Ga naar inhoud


[Satelliet] ARD - Das Erste vanaf 8 juni 2010 niet meer via de Hotbird 8


Amager95

Aanbevolen berichten

Het programma van de ARD: Das Erste is vanaf 8 juni 2010 om 05.30 niet meer te ontvangen via de Hotbird.

Ontvangst is dat alleen nog maar mogelijk via de Astra 1H.

 

Bron: ARD Digital

(verwijzing naar hoofdpagina)

 

reden volgens de ARD: er zou kennelijk geen behoefte meer bestaan aan de ontvangst via de Hotbird 8 van Eutelsat.

 

Dit bericht van stopzetting wordt nu ook meegezonden via de uitzending op de Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja... Wie de Duitsers wil ontvanger heeft zijn schotel al lang op de Astra1 gericht. Maar wat de Duitsers zo goed deden (en doen) is dat ze door heel Europa bekeken worden. Omdat ze gewoon prachtig aanbod hebben (zowel inhoudelijk als beeldkwaliteit) blijven velen er tijdens het zappen even hangen. Dat geeft de Duitsers cultureel heel veel invloed, bijna vergelijkbaar met de invloed die de Amerikanen via CNN op de wereld uitoefenen. Zij het beperkt tot Europa, maar dan nog.

 

Dat je wel deels missen als je van de Hotbird vertrekt, het ontvangstgebied is groter dan bij de Astra en de Hotbird dient met name in Zuid-Europa als "de" satelliet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat de kosten hiervoor te hoog opliepen.

13° oost, Hotbird is destijds gekozen omdat het bereik van Astra niet zo groot was. Dat is nu stukken beter.

Ik heb ook een bevriende Turkse relatie in Istanbul die het programma zal missen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me, gezien de grote Duitse spilzucht aan bandbreedte, vooral op de Astra, amper voorstellen dat geld het probleem is, ook gelet op dat de Hotbird een goedkopere satelliet is. De dubbele opstraling van Arte beëindigen zou bijvoorbeeld een logischer maatregel zijn om geld te besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
de grote Duitse spilzucht

In de ogen van Nederlanders is dit spilzucht. In mijn ogen is het de geldzucht van CDS/MultiChoice of hoe het destijds heette, die de kosten vrolijk op de NL TV kijker afgewalst heeft door overnacht om te schakelen van analoog naar digitaal.
Er zijn in Duitsland nog een geschat aantal van 30%-40% kijkers die analoog kijken. Ook de kabelaars nemen het analoge Astra 19° oost signaal voor kabel-distributie.
Daar komt nu langzamerhand verandering in. De analoge Astra transponders gaan in 2012 of 2013 uit de lucht.
De kosten voor analoge overdracht zijn niet zo hoog als je denkt omdat ARD/ZDF kontakten voor een lange tijd hebben ondertekend.
Arte is geen puur Duits kanaal maar wordt gemaakt in samenwerkingsverband met Frankrijk.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

In de ogen van Nederlanders is dit spilzucht. In mijn ogen is het de geldzucht van CDS/MultiChoice of hoe het destijds heette, die de kosten vrolijk op de NL TV kijker afgewalst heeft door overnacht om te schakelen van analoog naar digitaal.

Heel erg of topic, maar ik wil er toch op reageren.

Het is helemaal niet CDS/MultiChoice die analoog afschakelde destijds in 1996. Het waren toen de commerciële omroepen zelf die dat deden. Die betaalden helemaal zelf voor satelliet distributie omdat dit de enige manier was destijds om op de Nederlandse kabel te komen. Dus niet CDS/MultiChoice heeft de Nederlandse satelliet kijker afgewalst... dat waren de commerciëlen omroepen (RTL/SBS) zelf!

En sinds de tijd dat de commerciëlen de glasdraad kan gebruiken voor distributie naar de kabel netwerken in Nederland is het SetTop pakket bij CDS noodgedwongen met 10 Euro per jaar verhoogd.

Citaat:

De kosten voor analoge overdracht zijn niet zo hoog als je denkt

Reken maar dat die kosten veel te hoog zijn als je bedenkt dat je op een analoge transponder 5 HD zenders kunt zetten... Inderdaad zal de huur wat lager zijn als je voor 1 jaar huurt, maar het blijft gewoon veel te duur... En wat denk je wat het bedrag is... niet zo hoog als je denkt? 5 miljoen per jaar per transponder? 3 miljoen?....
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt er van uit gaan dat ARD/ZDF een hele vette korting krijgen vanwege de hoeveelheid transponders en de duur van de lease. Zowel analoog als digitaal.

Het waren ARD en ZDF die in de "laatste minuut" op de Astra trein zijn gesprongen en de 19°oost positie zo populair hebben gemaakt.

Aangezien de populairiteit van de 19° oost positie kan ik me voorstellen dat de prijs van een ruimtesegment voor één digitaal kanaal op deze satelliet net zo hoog is als de prijs voor een analoog transponder uit de begintijd.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was er niet een tijdje geleden het bericht dat Astra 40 miljoen per jaar misloopt door het afschakelen van de analoge transponders. Dat waren niet de transponderkosten, dat was omdat digitale transponders minder op zouden brengen dan analoge.

 

Is ook logisch, komt opeens een gigavracht aan ruimte beschikbaar waar klanten voor gevonden moeten worden.

 

Komt er in elk geval op neer dat voor die analoge transponders het nodige betaald wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
komt opeens een gigavracht aan ruimte beschikbaar waar klanten voor gevonden moeten worden.

Daar zou ik me geen zorgen om maken. Er is op veel posities een chronisch tekort aan bandbreedte.
Tegen de tijd dat de analoge transponders afgeschakeld gaan worden staan gaat dit over naar HD programma´s, met zekerheid ook voor ARD en ZDF kanalen. Maar zeker ook naar anderen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Maar wat de Duitsers zo goed deden (en doen) is dat ze door heel Europa bekeken worden. Omdat ze gewoon prachtig aanbod hebben (zowel inhoudelijk als beeldkwaliteit) blijven velen er tijdens het zappen even hangen.


En daar sluit ik me volledig bij aan. Ik ben best handig met duits, mijn vrouw wat minder (maar het gaat beter), dus ik kijk vele malen liever duitse tv dan dat gedoe op NL.

Dat de hotbird eraf gaat, tja, die lnb loopt hier toch maar wat te roesten...

(weet ik, die roesten niet)

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

En sinds de tijd dat de commerciëlen de glasdraad kan gebruiken voor distributie naar de kabel netwerken in Nederland is het SetTop pakket bij CDS NOODGEDWONGEN met 10 Euro per jaar verhoogd.


@Littlesat,

Het ieder jaar verhogen van het SetTopBox pakket met 10 Euro heb ik
onder andere in dit topic aan de orde gesteld.

Daarin zeg je het volgende:
"Omdat we de getalletjes niet weten kunnen we alleen speculeren.
Met die speculatie kun je schatten wat binnenkomt...
maar dan heb je de kosten nog niet te pakken."

Als je alleen kunt speculeren en de getalletjes niet weet
kun je ook niet zeggen of de jaarlijkse verhoging van 10 Euro
van het SetTopBox pakket NOODGEDWONGEN is.

Het is of het een of het ander.
Of je weet de getalletjes en kunt zeggen dat jaarlijkse verhoging NOODGEDWONGEN is
of je weet de getalletjes niet (speculeren) en weet zodoende dus ook NIET of de jaarlijkse verhoging NOODGEDWONGEN is.

Je kunt niet tegelijkertijd én de getalletjes niet weten (speculeren) én beweren dat de jaarlijkse verhoging NOODGEDWONGEN is.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Aangezien de populairiteit van de 19° oost positie kan ik me voorstellen dat de prijs van een ruimtesegment voor één digitaal kanaal op deze satelliet net zo hoog is als de prijs voor een analoog transponder uit de begintijd.


@Drs. IJzerbout,

Op een (analoge) transponder passen naar schatting (afhankelijk van beeldkwaliteit) zo'n 6 tot 10 digitale kanalen.

Begrijp ik je goed dat je dus in feite zegt dat (je je kunt voorstellen dat)
andere huurders van Astra 19,2 Oost 6 tot 10 keer meer betalen dan ARD en ZDF?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...