Ga naar inhoud


Kan iemand mij eens uitleggen wat het nut van Twitter is?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

"het zijn allemaal verschillende mediums met elk hun eigen insteek"

 

Sjattuh > beter is het volgende;

 

het is allemaal hetzelfde medium met elk hun eigen insteek

 

Zolang er gebruikers zijn zal het wel goed zijn, denk ik zo.

Voor mij geen van dit alles.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
"ik doe net of ik dat niet weet en vind mijzelf geweldig"

 

Goeie posting prutsie, bij deze flikker ik jou in de ignore filter.

 

Goed visweer, smile

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Je kunt je ook afvragen, wat is het nut van hyves, facebook, linkedin, email, sms enzovoorts?

Ik wil uit deze rij van opties alleen LinkedIn uitzonderen.
Dat is een site die beroepsmatig heel veel toegevoegde waarde kan brengen mits je het goed gebruikt.

Kijk, hiermee geef je zelf al aan dat er voor elk medium wel een doelgroep is die er wel een toepassing voor heeft en het op zijn waarde weet te schatten. Wat jij zakelijk als voordeel in LinkedIn ziet, ziet een ander in Hyves. Ik ken iemand die Hyves helemaal geweldig vindt omdat je er zo gemakkelijk contacten mee legt en onderhoudt in je privé leven. En zo is er vast ook wel wat te zeggen voor twitter, waar je vraag mee begon.

Origineel bericht van: Sjattuh
Maar om die dingen nou te gaan af zeiken vind ik behoorlijk jammer. We hebben nu eenmaal allemaal verschillende smaken, ik hou van voetbal jij houd van hockey. Dan moeten we elkaars hobby maar gaan lopen afzeiken? Leven en laten leven he?

Volgens mij valt het allemaal wel mee, ik heb hier niemand iets zien afzeiken, er zijn alleen soms geen liefhebbers. wink

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Citaat:
"ik doe net of ik dat niet weet en vind mijzelf geweldig"

Goeie posting prutsie, bij deze flikker ik jou in de ignore filter.


Goed visweer, smile
Peter.


Ben je nieuwe vrienden aan het zoeken Peter, die ga je toch niet aan de haak slaat,

Nee die twitter je aan de haak.

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie het als een soort GSM,

 

Tringgg, Tringgg,

 

a, Jooh met mij,

 

b, Waar ben je ,

 

a, Supermarkt,

 

b, Wat ben je aan het doen, ( ben met jou te bellen, Ei.el).

 

Ben misschien van de oude stempel, maar totaal onnodig.

 

Waarom moet iedereen tegenwoordig voor ieder wissewasje meteen dit aan een ander mededelen. ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Zie het als een soort GSM,

Tringgg, Tringgg,

a, Jooh met mij,

b, Waar ben je ,

a, Supermarkt,

b, Wat ben je aan het doen, ( ben met jou te bellen, Ei.el).

Ben misschien van de oude stempel, maar totaal onnodig.

Waarom moet iedereen tegenwoordig voor ieder wissewasje meteen dit aan een ander mededelen. ?



Mensen worden contact arm
kijk naar clubs er wil niemand in het bestuur
vrijwillig andere helpen doen maar een paar mensen.
daarom zijn die nieuwtjes als twitter in trek de behoefte tot samen iets doen is er wel maar niemand durft

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frits wie ???

PVV ????

Wasdat ? Pluimvee Vereninging Voorschoten ???

 

Ziezo toch weer ff gelachen tijdens het lezen van een topic op sat4all en verder doe ik niet zo aan twitteren. Vroeger ICQ een tijd gebruikt en de hoop dat het iets toevoegt na verloop van tijd opgegeven.

 

Ik sluit mij aan bij degenen die vinden dat je niet je niet de meest onbenullige gegevens publiek hoeft te maken. En wat mij betreft is het ook niet zinvol om de eerste te zijn die iets over nutteloze kennis beschikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Kan iemand mij eens uitleggen wat het nut van Twitter is?

Je schijnt hier aan mee te moeten doen. Ook firma´s lopen het aan te prijzen.
Iedereen kickt er totaal op.
Maar ik zie nou echt niet de zin van dit gebeuren in om de hele dag maar op mijn mobiel en PC te lopen hameren om te vertellen dat ik aan het koffie slurpen ben of op de plee zit te bouten.

Ben ik nou ouderwets aan het worden of gaat dit mijn intelligentie quotient te boven?

Wat heeft dit aan toegevoegde waarde voor mijn leven, behalve dat het me een hoop geld kost aan mobiele online kosten voor die nonsens?


heeft geen nut
als je ziet dat de mensen die door ons betaald worden(regering) tijdens vergaderen niets anders doen
heeft het een slechte invloed.

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twitter ook om het feit dat ik alleen berichten van een bepaalde groep mensen wil ontvangen. Vooral nieuws RSS Feeds geven vrijwel allemaal een breed spectrum.

 

Met Tweetdeck of via mijn Iphone krijg ik nieuws van de door mij gekozen reporters zoals Conny Mus, Frits Wester en cameramensen zoals Peter vd Struijs.

 

AmberAlert via sms komt bijna nooit voor, via Twitter verschijnen er wekelijks meerdere vermissingen.

 

Ook volg ik wat politici.

 

Jammer vind ik het weer dat er binnenkort reclame Tweets mee komen nu er een andere eigenaar komt.

 

Voor de rest Hyves, Facebook en LinkedIn etc zijn van die "kijk mijn profiel eens" netwerken.

 

ICQ en MSN gebruik ik ook sporadisch. Verder Skype voor bellen en groepsconferenties, maar MSN kan dit laatste tegenwoordig ook al.

 

Dus Twitter heeft in mijn ogen zin als een selectief informatienetwerk en is goedkoper als sms'jes. Via mijn Dongle betaal ik 9 eurocent voor een sms extra en via Tweetdeck niks.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar zit je als twitteraar op de eerste rij :D

Twitteraars wisten val van de regering het eerst

Voor mij niet gelaten maar ik leef liever in mijn omgeving en niet voortdurend op het net.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na alle reakties heb ik nog steeds geen echte waardevolle toegevoegde waarde voor mijzelf ontdekt.

Dat je "ooggetuigen nieuws" direkt van omstanders te lezen krijgt is leuk...maar meer ook niet.

Radiozenders zenden minstens ieder uur nieuws uit. Er zijn radio-info zenders. Veel TV nieuws kanalen. Meer hoeft voor mij echt niet. Dat nieuws wordt heel goed door beroepsmatige journalisten gebracht met alle achtergrondinformatie van dien.

Ik heb op mijn BlackBerry een applicatie ("ep" noemen ze dat tegenwoordig crazy) lopen waar de Duitse 24h nieuwszender N-TV mij belangrijke "breaking news flashes" pushed. Dat werkt prima en is voor mij meer dan zat.

De hele tijd dat gewouwel te moeten lezen van politici met hun programma´s interesseert me geen drol. Als ik dat wil weten ga ik naar de desbetreffende www-site van hun.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...