Ga naar inhoud


Hoe lang gaan ze nog SD ondersteunen?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af hoe veel zin het nog heeft om een SD ontvanger te kopen.

 

Reden van mijn vraag is dat ik een satellietontvanger op een slingbox wil aansluiten om zo in het buitenland (buiten de EU) televisie te kunnen kijken. Tot hiertoe doet mijn Vu plus Duo het wel via de slingbox maar de afstandsbediening niet goed (ook niet via de beta.remote website van sling. De meeste functies doen het niet.

 

Nu weet ik dat een dreambox wel perfect werkt, dus nu moet ik investeren in een twin tuner van dreambox (7025 of 8000) maar dat is nogal een verschil in prijs. Mijn voorkeur gaat naar een 7025 vanwege de prijs maar ja als ik volgend jaar moet terug komen vliegen om die ontvanger te wisselen dan koop ik beter ineens aan 8000

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Satter
Ik vraag me af hoe veel zin het nog heeft om een SD ontvanger te kopen.


Als je geen behoefte hebt aan HD (of MPEG4 kanalen) dan kun je nog gewoon een SD (MPEG2) ontvanger kopen. Ge je specifiek voor het Canal Digitaal pakket dan is het beter om een HD (MPEG4) ontvanger te kopen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomaar ineens zullen de SD-zenders niet verdwijnen. Er zijn nog zat mensen die SD kijken.

Er zijn zelfs nog zenders analoog op de diverse satellieten, dus met SD zal het ook niet zo'n vaart lopen.

Wel loop je het risico dat de codeertechnieken richting MPEG-4 gaan, waardoor iRuud terecht opmerkt dat een HD-ontvanger nog niet eens zo gek is.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou me niet verbazen als binnen een paar jaar SD-ontvangers onbruikbaar worden. War er eerder wordt gezegd: de mpeg4 techniek biedt ook voordelen voor SD-zenders en wordt inmiddels al toegepast. Een kwestie van tijd eer dat de andere zenders daar ook op over gaan. De vraag is alleen hoelang dat nog gaat duren. Ik vrees dat dat wel eens sneller kan gaan dan menigeen met een SD-ontvanger zou wensen.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Film 1 gaat geloof ik eind van het jaar helemaal over op mpeg 4 en dus verdwijnen ze dan van de Astra 1 in SD kwaliteit.

Of er op die 4 plekken waar film 1.1 1.2 en 1.3(gedeeltelijk)en Sport 1.1 zitten weer SD kanalen in mpeg2 terug komen betwijfel ik.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik niet, want Astra 1 is grotendeels Duits en Duitsland is nooit zo snel met uitfaseren. Er zit zelfs nog Duits analoog op Astra 1.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet nodig een transponder om te bouwen voor MPEG4, je kunt gerust MPEG2 en MPEG4 door elkaar op een transponder gebruiken. Wel is het zo dat MPEG4-ontvangers normaliter ook DVB-S2 aankunnen wat een efficiëntere foutcorrectie en 8PSK mogelijk maakt. Alleen als je dat wilt gebruiken moet je de transponder naar DVB-S2 ombouwen.

 

Maar Canal Digitaal kan prima MPEG4-kanalen op de vrijgekomen ruimte zetten. Echter, ik hoop eerder dat men nu de Astra3B er is op een bestaande DVB-S2-transponder 8PSK gaat uitzenden, die ruimte gebruikt voor kanalenuitbreiding, en de vrijgekomen ruimte op 19 oost gebruikt voor verbetering van de bitrate van de nodige zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, je ziet de praktijk nu al: Vrijwel iedereen heeft al een aantal transponders in DVB-S2/MPEG4, een groot deel daarvan is 8PSK. Een enkeling past MPEG4 op een DVB-S-transponder toe. Vrijwel iedereen lijkt vooralsnog door te gaan alle belangrijke zenders in MPEG2 in SD-kwaliteit uit te zenden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dus beter geen 7025 kopen dan?

 

Weet er trouwens iemand of het mogelijk is de AB van de VU PLUS duo via de slingplayer te besturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat sd nog lang blijft bestaan. Hoeveel mensen hebben een seca II kaart? Als cd sd afschakelt zullen ze die toch een seca III kaart moeten geven nietwaar.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dishman_ex5020

Ik heb zonder daar problemen mee te hebben een aantal weken geleden een 7025+ gekocht ter vervanging van m'n overleden Reelbox (ook SD).

 

Zolang mijn favoriete kanalen (en daar hoort CD niet bij) in SD blijven uitzenden, zit ik prima. Ik verwacht dat ik nog járen SD kan ontvangen.

 

Ik vrees zelfs, dat als er helemaal niets meer in SD te ontvangen is, dat ik dan helemaal stop met TV kijken. Wees eerlijk: het is maar televisie.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht een grote overstap over 2 tot maximaal 3 jaar... zeker als het stadium bereikt is dat de ontvangers zo goedkoop geworden zijn dat het het besparen van transponders binnen een jaar compenseert...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...