Ga naar inhoud


Kleine freezes vlaamse kanalen


hanskedrie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: TokeMUp
Ben heb net een week aan onze kust gezeten. Daar stond een digibox van Telenet. Ik had daar op de Vlaamse zenders meer freezes van ook telkens maar een paar seconden dan ik thuis opmerkte via TV Vlaanderen.

Op de andere zenders (buitenland) waren deze freezes niet!
Signaal sterkte was volgens het toestel ok.

Zijn dit nu dezelfde freezes als bij TV Vlaanderen dat kon ik niet zien aangezien ik ze niet naast elkaar had.

mvg

Bedoel je echt glitches of bedoel je blokjes, het is niet hetzelfde, hee.
Bij digitale kabel heb je, als je problemen hebt, meestal blokjes en dat komt meestal door de binnenbekabeling.
Ik heb hier de laatste weken niets gemerkt van glitches noch, blokjes op digitale kabel, dus ik denk dat wat jij hebt gezien een locaal probleem zal geweest zijn.
Normaal moet je tijdens die storingen dan ook de BER zien omhooggaan.


Een seconde stilstaand beeld dat in het midden (ongeveer) van het beeld begint. Net zoals dat het geval is bij TV Vlaanderen. De binnen bekabeling in een appartement is door Telenet (of voorganger/ andere kabelaar) gedaan in al de appartementen in heel Vlaanderen. Vanaf de dropkabel (TAP) tot in het appartement is door de electro man gelegt. De wand doos moet dan weer verplicht goed gekeurd zijn door Telenet (of voorganger/ andere kabelaar). Dus daar zou geen probleem mogen zitten of het netwerk en/of digibox van Telenet is rot!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: TokeMUp
De binnen bekabeling in een appartement is door Telenet (of voorganger/ andere kabelaar) gedaan in al de appartementen in heel Vlaanderen.

Ik citeer uit de folder voor nieuwbouw van Telenet...

Citaat:
Pas als je zeker bent van de plaats van je basisopstelling,
kun je starten met de binnenbekabeling. Voor de binnenbekabeling
– dat is alles wat na het overnamepunt
komt – ben je zelf verantwoordelijk.
Als het nodig is,
kan de Telenet-installeur een herstelling aan je binneninstallatie
uitvoeren, maar deze extra service is betalend.
Voorkomen is dan ook beter dan genezen: werk met de
juiste materialen en laat de werken indien nodig door
een erkend vakman uitvoeren."
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: TokeMUp
De binnen bekabeling in een appartement is door Telenet (of voorganger/ andere kabelaar) gedaan in al de appartementen in heel Vlaanderen.

Ik citeer uit de folder voor nieuwbouw van Telenet...

Citaat:
Pas als je zeker bent van de plaats van je basisopstelling,
kun je starten met de binnenbekabeling. Voor de binnenbekabeling
– dat is alles wat na het overnamepunt
komt – ben je zelf verantwoordelijk.
Als het nodig is,
kan de Telenet-installeur een herstelling aan je binneninstallatie
uitvoeren, maar deze extra service is betalend.
Voorkomen is dan ook beter dan genezen: werk met de
juiste materialen en laat de werken indien nodig door
een erkend vakman uitvoeren."


U citeert uit een standaard woning aansluiting.

Het overnamepunt in een appartements gebouw is in de nutsvoorzieningschacht en niet en de padestoel op straat zoals bij een rijwoning.
De bekabeling in de nutsvoorzieningschacht wordt dan ook door Telenet (of ander kabelboeren) gedaan. Dit wordt volledig kostenloos gedaan door de kabelboer.
Nogmaals het overnamepunt is de TAP waar jouw kabel wordt aangesloten en niet de 15 mm coax kabel die van't straat door de nutsvoorzieningschacht loopt.

Jij citeert uit een folder ik spreek uit ervaring!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Het overnamepunt in een appartements gebouw is in de nutsvoorzieningschacht en niet en de padestoel op straat zoals bij een rijwoning.
De bekabeling in de nutsvoorzieningschacht wordt dan ook door Telenet (of ander kabelboeren) gedaan. Dit wordt volledig kostenloos gedaan door de kabelboer.
Nogmaals het overnamepunt is de TAP waar jouw kabel wordt aangesloten en niet de 15 mm coax kabel die van't straat door de nutsvoorzieningschacht loopt.

Jij citeert uit een folder ik spreek uit ervaring!
mvg

Ten eerste, ik woon zelf in een appartement, maar ik wou het je graag met een tekst uit een folder bewijzen.
Ten tweede, je verandert je bewoordingen om toch maar gelijk te halen.
Jij sprak van binnenbekabelling, nu spreek je van overnamepunt.
Die binnenbekabeling gaat over die bekabeling die door die electricien gedaan is, en het is daar dat de meeste fouten gebeuren.
Jij zei dat Telenet voor de binnenbekabeling verantwoordelijk is, waar zich meestal de problemen voordoen die voor blokjes veroorzaken, wat dus duidelijk niet juist is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redneck eyeball
Het probleem zit niet in de binnenbekabeling maar ligt aan een technisch probleem met de codering aan de kant van TVV.

Er wordt aan gewerkt, maar is duidelijk niet zo eenvoudig op te lossen.


als het iemand kan weten dan ben jij het :D

en inderdaad, het heeft geen bal te maken met de bekabeling, slechte schotel of ontvanger.
Het is puur codering want gisterenavond tijdens de film : War of the Worlds was het een bepaald moment echt storend, op de hele film zeker 10-20 keer een korte glitch.

laten we hopen dat dit snel opgelost word, want ook ik heb meerdere mensen naar TVV gedreven en die beginnen nu te lezen op forums en denken dat het of hun ontvanger is, of hun schotel is die niet goed staat. crazy

en voor alle duidelijkheid, het doet zich voor op alle ontvangers, gaat het nu over dm, vu, philips, humax,....

allemaal hebben ze hetzelfde probleem.

by the way Redneck, gezien jij bij de bron zit, kan jij misschien eens uitleggen waarom wij als gebruikers nog steeds massa's emms krijgen? Die zitten er niet zomaar wink

let's pray for TVV laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: TokeMUp
Het overnamepunt in een appartements gebouw is in de nutsvoorzieningschacht en niet en de padestoel op straat zoals bij een rijwoning.
De bekabeling in de nutsvoorzieningschacht wordt dan ook door Telenet (of ander kabelboeren) gedaan. Dit wordt volledig kostenloos gedaan door de kabelboer.
Nogmaals het overnamepunt is de TAP waar jouw kabel wordt aangesloten en niet de 15 mm coax kabel die van't straat door de nutsvoorzieningschacht loopt.

Jij citeert uit een folder ik spreek uit ervaring!
mvg

Ten eerste, ik woon zelf in een appartement, maar ik wou het je graag met een tekst uit een folder bewijzen.
Ten tweede, je verandert je bewoordingen om toch maar gelijk te halen.
Jij sprak van binnenbekabelling, nu spreek je van overnamepunt.
Die binnenbekabeling gaat over die bekabeling die door die electricien gedaan is, en het is daar dat de meeste fouten gebeuren.
Jij zei dat Telenet voor de binnenbekabeling verantwoordelijk is, waar zich meestal de problemen voordoen die voor blokjes veroorzaken, wat dus duidelijk niet juist is.


Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: TokeMUp
Ben heb net een week aan onze kust gezeten. Daar stond een digibox van Telenet. Ik had daar op de Vlaamse zenders meer freezes van ook telkens maar een paar seconden dan ik thuis opmerkte via TV Vlaanderen.

Op de andere zenders (buitenland) waren deze freezes niet!
Signaal sterkte was volgens het toestel ok.

Zijn dit nu dezelfde freezes als bij TV Vlaanderen dat kon ik niet zien aangezien ik ze niet naast elkaar had.

mvg

Bedoel je echt glitches of bedoel je blokjes, het is niet hetzelfde, hee.
Bij digitale kabel heb je, als je problemen hebt, meestal blokjes en dat komt meestal door de binnenbekabeling.
Ik heb hier de laatste weken niets gemerkt van glitches noch, blokjes op digitale kabel, dus ik denk dat wat jij hebt gezien een locaal probleem zal geweest zijn.
Normaal moet je tijdens die storingen dan ook de BER zien omhooggaan.


Een seconde stilstaand beeld dat in het midden (ongeveer) van het beeld begint. Net zoals dat het geval is bij TV Vlaanderen. De binnen bekabeling in een appartement is door Telenet (of voorganger/ andere kabelaar) gedaan in al de appartementen in heel Vlaanderen. Vanaf de dropkabel (TAP) tot in het appartement is door de electro man gelegt. De wand doos moet dan weer verplicht goed gekeurd zijn door Telenet (of voorganger/ andere kabelaar). Dus daar zou geen probleem mogen zitten of het netwerk en/of digibox van Telenet is rot!

mvg


Mijn woorden (heb ze in't vet gezet!) zijn toch niet dat wat jij leest blijkbaar!
Ik probeer u alleen maar duidelijk te maken dat de kabelaar de kabels in de nutsvoorzieningschat trekt omdat het overname punt na de TAP is. Dit wordt aangegeven met een geel label waar Telenet op staat. Vanaf dit label is het uw kabel. Daarvoor is het Telenet eigendom.

Als jij dan in een appartement woond zou je het moeten weten, of heb jij misschien een kabel van woonkamer tot in de paddestoel op straat getrokken.
Let op ik spreek wel over appartementen die 9 tot meer veriepen hoog zijn. Bij kleinere appartementen hangt de TAP tegen de gevel van het gebouw, wat niets verandert aan het feit dat de kabel voor de TAP eidendom is van Telenet en jouw kabel begint bij het geel label.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Mijn woorden (heb ze in't vet gezet!) zijn toch niet dat wat jij leest blijkbaar!

Ik zeg : het ligt meestal aan de binnenbekabeling, en daar ben jij zelf verantwoordelijk voor, niet Telenet.
Daarop begin jij over de TAP te zeveren, terwijl ik nog eens de folder van Telenet zelf citeer, die duidelijk het begrip binnenbekabeling definieert.
Daar staat :

Citaat:
Pas als je zeker bent van de plaats van je basisopstelling, kun je starten met de binnenbekabeling. Voor de binnenbekabeling – dat is alles wat na het overnamepunt komt – ben je zelf verantwoordelijk. Als het nodig is, kan de Telenet-installeur een herstelling aan je binneninstallatie
uitvoeren, maar deze extra service is betalend. Voorkomen is dan ook beter dan genezen: werk met de juiste materialen en laat de werken indien nodig door een erkend vakman uitvoeren.


Jij komt dan af van "jamaar met binnenbekabeling bedoelde ik iets anders".
Tja, als jij stoel zegt en je bedoelt eigenlijk tafel...
Link naar reactie
Delen op andere sites

De (drop)kabel die door de lucht komt plaatst Tn meestal of de lokale netbeheerder . Ik heb de mijne zelf ingegraven , kon die coax gewoon afhalen in het magazijn van infrax . Je kan ook aannemer of gelijk wie da laten doen .

 

Verder is TN verantwoordelijk tot aan de NIU ( splitter/ versterker) . Vanaf dan is het volledig aan u ( ook de extra tc's die je erbij aansluit , staan 4 TV uitgangen op NIU ). Jij bent dan verantwoordelijk van de coax binnenhuis . Daar gaat het meestal fout bij doe hetzelf installatie's . In oudere woningen ligt meestal nog enkel afgeschermde coax . En dat geeft gegarandeerd problemen .

 

Voor internet en telefoon geld dit ook , maar dan vanaf de modem .

 

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
En het feit dat op de buitenlandse zenders geen probleem te merken was komt dan door plots een goede kabel zeker!

zevervent!

Nooit gehoord van frequenties ?
Storingen kunnen meer voorkomen op bepaalde frequenties dan andere.
Ik heb van je storingen niets gemerkt en ook op het forum van Telenet stond niets, mocht het een algemeen probleem geweest zijn ging het daar volgestaan hebben met klachten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...