Ga naar inhoud


overnachtings vergoeding werk buitenland


seije017

Aanbevolen berichten

is er ook een overnachtings vergoeding voor werk in het buitenland.

mijn cao is van de klein metaal.

wij krijgen nu een vergoeding van 15 euro per nacht dit voor binnen en buitenland.

bij andere bedrijven hoor je andere vergoedingen.

tussen de 50 en 75 euro.

is daar ook iets wettelijks over terug te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

15 euro voor een overnachting, wat is dat voor een raar iets?

 

Moet je daar je hotel voor betalen of is dit gewoon een extraatje zodat je er een paar biertjes van kan kopen?

 

Normaal gesproken kun je de onkosten toch gewoon declareren lijkt me, dus hotel+ maaltijden + tranpsort etc (zakelijke kosten).

 

Als het puur een extraatje is denk ik dat het niet verkeerd is. Als je voor je baan moet reizen hoort het er gewoon bij, mits in redelijkheid. Veel werkgevers betalen niks meer dan wat je normaal mag declareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigfoot
15 euro voor een overnachting, wat is dat voor een raar iets?



Dat zal een vergoeding zijn voor als je van huis bent.
Kosten zul je wel apart kunnen declareren. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

krijg hier ook een 6 euro 'pauschal' als vergoeding, 12 euro bij overnachting. Ontbijt en Hotel kan je declaren, eten niet. En voor 12 euro lukt het me ook nog aardig te eten in Berlijn.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
is er ook een overnachtings vergoeding voor werk in het buitenland.

Ik neem aan dat je werkgever het hotel betaald?
Dan waarom en waarvoor zou er dan een overnachtingsvergoeding zijn?
Je kunt je verdere kosten zoals ontbijt, middag en avond eten toch gewoon afrekenen of je krijgt hiervoor een vast bedrag per dag en daar moet je dan van rond zien te komen.

Van een verdere "overnachtingsvergoeding" heb ik nog nooit gehoord.
Als je privé bij iemand ergens overnacht, kun je dit ook deklareren. Hiervoor zijn (in Duitsland) vaste pauschal bedragen vastgelegt. Dat is hier ca. €uro 20,00. Weet het niet precies. Je werkgever moet dan nog extra belasting afdragen hierover.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hier nog nooit van gehoord

als ik naar het buitenland ga hoort dat er gewoon bij, niks extra vergoeding, en dat hoeft toch ook helemaal niet? (is wel lekker natuurlijk, dat dan weer wel)

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
maar bij de meeste bedrijven is het aanzinlijk hoger.

Hummm...dan heb ik altijd voor de verkeerde bedrijven gewerkt.

En ik heb heel wat overnachtingen in het buitenland gehad.

Ik denk echt dat je iets verkeerd begrepen hebt want geen enkele firma geeft vrijwillig reiskostengeld uit als dat niet hoeft.
Over dit geld moet ook nog inkomstenbelasting betaald worden. Want jij hoeft dat niet over je reiskosten te betalen.
Ieder bedrijf moet kunnen konkureren met andere bedrijven, zeker in het buitenland. Dus waarom het geld op die manier het raam uitsmijten.

Ik gun het je hoor, alleen begrijpen doe ik het niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druid
krijg hier ook een 6 euro 'pauschal' als vergoeding, 12 euro bij overnachting. Ontbijt en Hotel kan je declaren, eten niet. En voor 12 euro lukt het me ook nog aardig te eten in Berlijn.
Voor 12 euro aardig te eten ?
Eet je alleen knakworstjes /bradwurst dan.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij je bescheiden opstelt en van het standpunt uitgaat dat je nooit meer zal betalen dan dat je het uit jouw geldbuidel moet betalen dan kun je in Duitsland en ook in Berlijn voor € 12,= een redelijke maaltijd kopen.

Uiteraard moet je dan niet in het Hilton gaan zitten maar dat doe je immers ook niet als je het zelf zou moeten betalen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Dat bedrag van €15 wat je bedoelt is scheidings geld, maar de €15 is inderdaad erg laag, kijk je cao eens na.

 

Ik kan me nog herinneren toen ik nog in de kleinmetaal cao viel we 75 gulden per dag kregen.

 

Woaghalz

Langzaam begin ik het te snappen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoor het al, jullie zijn niet vaak onderweg

en kennen geen adressen daarvoor

of de Gut-bürgerliche Küche

voor 12 euro kun je echt wel prima eten ook in de hoofdstad Berlijn.

 

een Hilton, pffffffff daar wordt een klein metaal medewerker toch sowieso nooit afgeladen door de afdelingssecretaresse van 't bedrijf dus wat heeft dat soort 5 sterren hotel er nu mee te maken.

 

de vergoedingen zijn wellicht allemaal als maximum belastingvrij voor EN medewerker EN werkgever.

 

zoals eerder geschreven: als alle bonnen kunnen worden gedeclareerd is het enkel een tegemoetkomen en duurder maken hoeft niet.

ciao

ciao

 

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...