Ga naar inhoud


Het traag reageren van sat4all


paardengek

Aanbevolen berichten


  • Reacties 156
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zit hier in Parijs ook via een proxy op het www en het email verkeer gaat via een VPN.

Het is razendsnel, maar inderdaad, sat4all hapert wel eens.

Ik zeg altijd: "noticable but not objectionable".

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Het wordt hoe langer hoe duidelijker dat het niet
aan S4A ligt maar aan de providers van de users.


Vind ik toch wel erg kort door de bocht, wat ik zo lees zijn het toch een aantal verschillende providers, dus dat lijkt me niet erg waarschijnlijk.
Ik moet zeggen dat ik het niet heel vaak ervaar, het is dus ook niet heel erg storend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco275
Origineel bericht van: pukje
Het wordt hoe langer hoe duidelijker dat het niet
aan S4A ligt maar aan de providers van de users.


Vind ik toch wel erg kort door de bocht, wat ik zo lees zijn het toch een aantal verschillende providers, dus dat lijkt me niet erg waarschijnlijk.
Ik moet zeggen dat ik het niet heel vaak ervaar, het is dus ook niet heel erg storend.

Nou ik heb UPC en het loopt als een trein , welke hebben jullie dan?

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mereltje
Origineel bericht van: Marco275
Origineel bericht van: pukje
Het wordt hoe langer hoe duidelijker dat het niet
aan S4A ligt maar aan de providers van de users.


Vind ik toch wel erg kort door de bocht, wat ik zo lees zijn het toch een aantal verschillende providers, dus dat lijkt me niet erg waarschijnlijk.
Ik moet zeggen dat ik het niet heel vaak ervaar, het is dus ook niet heel erg storend.

Nou ik heb UPC en het loopt als een trein , welke hebben jullie dan?



Met diverse providers is er "last". Ligt niet aan de serverlocatie van Sat4all. Via XS4ALL is bijna een directe verbinding.

Heb een Gmail account van Google en bemerk daar veel dat de service een paar seconden down is (wordt ook links onderaan aangegeven). Denk dat de veroorzaker Google is. Aantal hits met zoekfunctie is ook beperkter geworden daar.

Zoek eens op Google naar "microsoft" en zie daar afgerond 427.000.000 hits, met een Yahoo een 2.230.068.877 is wel een factor 5 groter en niet afgerond.

Yahoo zoekt op het ogenblik ook sneller. Ach de tijd zal het uitwijzen. Forum draait stabiel, alleen de interne link op het forum vreten tijd.
Als gebruikers een plaatje posten (dmv een url), moet er ook exern contact gmaakt worden, terwijl een upgeloade bijlage veel sneller is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast schotelkop

ik ben maar een leek. maar wat bedoel je pressies met

 

-->interne link op het forum vreten tijd.<---dat zou juist sneller moeten gaat.kwestie van database,

of zie ik het nu helemaal verkeert??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mereltje

Nou ik heb UPC en het loopt als een trein , welke hebben jullie dan?


Daar gaar het dus duidelijk niet om laten we voorop stellen dat sat4all NIET traag is.

Maar de topicstarter @paardengek is het topic begonnen dat het op een bepaalde tijd gewoon misging en een pagina helemaal niet geladen werdt.
Er zijn diverse meldingen geweest dat op bepaalde willekeurige tijden er meer last van hadden en het ook op die tijd bij anderen ook misging soms hele berichten weg die bewerkt werden.

Het pingen en de trace volgen heeft niet zo veel nut als het weer normaal werkt volgens mij omdat het niet altijd voor komt. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend weer eens gemerkt bij een reactie, er lijkt niets te gebeuren, klik nogmaals op verzenden, krijg de melding dat de reactie al verzonnen is per direct, vervolgens duurt het nog geruime tijd voor de reactie staat, dat lijkt me toch een serverside probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn provider is dommel ,tot voor een paar maanden zaten

ze op de backbone van belgacom/kpn en had veel

snelheids problemen met sat4all.

 

Sinds dommel de backbone van hwng.net gebruikt loopt

sat4all als een speer !

 

ping tijd 14 ms

route dommel -> hwng -> gwxs -> widexs

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met ervaringen uit het verleden kan en wil ik wel even melden dat Widexs niet (altijd of is het nog steeds?) de beste provider is om je server daar te hangen (colocaten).

 

Dus de problemen (ik ervaar ze niet zo heel erg en zeker niet na Ronaldd zijn verhuisactie met de sat4all database) zijn mogelijk niet helemaal een serverside probleem maar kunnen ook makkelijk aan het netwerk van Widexs liggen!

 

Widexs had het handje ervan te veel gebruikers op een te kleine backbone te houden/nemen. Met webpages valt het probleem niet zo heel snel op maar veel gamehosters zijn daardoor bij Widexs in het verleden al vertrokken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schotelkop
ik ben maar een leek. maar wat bedoel je pressies met

-->interne link op het forum vreten tijd.<---dat zou juist sneller moeten gaat.kwestie van database,
of zie ik het nu helemaal verkeert??


Ik bedoel hier links die worden aangeroepen vanuit een pagina op sat4all. Ik zie/heb alleen problemen met opkomen als Google weer eens traag is.

De Ads zitten middels een javascript in de pagina's gebakken (zie broncode van deze pagina bv).

Het gebeurd regelmatig dat pagina's wat later opkomen. (Regelmatig is bij mij 1-2 keer per week).

WideXS is het probleem zeker niet. Sat4all ook niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij zit het zo:

 

Via de java script wordt je ip nummer naar google doorgegeven

aan de hand van de historie van het ip nummer wordt een

reclame link gegenereerd die jou browser dan aanroept.

 

Stel je zit veel op sex sites te zoeken via google (ik noem

maar wat) dan genereerd googleadds een reclame link naar

een sex site die zwaar belast is en dus lang kan duren

voordat ie antwoord.

 

Dus het wachten komt niet door sat4all maar door je surfgedrag laugh

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...