Digitaal corrigerende firmware geregeld. Dát is de zekerheid die goedkeuring je geeft, niet dat de implementatie correct is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reageerde op de volgende opmerking:

"Als je huidige apparatuur SECA correct implementeert, dan zou SECA3 geen enkel probleem mogen zijn, SECA3 is compatibel met bestaande apparatuur."

 

Ik noemde twee voorbeelden waarbij dit niert opging, dus de opmerking is niet in gecertificeerde produkten zijn, doet niet ter zake. Het werkt wel met SECA2, niet met SECA3.

 

Overigens een officiele CDS CAM, (de eerste) werkt ook niet met de huidige SECA3 kaarten, icm bepaalde HD-ontvangers, en ook zelfs niet met CD gecertificeerde ontvangers (oa Topfield 7700)

Met een SECA 2 kaart is er geen probleem.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker55
Ik reageerde op de volgende opmerking:
"Als je huidige apparatuur SECA correct implementeert, dan zou SECA3 geen enkel probleem mogen zijn, SECA3 is compatibel met bestaande apparatuur."

Ik noemde twee voorbeelden waarbij dit niert opging, dus de opmerking is niet in gecertificeerde produkten zijn, doet niet ter zake. Het werkt wel met SECA2, niet met SECA3.


De zin die je citeert klopt als een bus. De twee voorbeelden die je noemde implementeren SECA niet correct, en dat is waarom ze de mist ingaan met SECA3-kaarten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een originele cam van CDS, dat zou dan geen problemen moeten geven met beide kaarten? (Seca 2 en 3)

 

Sinds de update van de cam al enige tijd terug heeft mijn ontvanger regelmatig problemen met zappen, dan moet de originele cam opnieuw initialiseren.

 

Ik heb mijn spulletjes als set in één doos gekocht, net zoiets als een vakantie-pakket, maar dan voor normaal gebruik.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt eraan welke versie van die CD cam.

Met eerste serie CAM's doet een SECA3 kaart het niet goed met een aantal ontvangers.

De versie, waar een wereldbol op staat, doet het wel goed.

 

Hoewel CD dit ontkent, zijn er van uit verschillende gebruikers problemen gemeld (waaronder ikzelf met mijn HUMAX iCord HD ontvanger.)

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...