Ga naar inhoud


Het traag reageren van sat4all


paardengek

Aanbevolen berichten

Ik ben bang, of denk eigenlijk wel zeker dat de website (lees UBB Threads) en de database 1 computer zijn.

 

Was nl. te merken voordat Ronald de recources heeft bijgesteld voor de zoekfunctie en die draait nu als een speer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 156
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: felicasat
Mijn hd tikt steeds als ik de webcam van de Eyjafjallajökull vulkaan opzet, het is niet synchroon met de uitbarstingen ofzo.

En er is weinig hd activiteit als het gebeurt soms om de 5 minuten 1 tik, hd is 4 jaar oud een hitachi van 80gb frown

Ik heb het nog niet op deze site gehad.


vraagteken1.jpg



Rare wolken die vulkaan, maar ik denk dat je een thread abuis bent.

Zojuist 11 spiders online. Imo zou ik eea aanpassen zodat alleen Google kan indexeren. Alle andere bots dichtspijkeren (ip-blokkeren). Ook de zoekfuntie uitbreidden met een Captcha.

Programma's zoals Ultraport en Anawave websnake volgen vanaf de hoofdpagina alle links. Met bv 150 geregistreerde leden online, een 3 verjaardagen, 10 top Auteurs, 8 headerslinks, 1 banner-ad en de 2 links onderaan de pagina wordt het een druk geheel.
Kom je dan nog eens in een subforum zoals off-topic, dan is het imo 175 directe links als ongeregistreerde iets te veel van het goede.

Mochten er kwaadwillende zich registreren, om zo email adressen te plukken uit de ledenlijst dan is er de oplossing om het @ teken automatisch door het board te laten veranderen door een & teken. Het heeft dan geen zin meer om te diggen.

Het zou de moeite waard zijn om een dag uit te trekken zoals vandaag tussen 12:15 en 12:30 (12:24 ongeveer) alle logs eens onder de loep te nemen welk request er naar de server kwam waardoor die geheugen te kort kreeg.

Al zou je er 16 GB geheugen inproppen, er zijn requesten die het volledig opsoeperen.(DDos bijvoorbeeld)

Onderuit is hij zeker niet gegaan vanmiddag daar alle leden en gasten die online waren, online bleven toen eea weer Up kwam.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Ik ben bang, of denk eigenlijk wel zeker dat de website (lees UBB Threads) en de database 1 computer zijn.

Was nl. te merken voordat Ronald de recources heeft bijgesteld voor de zoekfunctie en die draait nu als een speer.


Nou dat is niet meer zo...... http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1825119/Database_frontend_split#Post1825119

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: Kimble
Ik ben bang, of denk eigenlijk wel zeker dat de website (lees UBB Threads) en de database 1 computer zijn.

Was nl. te merken voordat Ronald de recources heeft bijgesteld voor de zoekfunctie en die draait nu als een speer.


Nou dat is niet meer zo...... http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1825119/Database_frontend_split#Post1825119


Die posting heb ik niet gelezen, wel dat ie er wat aan ging doen. blush Wordt er wel complexer door. Kan je 2 logfiles gaan uitspitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebeurd mij ook regelmatig dat het contact stokt.

 

W7 met Chrome, ook met IE en Fox.

 

Om 2230 kwam ik er even helemaal niet op.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hier bij mij heb ik totaal géén problemen met traagheid in combinatie met Firefox.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Bij jullie is alles kleiner dus ook de traagheid

 

Behalve ik dan, zelf ben ik één van de langste hier, met m'n bijna 37 mm. laugh

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast schotelkop

Ik heb maar 1.8 mb snelheid en een ping van 188 ms op een afstand van 50 km. Maar sat4all is gewoon snel hier

het probleem ligt echt bij jullie.als het echt zo slechts is dan zou het bij mijn totaal niet meer werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
hier uit belga land heb ik sinds maanden geen klachten
over snelheid S4A (provider ®(Dr)ommel.

Vermoed dat het ligt aan url's die S4A aanroept via
bepaalde providers.


Klinkt als Google-Ads of Database server.

Weet niet of er een licentie check in UBB-Threads zit ingebakken net als diverse andere sites (tweedehandsverkoopsite).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thuis gebruik ik Firefox op XP via de Luxemburgse DSL lijn. Ping snelheid is 16ms. Ik zit nu een week thuis en heb nog geen uitval/vertraging meegemaakt. Wat ik wel doe is mbv ABP het script van Google ads blokkeren.

 

2e geval. Op mijn werk (Amerikaanse bank) gebruiken we of een internet verbinding uit de UK, US of HK via een proxy. Hier helaas nog met IE6. Hier inderdaad vaak vertraging gehad. Ik kan helaas geen andere browser hier installeren.

 

Ergo: Lijkt mij iets meer te doen met de uitvoering van het google ads script.

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...