Ga naar inhoud


Het traag reageren van sat4all


paardengek

Aanbevolen berichten

Hier totaal geen problemen !

 

Waar het bij jullie aan ligt, ik wou dat ik het wist !

 

Ter informatie:

Hier gebruik ik Mozilla Firefox - Prov. tele2.nl

Het enige wat mij deze keer wél opviel, dat ik de "login" parameters opnieuw moest invullen, wat ik anders nooit hoeft te doen.

 

Is verder mijn info niet compleet....? - Vragen staat vrij.

Want het zou wel wenselijk zijn voor iedereen die de problemen wel ondervinden, om tot een oplossing te komen.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 156
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Dit kan toch geen Google ads vertraging zijn?


Nou ik reageer toch maar een keertje, al zou ik het erbij laten.

Het is Google Ads, Google eens op; google ads is slowing down website

Verdiep je er in en lees dat het script, zoals ik eerder plaatste de boosdoener is. Versnellen is mogeijk door niet alleen (website)gerelateerde advrtenties te laten verschijnen, maar alles.

De traagste response van een ping is ooit 23 ms geweest. Pakketje dat een website in de gaten houdt bestaat al de website niet benaderbaar is en een alert uitgeeft via mail of sms.

Die zul je helaas zelf moeten gaan zoeken, daar het belastend is voor de server. Ik laat het nu pingen om de minuut.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roger4007

toch klopt er hier niet helemaal de teller die zou na elk bericht er eentje bij moeten tellen

 

maar staat stil op 1828570 Berichten

 

en na 2 berichten op 1828588 Berichten

 

en weer stil verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Origineel bericht van: schotelkop
geen last hier ligt echt aan jullie

 

Schotelkop, met welke internetverbinding verbind jij dan nu?

 

Met je eigen IP adres, of vanuit één van je 85 proxies en huur VPN's?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Maak dat de kat wijs, een vertraging van een kwartier door Ads, dat geloof je toch zelf niet hé whistle


Ha die Sjaak(k), met jou kan ik wel in een normale discussie.

Google is bijna continu sat4all aan het indexeren. Post eens een bericht en geef Google eens een zoekargument met een deel van je posting. Binnen 15 minuten staat ie keihard bovenaan. Op zich op je vingers bij af te likken, want hoeveel doen er wel geen moeite om hun site in Google geranked te hebben. Meestal komen ze na een week op nummer 100 binnen.

Google-Ads is binnen het script geheel "posting" gerelateerd in de categorie; hosting, satelliet, tv e.d.
Ook hier wordt gekeken naar ranking van de adverteerders en of zei willen betalen voor een view of click-trough. Een adverteerder kost het ongeveer 10 Eurocent al jij op een Ad klikt. Een deel daarvan gaat naar sat4all. Gezien wij allemaal niet van die "klikkers" zijn, wordt de spoeling dunner en moet Google-Ads gaan selecteren uit een kleinere database, van bedrijven die wel een view willen.

Zoals je begrijpt, zijn al deze zoekfuncties vertragend. Vaak zie je echter op sat4all een volledige banner van een sponser, die ook nog eens met Google-Ads werkt. (Meestal te zien op de hoofdpagina).

Door het indexeren van pagina's komt Google-Ads ook haar eigen advertenties tussen de berichten door tegen, die eruit gefilterd moeten worden, waardoor Google langer aan het indexeren is.

We hebben binnen sat4all een prima zoekfunctie, en waarom die alleen niet gebruiken zal resulteren in minder inkomsten. Er lopen nu 3 banners. De top-banner, de footer-banner en de forum-banner die allemaal gebruik maken van Google-Ads.

Naar mijn mening kan en mag wat mij betreft Google wel lekker actief blijven, echter op een andere manier en de robots.txt dermate aanpassen dat zoekmachines zoals; Bing, Yahoo, Ask, Ilse, Track, Vinden, Alltheweb, Dmoz, Looksmart, Ixquick etc etc opgenomen als niet welkom. Traffic neemt enorm af (kostenpost data, vooral met de afbeeldingen zoals bv in het off-topic de koploper; Waar is het (dmv Google Earth/maps).

Pak eens de hoofpagina, rechtermuistoets en dan de bron opslaan op je buroblad. Sloop daar alles van Google uit en zet het eens op je ruimte bij je provider. Wedden (oh nee dat mag niet....) Strijden om de eer dat als sat4all niet opkomt een keer jou url wel opkomt. En dan zit jij niet eens dedicated, maar zit je op een ip met -tig of honderden andere provider homepage gebruikers.

(nb, tikfouten de laatste tijd komt door een versleten keyboard van mijn lapdoos van 5 maanden... nieuwe is onderweg, excuses daarvoor.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble

Naar mijn mening kan en mag wat mij betreft Google wel lekker actief blijven, echter op een andere manier en de robots.txt dermate aanpassen dat zoekmachines zoals; Bing, Yahoo, Ask, Ilse, Track, Vinden, Alltheweb, Dmoz, Looksmart, Ixquick etc etc opgenomen als niet welkom. Traffic neemt enorm af (kostenpost data, vooral met de afbeeldingen zoals bv in het off-topic de koploper; Waar is het (dmv Google Earth/maps).



De oorzaak van het traag reageren op bepaalde tijden is bekend er worden is niet Google maar er worden vanuit Spanje DDos attacks uitgevoerd.
Gisterenavond is er een board discussie geweest (die nu weer verwijderd is ) met de naam van de man er bij.
Ook is er info over bepaalde mensen gevraagd dan zou de Tijdelijk beheerder van het board eens komen praten.

En zoals @Sjaak(k) al eerder opmerkte Google mag dan wel iets vertragen maar dat duurt geen kwartier. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Om verdere discussie te voorkomen stel ik voor dat we gezamenlijk een test gaan doen.

 

Vandaag vanaf 12.00 vraag ik iedereen die deelneemt aan dit topic om bij storingen waarbij de site minimaal één minuut volledig onbereikbaar is, deze te melden met de exacte tijd en de pagina (URL) die je probeerde te openen. Meldt dit als een reply op dit topic!

 

Dat testen we dan tot exact 12.00uur de volgende dag (24uur dus).

 

Daarna strip ik alle Google code uit de website en doen we hetzelfde gedurende 24 uur opnieuw.

 

Vandaag vanaf 12 uur dus!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de zoekfunctie van het board kan problemen geven.

Want het is mij bekend dat er op een website op een gegeven ogenblik steeds een heel grote belasting kwam op die zoekfunctie die dan uiteindelijk heel de boel vertraagde en zelf helemaal plat kreeg.

Testen zijn dan gedaan door die zoekfunctie even uit te zetten en wat bleek het probleem was ook weg.

Eens dat je weet waar juist de oorzaak zit is het al een stuk makkelijker het probleem aan te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik dan verder lees van een opgesplitste Data Base lijkt mij ook niet zo ideaal want dan kan die zoekfunctie in twee data base gelijk gaan zoeken en dat is echt wel om moeilijkheden vragen.

Het verkleinen van de Data Base door het verwijderen van al te oude berichten is dan ook aangeraden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: egypt
Wat ik dan verder lees van een opgesplitste Data Base lijkt mij ook niet zo ideaal want dan kan die zoekfunctie in twee data base gelijk gaan zoeken en dat is echt wel om moeilijkheden vragen.
Het verkleinen van de Data Base door het verwijderen van al te oude berichten is dan ook aangeraden


Laten we de discussie voortzetten na de tests vandaag en morgen. btw Opsplisten frontend en backend is een correcte keuze. Staan beidde in hetzelfde netwerk en forumsoftware zal altijd blijven draaien. En zo zijn er meerdere voordelen te noemen. Vanaf 12:00 monitoren en dan verder (Michel was wel duidelijk, stond er zelfs met rode letters. hij is er ook mee gebaad dat eea goed werkt.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Kimble
Ok, vanaf 12:00 ga ik monitoren.


Wel alleen monitoren he!

Niet zoals schotelkop/satpiet de site even zogenaamd testen met DDdos en MySQL attacks wink

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok sorry maar ik dacht dat dit een discussie forum was die een oplossing zocht voor een probleem en daarom was het enkel mijn bedoeling ervaringen en ideeën te delen.

Houd er rekening mee dat er op het forum meerdere mensen zijn die weten waar zij over praten , maar goed doe er U voordeel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...