Ga naar inhoud


[RE-8000HD] HDMI signaal valt weg


hanshcjmeyer

Aanbevolen berichten

Ik ben al bijna een maand naar het zoeken van een probleem dat ik van het begin af aan heb gehad: het HDMI signaal valt soms weg.

 

Elke dag tijdens het eerste uur dat de Rebox aanstaat, valt het video signaal (via HDMI) van de Rebox naar de LCD TV weg. Soms een paar seconden, soms een paar minuten, soms vele minuten. Afhankelijk van de duur (m.n. bij vele minuten), moet ik de Rebox uitzetten en weer aanzetten. De Rebox heeft wel gewoon ontvangst: ik hoor geluid dat ik niet via de TV, maar via de stereo afspeel. De Rebox reageert ook gewoon op de AB (ik zie op het display van de Rebox de veranderde kanaal aanduiding en ik hoor ook andere audio). Het probleem doet zich een aantal keer het eerste uur voor. Naar verloop van tijd (> 1 uur) is de ontvangst verder probleemloos.

 

1. Ik heb inmiddels diverse firmware versies geladen en werk nu met v97 (de laatste 2 versies durf ik niet te laden, gezien de vele negatieve reacties op deze versies op diverse fora).

2. Ik heb de andere HDMI ingangen van de TV geprobeerd.

3. Ik heb andere HDMI kabels geprobeerd.

4. Ik heb signaal niveaus en signaal kwaliteit met die andere Rebox gebruikers (zonder dit probleem) vergeleken: die van mij liggen gemiddeld hoger.

 

Alles zonder resultaat. Het lijkt er sterk op dat er 'iets' met de HDMI uitgang of de aansturing van de HDMI uitgang van de Rebox mis is.

 

Daar ik via alle goede hulp van dit forum niet verder kwam, (via de dealer) de hulp van Rebox maar ingeroepen. Ik kreeg bijgaande verbijsterende reactie van Rebox.

_______________

Goedemiddag,

 

Als u de laatste software niet DURFT te installeren heeft het verder geen

zin om ons rechtstreeks te benaderen.

Elke software release die wij doen is een verbetering van de oude versie en

dient dus gewoon te worden geïnstalleerd.

Als u dit heeft gedaan de HDD formatteren en een fabriek reset dit zijn

minimale vereiste voor de plaatsing van nieuwe software.

Wij zijn er van overtuigt dat u hierna nog weinig problemen zal ervaren.

 

Uw probleem voor dagen zonder ontvanger zitten mag verder met uw dealer

oppakken, dit heeft niets met ons van doen.

 

 

Best regards,

Met vriendelijke groet,

 

Johan Hof

Sales & Support Manager

 

Rebox

_______________

 

Twee vragen:

1. Heeft iemand soortgelijke ervaringen met dergelijke klantonvriendelijke reacties van Rebox?

2. Heeft iemand op het forum alsnog ideeën hoe ik mijn probleem op kan lossen?

 

 

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites


De laatste firmware versie kun je gewoon installeren deze geeft geen problemen hoor, let op de laatste is versie 1.08.01 en NIET 1.08.09. Doe in elk geval een fabrieksreset na de update. Heb je toch problemen, dan kun je altijd terug naar een vorige versie van de firmware.

 

Het HDMI probleem herken ik niet, maar ik zou terug gaan naar de dealer waar je hem gekocht hebt. In het instellingen menu kun je nog wat opties instellen voor Dolby geluid. Ik heb beide opties op aan staan.

 

Negatieve ervaringen met de klantenservice van Rebox heb ik niet.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd nou toch eens op om de namen te plaatsen van deze mensen op dit forum, het is al meerder keren aangegegeven dat dit niet wordt gewaardeerd !

Ik zal weer een moderator waarschuwen voordat het mis gaat.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee bijna niemand hier, alleen meneer krijgt zijn zin niet en gaat het dan op een forum spuien, zegt iets over het persoon.

En dan nog, wat heeft rebox te maken met jou aanschaf in een winkel of internet shop ? ga daar dan gewoon klagen over een ontvanger die je een paar dagen kwijt bent ! ik ga toch ook niet Mercedes in Duitsland bellen als ik bij mijn plaatselijke dealer een auto koop ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Duitsland: ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik stel een normale vraag. Is het onredelijk om een normaal antwoord te vragen. Het waarschijnlijk gescheelt als je het verhaal compleet had gelezen.

 

Ik heb mijn vraag aan een dealer voorgelegd. Die heeft mijn vraag aan Rebox voorgelegd, met boven aangegeven reactie. Ook jouw reactie helpt me niet met het oplossen van mijn probleem

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Duitsland: ik begrijp uit je reactie dat het niet toegestaan is om namen van medewerkers van Customer Care te gebruiken op dit forum. Ik wist dit niet: sorry.

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ton2207: Rebox geeft duidelijk aan dat ik de laatste versie moet installeren, waarom zou ik dan toch de een na laatste installeren?

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de allerlaatse versie alleen voor de zwarte en groene smardcards zijn zoals de site laat weten........

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om terug te komen op het probleem...

Voor het uitvallen van je HDMI beeld signaal komen 3 zaken in aanmerking.

 

De Rebox, welke een hardware matige fout kan hebben. Op dit op te lossen ga je terug naar je handelaar, met de klachtmelding.

Of hij ruilt hem om, of hij stuurt hem ter reparatie in naar de importeur.

Een eventueel leentoestel hangt dan af van de goodwill van je handelaar.

Alhoewel het tegenwoordig niet vaak meer voorkomt, een toestel kan nog altijd defect raken.

 

De 2e mogelijkheid is, dat je HDMI kabel een probleem heeft, slecht contact, kabelbreuk, sluiting o.i.d.

Hiervoor kan je voor rond de 10€ een andere kabel kopen, en uitproberen, of hiermee het probleem is opgelost.

 

De 3e mogelijkheid is, dat je beeldscherm een probleem heeft met het HDMI signaal. Naast een hardware probleem kan het ook een software probleem zijn met het DRM protocol, ofwel de copieer beveiliging van HDMI signalen.

Je ontvanger en je beeldcherm moeten elkaar "de hand schudden".

In het recente verleden waren er meerdere merken, die niet goed met elkaar overweg konden.

Tegenwoordig komt dit niet vaak voor, maar het is niet geheel uit te sluiten.

 

Door het uitwisselen van een van de bovenstaande mogelijkheden kan je misschien vaststellen, in welk deel van je installatie het probleem schuilt.

 

De servicedienst van Rebox kan je niet veel meer adviseren, dan de recente software erop te zetten. Inderdaad zijn ze daarna "uitgepraat" met de consument.

Of had je verwacht, dat ze je als advies geven, dat je IC 4512, links achter op de print met een antistatisch smd soldeerstation moet vervangen voor een index B versie van het desbetreffende IC?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanshcjmeyer
...dat het niet toegestaan is om namen van medewerkers van Customer Care te gebruiken op dit forum. Ik wist dit niet: sorry.

Of het niet toegestaan is weet ik niet maar wel dat het niet op prijs wordt gesteld.
In feite moet je het kunnen weten want in dit (Rebox) forum is het op zijn minst al 2x keer aan de orde geweest. Ikzelf heb het ook nog een aantal dagen geleden onder de aandacht gebracht.
Tot nu toe kan ik alleen maar lof uitspreken over de wijze hoe Rebox met de supportaanvragen omgaat.
Ik krijg altijd binnen 2 dagen een reactie op mijn vragen.
Let wel op dat je een juiste scheiding aanbrengt tussen de aan de dealer en aan Rebox gerelateerde vragen.
Inderdaad vragen om een vervangende receiver hoort niet bij Rebox thuis maar bij jouw dealer,

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanshcjmeyer
.... het HDMI signaal valt soms weg.

Hoe heb jij geconstateerd dat het HDMI signaal wegvalt?

Het HDMI signaal kan best in orde zijn want het wegvallen van het beeld kan natuurlijk ook aan een van de hardwarecomponenten van de ontvanger liggen waardoor er geen signaal op de HDMI uitgang komt.

Gebeurt dit bij het kijken van zowel HD als SD zenders?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen: ik heb dat niet gemeten. Zuiverder geformuleerd: de TV meldt (klein kadertje links onderin op TV scherm) dat er geen HDMI signaal is.

 

Vandaar ook de pogingen met andere HDMI kabels, HDMI poorten van de TV.

 

Het gebeurt zowel bij HD als SD zenders.

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan rest je nog maar een ding, je Rebox ter reparatie bij je handelaar aanbieden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Alle adviezen geprobeerd. Uiteindelijk bleek het toch noodzakelijk de Rebox via de dealer terug te sturen naar Rebox. Begin juli de Rebox opgestuurd. Begin augustus nog steeds niets terug ontvangen. Dealer heeft daarna herhaaldelijk contact gezocht met Rebox. Naar zijn zeggen kreeg hij geen uitsluitsel wanneer ik mijn Rebox terug zou krijgen. Hij heeft daarom maar besloten om mij een nieuwe op te sturen.

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...