Ga naar inhoud


Schotel installeren met hoge bomen in de buurt


Hemant

Aanbevolen berichten

het is wel belangrijk dat alles goed waterpas staat ,niet alleen draaibaar maar ook een vaste op stelling

het is dan makkelijker afstelen ,als het niet zo is kloppen de gegevens niet meer om hem af te stelen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ok had de technisat even tijdelijk vastgezet omdat er geen beugel bij zat voor een paal.

 

ik heb inmiddels een kabel van 60m 2x verbonden met F-connector. Kan dat nog problemen opleveren. Ja ik weet het is een behoorlijke lengte maar helaas geen andere optie met vrij zicht op het zuiden.

 

versterkertje ertussen of denken jullie dat het niet uitmaakt?

Ik gebruik hirshcmann digitale coax.

 

groetjes Hemant.

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een goede coax kabel hoeft het geen probleem te zijn

ik adviseer toch het beste is uit een stuk, 2x aan elkaar zetten is niet de beste manier

en met Satelliet IN–LINE versterker zou ik niet aan raden

 

 

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar ben ik weer.

 

Vandaag weer 2 uur op het dak geweest heen en weer geschoven met de schotel en een aantal keer beneden geweest maar niks.

 

Had de receiver op BVN staan, satfinder sloeg uit naar 7, er naast links en rechts werd minder dus even naar beneden geklommen geen beeld toen maar toch naar de hoogste meter stand terug gegaan maar geen beeld op BVN.

 

Spullen opgeruimd kwam ik weer beneden. Box stond toen vast dus even een reset gedaan maar niks. Ging ik even zappen naar andere sattelieten geen beeld op de astra's hotbird ook niet. Tot ik bij BVN kwam en daar had ik dus wel beeld.

 

Dus nergens beeld behalve op BVN - Hotbird

SNR=78 AGC=81 BER=0

Alleen voor BVN ik snap er geen ***** wat betekend dit nu? dus alle overige kanalen krijg ik "service could not befound"

 

Groeten Hemant.

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is mij even niet duidelijk, of Hotbird BVN de enige zender is die je ontvangt, of dat je op Hotbird nog meer programma's/transponders ontvangt.

 

Wanneer je wel Hotbird ontvangt, maar geen andere satelliet posities, is de enige verklaring, dat je diseqc sturing niet goed is.

Je kijkt dan waarschijnlijk met de verkeerde LNB naar Hotbird.

 

Om daarover uitsluitsel te krijgen, zou je bijvoorbeeld een andere ontvanger kunnen nemen, en daarmee opnieuw je schotel te testen/af te stellen.

 

Een andere manier is, de LNB open te schroeven(op eigen risico) en je antenne kabel rechtstreeks aan te sluiten op de juiste lnb, en even de ingebouwde diseqc schakelaar buiten spel te zetten.

Wanneer je mast waterpas staat, en je de ontvanger rechtstreeks op de Astra 1 /19 graden LNB aansluit, zou afstellen van de schotel geen probleem mogen zijn.

 

Ik heb wel van anderen gehoord, dat sommige ontvangers wel eens de weg kwijtraken, en dat de software opnieuw installeren wel eens de oplossing wil zijn.

Verder is het ook wel eens voorgekomen, dat de ingebouwde diseqc schakelaar in de antenne defect was, evenals het kabeltje tussen het huis en de ingebouwde diseqc schakelaar.

 

Den Haag is mij net even te ver weg, anders zou ik graag dit probleem ter plaatse voor je hebben opgelost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus je ontvangt bvn van af de hotbird op de lnb van de 19.2 wand die kun je alleen maar meten

als je dat zeker weet betekend dat je de schotel ongeveer 6 graden naar links moet draaien

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inderdaad alleen BVN verder geen enkele zender.

 

ik heb dat ding 2 dagen net nieuw uit doos. Wat ik wel merk is dat mijn dreambox constant vast slaat en dan moet ik hem rebooten tijdens het afstellen. Ik heb nog een 800HD maar die wilde ik pas uitpakken als ik helemaal klaar was.

 

Het aanbod is zeer gewardeerd, maar ik wil dit toch zelf oplossen en snappen waarom het niet werkt.

 

Ik draai op mijn 7020 gemini 4.6 met cccam 2.1.2. daar kan het toch niet aan liggen? ik heb de 7020 altijd met een Motor setup gebruikt sinds het weekend dus de technisat. de oude schotel ligt in de schuur.

 

het kan toch niet aan mijn diseq instelling liggen volgorde moet goed zijn.

 

Ik snap het niet geen enkele zender op BVN na ik wordt gek

 

groten hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ja wat me trouwne smopviel met die satfinder is dat ik een paar seconden signaal heb en dan valt het weg en dan weer signaal en dan valt het weer weg. Wat betekend dat?

 

Dat zie ik ook nu ook op mijn dreambox AGC van 83 en dan ineens 0% en dan weer een aar tellen 83 % en dan weer 0% SNR valt dan ook terug naar 32% en de BER is een groot feest van 0 naar 65000.

 

ik heb een paar seconden een SNR van 50 AGC 82 en BER 0 en dan zodra de AGC verspring spingt ook alles weg.

 

Ben net weer aan het zappen geweest op Hotbird FTA en als ik 5 sec wacht dan heb ik beeld op hotbird overige satelletien niet? Ik dacht dat je bij een swithc niet meer heofde te wachten?

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even geprobeert maar accepteerd helaas geen prive berichten.

 

Iemand anders een idee waarom ik alleen kanalane op Hotbird (niet alle) ontvang?

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nu de zenders van af hotbird binnen haalt via lnb 19.2 van deze satelliet zijn de zenders

anders in gestelt in de ontvanger dan die van de hotbird

ik zou de schotel nog een stukje draaien als je er voor staat naar links draaien tot dat je weer signaal hebt op de meter

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik geprobeerd maar kreeg dus geen signaal binnen. en geen beeld op mijn dreambox.

 

Ga vanavond het dak op met mijn 800HD

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net het dak op geweest een paar uur mt mijn nieuwe 800HD. Completet settings erin en ingesteld

A,B,C,D

Astra, hotbird, astra 23, astra 28.

 

Aangezet en helaas geen beeld schotel van statief gehaald en lopen met dat ding.

 

Vreemde is dat mijn AGC uislaat naar 99 % maar ik heb geen SNR nergens niet, wat betekend dat.

 

Even gekeken op mijn 7020 die nog braaf beneden stond die heeft wel een SNR maar omdat de kabel er niet in zit geen AGC lijkt me logisch.

 

Die van mijn 800HD snap ik niet geen SNR.

Wie helpt?

 

Alvast bedankt, Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zit misschien in het feit dat het mis gaat met diseqc schakelen .

Als die multitenne 19.2ºE standaard op diseqc 1 heeft staan , kun je om te testen (en zoeken naar astra 19.2) de ontvanger instellen op 1 satelliet , dus geen diseqc ook geen draaibaar configureren

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn dreabox of multityne zijn toch niet stuk?

 

ze zijn beide net een week oud

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...