Ga naar inhoud


Hoe lang gaan ze nog SD ondersteunen?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nu nog native HD content. Want 't aanbod op de huidige NL-HD zenders in native-HD is in-en-in-triest. Veelal nog oud ook.

 

SD mag er van mij best bijblijven, ook in MPEG4, dan heb je meteen per plek ongeveer 4 tot 8 keer zoveel ruimte erbij om nog meer zenders per transponder er op te knallen. Kom maar op.

 

A1 wordt dan gewoon een SD sat, die officieel over een paar jaartjes is afgeschreven [levensduur 16 jaar en tijd tikt door]

 

Kijken we de HD via A2/A3.

 

Ik vinnut allemaal prima. SD zal niet zo snel verdwijnen, echter wel naar MPEG4 ipv MPEG2. Simpelweg goedkoper omdat de aanbieder dan minder bandbreedte hoeft te gebruiken.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat natuurlijk om de vraag hoe lang nog SD in MPEG2/DVB-S wordt uitgezonden; als je een MPEG4-ontvanger hebt dat kan je net zo goed op de HD-versie afstemmen. Dus het omschakelen van alle SD-kanalen naar MPEG4 zal niet direct gebeuren, je zult zenders door zien gaan met parallel uitzenden in MPEG2/SD en MPEG4/HD, en pas na jaren MPEG2 afzetten. Alleen zenders die geen HD-versie hebben zullen op den duur alleen in MPEG4 aangeboden worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Nu nog native HD content.

Misschien daarom dat CDS ook bijna een jaar later was dan de kabel ;-)

Maar reken er maar op dat over een jaar of 1 tot 2 de programma's grotendeels in Native HD zijn...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vermoeden heb ik ook dat binnen afzienbare tijd alle nieuwe producties in Native hd worden gemaakt.

Als je nu al ziet hoe men massaal is overgestapt naar een HD ready/Full HD beeldscherm, en zeg nu zelf na een tijdje wil je toch ook echt gebruik gaan maken van de mogelijkheden van je flatscreen.

 

Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Film 1 gaat geloof ik eind van het jaar helemaal over op mpeg 4 en dus verdwijnen ze dan van de Astra 1 in SD kwaliteit.

Of er op die 4 plekken waar film 1.1 1.2 en 1.3(gedeeltelijk)en Sport 1.1 zitten weer SD kanalen in mpeg2 terug komen betwijfel ik.

 

 

dan ga ik maar over op digitenne vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Film 1 zal je tevergeefs zoeken bij de 23 programma's van digitenne.

Dan kan je beter gewoon blijven zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: dogeatdog
ik ga gewoon geen hd-ontvanger kopen omdat zij dat willen.


Er zijn op dit forum vele draadjes van mensen, die er bij Canaaldigitaal op hebben aangedrongen, Film 1 in HD en met Dolby 5.1 te leveren. Ze voldoen dus aan de vraag van de markt, niet omdat zij zo graag extra geld willen investeren.
Canaaldigitaal is in vergelijking met andere platform aanbieders een van de betere aanbieders qua aanbod en prijs.

Je bent dus kennelijk een minderheid aan het worden met je standpunt.

Een andere mogelijkheid is, dat je nog nooit een goede HD uitzending gezien hebt, en niet weet wat je mist.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens. Als Film1 alleen nog maar in HD aangeboden wordt dan hoop ik wel dat dit op de zelfde transponder op de Astra 1 gebeurt als nu. Mijn probleem is dat ik geen ontvangst heb op 23.5 omdat mijn flatgebouw in de weg staat.

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dogeatdog
ik ga gewoon geen hd-ontvanger kopen omdat zij dat willen.
dan maar geen film1.
maar dan wil ik ook geen klant meer zijn van CD.


De hoeveelheid Film1 abonnee's bij CanalDigitaal heeft een enorme boost gekregen juist doordat ze nu ook Film1-HD uit zijn gaan zenden.
Mensen zoals jij, Film1 abonnee's die uit 1 of ander principe standpunt weigeren om een HD ontvanger aan te schaffen, zijn zwaar in de minderheid en verwacht dan ook niet dat CanalDigitaal speciaal voor jou en die 6 andere SD er op na blijft houden.

Ik wens je dan ook veel plezier bij Digitenne of op de kabel, waar je helemaal geen Film1 kunt ontvangen of er in totaliteit veel meer geld voor kwijt bent.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zag in de CanalDigitaal zenderlijst bij de kolom "vanaf (*)"

de opmerking "F1/S1 & F1/S1 HD" staan.

Is het mogelijk toch de bedoeling dat op deze transponder Film1 in HD uitgezonden gaat worden?

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...