Ga naar inhoud


Het traag reageren van sat4all


paardengek

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik ondervond bij het sateliet algemeen een traag reagerend sat4all forum. Dit kwam voor om 07:02 tot 07:07. Ik heb tot 5 minuten gewacht tot dat sat4all weer geladen was.

Maar ik kreeg geen geladen pagina. Dus deelscherm uitgedrukt. En weer opnieuw een deelscherm openen en weer sat4all pagina gaan laden. Deze pagina kwam gelijk wel in beeld.

 

Gebruikte browser: Firefox 3.6.3 Friese versie.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 156
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: paardengek
Goedemorgen,

Ik ondervond bij het sateliet algemeen een traag reagerend sat4all forum. Dit kwam voor om 07:02 tot 07:07. Ik heb tot 5 minuten gewacht tot dat sat4all weer geladen was.
Maar ik kreeg geen geladen pagina. Dus deelscherm uitgedrukt. En weer opnieuw een deelscherm openen en weer sat4all pagina gaan laden. Deze pagina kwam gelijk wel in beeld.

Gebruikte browser: Firefox 3.6.3 Friese versie.

Met vriendelijke groet, paardengek


Heb ik inderdaad ook sporadisch last van. Ik draai ook FF 3.6.4.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik graag wil weten is. Als dit probleem optreedt is de browser dan traag? Of werkt de browser gewoon. M.a.w kan je, als sat4all traag is, nog wel normaal scrollen, van tab wisselen enz.

 

Als de browser nl. traag reageerd kan het javascript zijn (die van sat4all komt). Op de server zelf kan ik op dit tijdstip geen aanwijzingen vinden.

 

Hadden meer mensen dit probleem vandaag van 07:02 tot 07:07?

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ronaldd
Wat ik graag wil weten is. Als dit probleem optreedt is de browser dan traag? Of werkt de browser gewoon. M.a.w kan je, als sat4all traag is, nog wel normaal scrollen, van tab wisselen enz.

Als de browser nl. traag reageerd kan het javascript zijn (die van sat4all komt). Op de server zelf kan ik op dit tijdstip geen aanwijzingen vinden.

Hadden meer mensen dit probleem vandaag van 07:02 tot 07:07?

Ronald


De browser is niet traag. Op een ander tabblad reageert de browser ( firefox ) wel snel genoeg. Het komt alleen voor bij het browsen op sat4all ( gebeurd anders niet echt vaak, maar is wel irritant ).

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook last van met IE8, andere taps openen gaat wel goed. Het is trouwens pas sinds de laatste week of zo. Op het moment gaat het weer goed.

 

Salu2, D.Quijote

 

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Opera en heb daar al langer last van (ik denk al wel 3 weken). Eerst lijkt het heel traag, om dan gewoon verder te gaan en heel soms hangt Opera v10.53 en even later ook de PC (net als 10 min geleden).

 

Het valt me nu op dat er nu niet 2 keer per minuut iets geladen wordt.

 

Dan, heb ik gisteren Opera v10.53 (gaf probleem bij Webmail) teruggezet naar v10.51 en kan nog zijn dat Opera zelf bij mij het probleem veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschijnsel treed bij mij voornamelijk op als ik aan het einde van een topic ben gekomen en op de "index" knop druk.

Het icoontje dat een pagina word geladen gaat dan draaien maar er gebeurd verder niks. Andere websites laden op dat moment wel gewoon dus de browser hangt niet. Normaal gesproken reageerd Sat4All behoorlijk snel bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimble
Origineel bericht van: Ronaldd
Wat ik graag wil weten is. Als dit probleem optreedt is de browser dan traag? Of werkt de browser gewoon. M.a.w kan je, als sat4all traag is, nog wel normaal scrollen, van tab wisselen enz.

Als de browser nl. traag reageerd kan het javascript zijn (die van sat4all komt). Op de server zelf kan ik op dit tijdstip geen aanwijzingen vinden.

Hadden meer mensen dit probleem vandaag van 07:02 tot 07:07?

Ronald


Heb er met W7, IE8 (laatste Sun Java) ook problemen. Is vrij willekeurig. Wat me steeds meer opvalt zijn de later opkomende Google Ads.

Zou imo de boosdoener kunnen zijn, daar deze via een javascript loopt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf last van een ander fenomeen (en als ik lees dat dit wellicht iets met IE te maken kan hebben dan kun je misschien iets met deze info).

 

Vanaf het werk (blush) werkt dit forum altijd al moeizaam. Meestal laad de site goed. Ook het laden / lezen van de eerste paar subforums en topics lukt meestal nog wel. Maar na een aantal topics gelezen te hebben krijg ik vaak problemen. Vaak blijft IE6 dan hangen op "bezig met wachten op...". Soms begint hij dan met laden van een nieuwe pagina (die dan vervolgens leeg blijft) of soms gebeurd er helemaal niks (IE blijft dan gewoon op de pagina waar hij zit). Als hij bij een blanco pagina blijft hangen wil het af en toe ook nog wel eens helpen om op "stop" te drukken, dan komt de pagina ineens wel helemaal te voorschijn.

 

Thuis (eerst met IE8, en nu met Chrome) heb ik eigenlijk nergens last van.

 

Tot nu toe had ik altijd aangenomen dat die problemen op het werk ergens in de instellingen van ons netwerk zouden zitten, maar nu ik lees dat het een of ander scriptje van Sat4All zou kunnen zijn waar browsers zich in verslikken begin ik toch te twijfelen. Ik kan mij in dat geval dus goed voorstellen dat IE6 (waar ik hier op het werk mee moet werken crazy) hier nog gevoeliger voor is en ik daardoor die probleempjes al veel langer merk.

 

Wie weet kun je hier wat mee. (en mocht iemand andere suggesties hebben waar die problemen mee te maken kunnen hebben dan hou ik me ook aanbevolen!)

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik had het vanmorgen, kort voor 7 uur.

Ik postte wat op het board, en na het drukken op de "versturen" knop duurde het minuten, voordat er wat gebeurde.

Nogmaals de knop versturen gaf een mededeling, dat het bericht al verstuurd was.

De progress balk onder in het beeld van IE8 bewoog niet.

Andere tabbladen in de geopende IE reageerden wel normaal.

Tenslotte sat4all opnieuw geopend, en toen werkte het wel normaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...