Ga naar inhoud


Het traag reageren van sat4all


paardengek

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
Ik schreef ook niet dat er geen vertraging is, ik schreef dat het niet aan het opsplitsen van apache en database over twee servers kan liggen.

Dit probleem was er ook al toen sat4all nog op één server zat want we hebben juist de boel over twee server uitgesmeerd omdat er problemen waren.

Het probleem ligt volgens mij helemaal niet aan sat4all, ook niet aan het datacenter, maar aan de google code.

Die kan ik helaas voorlopig nog niet verwijderen, dus we moeten het er mee doen.

Mvg,

Michel


Opsplisten van database en frontend binnenhetzelfde netwerk is ook een prima keuze. Zo komen er resources vrij.
Datacenter is één van de snelste in Nederland. Niet voor niets wordt WideXS als zakelijk veel gebruikt. Voor de hobbydomeinen, stichtingen, scholen e.d. is een virtueel domein van 20 Euro per jaar voldoende.

Met 190GB traffic/maand gaat dat echt niet lukken. Hoeveel "providers" zijn geen zolderkamerfiguren/studenten die een mchine hebben staan thuis op een 20MB provider accountje en hosten daar domeinen op om wat extra bij te verdienen.

Verwijderen van Google Ads is een aanzienlijke klus. Ach, je moet ook een bak koffie in schenken af en toe. En voor de rokers onder ons, een peukje kost 6 minuten. De wereld vergaat niet als sat4all even later opkomt.

Probleem is bekend, dus brei ik aan deze thread een eind wat mijn bijdrage betreft.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 156
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het was alweer raak.

 

Nu reageerde sat4all traag tussen 06:56 tot 06:59.

Firefox 3.6.3 Friese versie

KPN als ADSL provider.

 

P.S. Ook tussen 07:05 en 07:07 kwam het voor.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ja vanochtend ook last van gehad net na 6en. Rare is dat je browser niet in een timeout verzandt, maar rustig blijft wachten totdat er eindelijk wat gebeurt.

 

Als een site te druk is of niet reageert krijg ik normaal gesproken redelijk snel een foutmelding, maar nu gebeurde er helemaal niets.

 

Ik heb een 50 mbit glas verbinding via xmsnet, en ga over interNL.net haar netwerk.

 

Normaal gesproken staan websites hier echt in een flits, maar dat is bij sat4all af en toe net als vroeger dat je plaatje voor plaatje binnen ziet rollen. Vind ik op zich niet zo heel erg, maar 5 minuten zitten kijken naar zo'n radertje wat in je titelbalk ronddraait is knap vervelend.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu kan ik het ook bevestigen. Daarnet kreeg ik na een tijdje gewoon een time-out. Uiteindelijk kon ik na een lange tijd toch nog inloggen en nu dit berichtje schrijven wink Browsers: safari & firefox en provider is Telenet.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roger4007

met een half uur gewacht en er was een verbindings probleem aldus E8 dus een mail naar de postmaster mss net weer te snel geweest daar mee blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schotelkop
geen last hier ligt echt aan jullie


Nee hoor, alle andere sites zeer snelle verbinding maar S4A hommeles ook vele minuten moeten wachten

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Spanje hetzelfde, om 14.25 duurde het een kwartier om op de site te komen, toen de site eindelijk geladen was en ik een topic wilde aanklikken,lukte dat ook niet. Toen uitgelogd en opnieuw geladen, kreeg toen de mededeling dat de site niet te bereiken was. Andere sites werden gewoon geladen.

 

Salu2, D.Quijote

 

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schotelkop
geen last hier ligt echt aan jullie


Dat is te kort door de bocht, er komen uit allerlei windstreken klachten, die gebruikers hebben niet allemaal dezelfde provider dus er is meer aan de hand dan alleen een probleem bij de ontvanger.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...