Ga naar inhoud


Kan iemand mij eens uitleggen wat het nut van Twitter is?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Vreemd dat ik dat helemaal niet zo ervaar als 23-jarige. Bijna iedereen die ik ken doet gewoon normaal, gaat op café, praat gewoon. Facebook, SMS, etc komen er gewoon bij. Niemand gaat mij vertellen dat als ik mijn vrienden elk 1 à 2 keer zie per week, dat ik sociaal vervreemd raak doordat ik ze ook bijna elke dag spreek op internet.

Volgens mij, wordt er veel te veel een drama gemaakt van die nieuwe ontwikkelingen.

 

Plato (of Aristoteles - ik weet het niet juist meer) pleitte ook om het schrift niet te gebruiken omdat het het geheugen en de spraak zou vernietigen. Maar ondanks dat iedereen kan lezen en schrijven, blijft iedereen spreken en kan iedereen nog zaken onthouden. Angst voor nieuwe ontwikkelingen op communicatief vlak zijn dus van alle tijden!

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast sat-elite
Origineel bericht van: satcat
Het is niet alleen de jeugd die geen contact kan leggen zonder mobieltje.
(kun je daar tegenwoordig ook nog gewoon mee bellen?)

Hier zijn het ook de 50+ers , bang om niet cool te zijn.
In het café hoor je nooit meer een mop, die sms-en ze alleen nog maar.
Ken jij die mop van....? Nee?
Oh, dan stuur ik hem even door naar jouw mobieltje.
Terwijl er vroeger samen gelachen werd is het nu ieder voor zich.

Het laatste waar ik op zit te wachten is dat iedereen me ook nog gaat berichten waar ze mee bezig zijn.
Deze mensen hebben tijd over en zouden eens kunnen overwegen om ergens vrijwilligers-werk te gaan doen, daar is veel meer behoefte aan.
Plus dat je daar ook eens echte contacten kunt leggen.

Amen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Zojuist weer even een nuttige tweet gezien van Frits Wester: hij twittert een link waar je het gehele PVV programma in PDF kan downloaden. Daar werd maanden op gewacht.

Ik was er anders wellicht niet opgekomen.

Nogmaals: je hoef niet alle onzin te lezen, alleen diegenen volgen die voor jou interessant zijn.
Als je zojuist gewoon het journaal op TV had gekeken had je het ook geweten en een zeer korte samenvatting staat er op teletekst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. Ijzerbout,

 

Het is niets meer dan een populair forum, zoals deze, met een iets andere werking welke door zijn internationale karakter enorm populair is geworden omdat iedereen er snel het laatste nieuws etc. vanaf kan halen. De populariteit is vooral te danken aan de deelname van relatief populaire mensen (sterren, politicie etc.).

 

Eigenlijk plaats je gewoon een berichtje en mensen kunnen er eventueel op reageren.

 

Als je het laatste sat nieuws wilt weten surf je naar sat4all, als je op het journaal een vulkaan uitbarsting ziet surf je naar twitter om reacties van mensen aldaar te lezen, dat is eigenlijk alles wat het is.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik wist het al, maar na dit allemaal te lezen bevestigt het alleen dat het net als het facebook-gedoe dus onzin is. Waar zijn we toch mee bezig... maar goed, terwijl iedereen twittert doen ze geen andere gemene dingen denk ik dan... tenzij het allemaal simultaan kan, uiteraard wink

 

Om het op 1 lijn met sms en mail te schuiven kan niet vind ik... al hoor ik op de televisie dat blijkbaar mensen het presteren om 200 sms'jes per maand te verzenden. Of die dan helemaal goed wijs zijn durf ik me maar niet af te vragen... Als ik 4 sms'jes per maand haal heb ik er veel verstuurd... haha... maar dat is een persoonlijk contact, zonder te hoeven praten met iemand.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De jeugd sms't zelfs naar elkaar als ze naast elkaar zitten...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, ik zie dat ik vrijwel geen medestanders heb, dus ik leg het nog één keer uit! :D

 

Naast een ouwehoer forum, waarvoor je je kan afsluiten, is het een zeer snel mediaportaal. Je kan wel zeggen als ik nieuws van dit of dat wil ga ik naar die sites van dit of dat maar bij Twitter is dat geconcentreerd, het lijkt wat dat betreft een beetje op RSS feeds maar dan persoonlijker.

 

Ik betwijfel of diegenen die het hier afkraken werkelijk zich verdiept hebben in Twitter??? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigfoot
Tsja, wat is het nut van berichtjes plaatsen/ lezen in het sat4all offtopic forum..... is gewoon ter ontspanning en verdrijving van verveling!

Overigens twitter ik ook niet hoor.


Je hoeft je niet te schamen als je het wel zou doen.

Overigens is het helemaal niet gericht op jongeren. Ik ga weer een voorbeeld noemen: de heren Knevel en vd. Brink, toch niet echt hip en jong hé, gebruiken Twitter vaak om aan te kondigen wie ze in hun programma's hebben en om na een programma op een andere wijze commentaar te geven dan ze op TV zouden doen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je kunt je ook afvragen, wat is het nut van hyves, facebook, linkedin, email, sms enzovoorts?


Ik wil uit deze rij van opties alleen LinkedIn uitzonderen.
Dat is een site die beroepsmatig heel veel toegevoegde waarde kan brengen mits je het goed gebruikt.

Ik kan iedereen die zijn karrière wil optimeren aanbevelen om op LinkedIn present te zijn.
Ook om in kontakt te blijven met de branche waarin je werkt is deze site uiterst waardevol.
Ik maak er dagelijks gebruik van en "laat" LinkedIn voor me werken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Goed, ik zie dat ik vrijwel geen medestanders heb, dus ik leg het nog één keer uit! :D

Naast een ouwehoer forum, waarvoor je je kan afsluiten, is het een zeer snel mediaportaal. Je kan wel zeggen als ik nieuws van dit of dat wil ga ik naar die sites van dit of dat maar bij Twitter is dat geconcentreerd, het lijkt wat dat betreft een beetje op RSS feeds maar dan persoonlijker.

Ik betwijfel of diegenen die het hier afkraken werkelijk zich verdiept hebben in Twitter??? confused


Daar heb je gelijk in, het is een medium waar vooral snel nieuws op wordt verspreidt. En een fantastisch medium om b.v. directe ooggetuigen te horen over hun ervaringen soms minuten nadat er zich iets heeft voltrokken. Ik geloof niet dat er nog een zelf respecterend media bedrijf is wie constant twitter afspeurt. Om een voorbeeldje te geven, die Caro Emerald wie vorige week bij DWDD was had er al over getwittert, en daar kon je ook lezen dat die Wynand?? vast zat door de as en er dus iemand anders zou komen.

Om hyves enzo af te zeiken, het is weer een medium maar met een andere insteek. Hier gaat het om contacten te onderhouden met vrienden en familie, en uiteindelijk al je digi friends. Het is een harstikke leuk iets om b.v. je vakantie foto's op te zetten en de reacties van je familie 20.000km verderop te lezen.

Kortom, het zijn allemaal verschillende mediums met elk hun eigen insteek, ik heb ze allemaal geprobeerd en gebruik er geen een meer, behalve dat ik af en toe op twitter kijk als er b.v. een ramp zich heeft voltrokken zoals de laatste tijd nogal regelmatig gebeurt.

Maar om die dingen nou te gaan af zeiken vind ik behoorlijk jammer. We hebben nu eenmaal allemaal verschillende smaken, ik hou van voetbal jij houd van hockey. Dan moeten we elkaars hobby maar gaan lopen afzeiken? Leven en laten leven he?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...