Ga naar inhoud


Kan iemand mij eens uitleggen wat het nut van Twitter is?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij eens uitleggen wat het nut van Twitter is?

 

Je schijnt hier aan mee te moeten doen. Ook firma´s lopen het aan te prijzen.

Iedereen kickt er totaal op.

Maar ik zie nou echt niet de zin van dit gebeuren in om de hele dag maar op mijn mobiel en PC te lopen hameren om te vertellen dat ik aan het koffie slurpen ben of op de plee zit te bouten.

 

Ben ik nou ouderwets aan het worden of gaat dit mijn intelligentie quotient te boven?

 

Wat heeft dit aan toegevoegde waarde voor mijn leven, behalve dat het me een hoop geld kost aan mobiele online kosten voor die nonsens?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je kunt je ook afvragen, wat is het nut van hyves, facebook, linkedin, email, sms enzovoorts?

 

Het is een vorm van communicatie. Het voordeel is dat je anderen zeer snel op de hoogte kunt brengen van nieuws "uit het veld". Bij rampen en drama's is het vaker gebleken dat de twitteraars de eerste waren die met nieuwsfeiten op de proppen kwamen.

Politici gebruiken het om nieuws uit de tweede kamer snel te brengen en om de afstand tot de burger te verkleinen.

Jongeren gebruiken het om aan vrienden mee te delen waar ze uithangen.

 

Neemt niet weg dat er inderdaad ook een hoop onzin tussen zit, maar dat geldt ook voor de overige media.

 

Met de mobiele online kosten valt het wel mee met de huidige flat rates, waarbij je onbeperkt kunt internetten tegen lage kosten.

 

Overigens doe ik ook niks met twitter. Het wordt inderdaad wel behoorlijk gehyped.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, twee jaar terug was Second Life dé webapplicatie waar alle zichzelf respecterende bedrijven aan mee moesten doen en waaraan je als eenvoudige internetter nauwelijks kon ontkomen. Wat hoor je daar nu nog van? Twitter zal binnen een vergelijkbare tijd vast ook wel uitgepiept zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Second life is niet te vergelijken met twitter. Ik gebruik het veel, niet om te weten of iemand koffie gaat drinken ofzo maar als voorportaal om nieuws te selecteren.

 

Laat ik een voorbeeld noemen: gisteren twitterde Wilfried de Jong dat hij een nieuwe column had geschreven in NRC Next met een linkje daarbij. Als je niet teveel twitteraars volgt is het snel en overzichtelijk. Een media-channel dus. Geen hype al komt het wel zo over.

 

Zelf post ik er zelden of nooit iets. Maar ik kijk er meedere keren dag op of er iets nieuws is over de door mij geselecteerde personen, sites of onderwerpen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen twitteraccount, dus ik kan er ook niet 100% goed over meespreken.

Deze maand doet Canvas iets rond de digitale evoluties en twitter kwam daar ook in voor. Zonder twitter zouden we nooit iets geweten hebben over die opstanden in Iran. Het was één van de weinige communicatiemiddelen die Iran nog niet censureerde.

 

Op het eerste zicht lijkt het allemaal ijl en banaal gezever, maar bijvoorbeeld nu ook met die regeringscrisis in België kom je veel te weten op twitter.

Het eerste teken van de gevallen regering is de tweet van Vincent Van Quickenborne met de woorden: "Alea jacta est." en dan verspreid alles zich supersnel hé.

 

Ik ben 23 en ik zie het nut er ook niet van om zelf te gaan twitteren, maar je bent waarschijnlijk ouderwets aan het worden. wink

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

als twitter puur als communicatie gezien wordt

in een maatschappij waar tijd geld kost

dan is het succesverhaal redelijk logisch verklaarbaar

 

ware het niet dat die vorm van communicatie enkel fragmenten van een iemands werkelijkheid overbrengt

<>

indien datgene dat overgebracht werd ook weer geverifieerd moet worden is het duurder dan welke vorm van huidige verifieerbare communicatie ook.

 

men stelt zelfs (op Twittermania.nl) dat het een lagere CO2 uitstoot heeft om via twitter te zoeken dan via een traditionele zoekmachine een bepaalde term te zoeken

 

als je bedenkt dat iedereen kan en mag twitteren lijkt het heel sociaal en democratisch

als je weet dat iedereen intrinsiek de behoefte heeft om mee te tschirpen is het net als wat een oud collega van mij 15 jaar terug stelde:

koop mobieltelefonie aandelen, want lullen en gehoord worden willen ze allemaal.

(en dat kost geld en daar verdienen we dan vet aan)

 

enkel als we andere oudere technische middelen om te communiceren kunnen opheffen zou die stelling van twittermania wel eens kunnen kloppen

als iedereen het er als extra bijneemt, verslinden we gewoon extra geld en extra middelen.

 

je moest met vervoersmiddel ergens heen om te vergaderen (= vervoer + tijd)

je moet met vervoermiddel ergens heen en bereikbaar zijn (= vervoer + tijd + abo + hardware)

en maak het beeld/kostenplaatje maar af

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even ter verduidelijking: er zijn dus twee categorieën twitteraars: zij die, voor mij nutteloze, informatie geven over waar ze zijn en dergelijke. Voorbeeld is Erben Wennemars die twittert over dat hij naar Hilversum rijdt. Maar het was interessant om de berichten van hem te lezen toen hij in Vancouver zat.

 

De tweede categorie zijn diegenen die met links werken, dit kunnen personen zijn maar ook bedrijven. Je volgt alleen diegenen die jouw interesseren. Dit heeft zeker toekomst.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sat-elite

Voor mij is het allemaal onzin

neem nu een groepje jeugd die bij elkaar zitten bv in een café

allemaal hebben ze de ogen gericht op dat mobieltje om te lezen op twitter wat hun vriend of vriendin gedaan heeft naast hun tot een seconde geleden?

yep we glijden af naar een maatschappij waar de gatchet meer geheugen heeft dan de gebruiker smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist weer even een nuttige tweet gezien van Frits Wester: hij twittert een link waar je het gehele PVV programma in PDF kan downloaden. Daar werd maanden op gewacht.

 

Ik was er anders wellicht niet opgekomen.

 

Nogmaals: je hoef niet alle onzin te lezen, alleen diegenen volgen die voor jou interessant zijn.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

-- off topic --

 

Ik zit het even door te bladeren, er komen ook schotels in voor!

 

 

 

-- on topic --

 

Hebben diegenen die Twitter maar niks vinden zich er wel in verdiept? Ik was in eerste instantie ook niet enthousiast en moest eerst een weg vinden maar nu vind ik het een waardevol media kanaal.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frits wie ???

PVV ????

Wasdat ? Pluimvee Vereninging Voorschoten ???

 

Lekker belangrijk allemaal. Ik ben kennelijk te oud voor dit soort zaken.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Ben ik nou ouderwets aan het worden


Zeker weten !

Als de Twitteraars graag Twitteren , dan zal het voor hun wel leuk zijn toch ?

Overgens is er geen sprake van mobiele internet kosten, want dat is allemaal flatfee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet alleen de jeugd die geen contact kan leggen zonder mobieltje.

(kun je daar tegenwoordig ook nog gewoon mee bellen?)

 

Hier zijn het ook de 50+ers , bang om niet cool te zijn.

In het café hoor je nooit meer een mop, die sms-en ze alleen nog maar.

Ken jij die mop van....? Nee?

Oh, dan stuur ik hem even door naar jouw mobieltje.

Terwijl er vroeger samen gelachen werd is het nu ieder voor zich.

 

Het laatste waar ik op zit te wachten is dat iedereen me ook nog gaat berichten waar ze mee bezig zijn.

Deze mensen hebben tijd over en zouden eens kunnen overwegen om ergens vrijwilligers-werk te gaan doen, daar is veel meer behoefte aan.

Plus dat je daar ook eens echte contacten kunt leggen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...