Ga naar inhoud


Kleine freezes vlaamse kanalen


hanskedrie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Paullo
Wat zou je ervan denken dat Sky of Canalsat de zaken komen regelen ?



Goed plan, dat zijn professionele organisaties die in staat zijn om alle kosten te berekenen en een vaste abonnementsprijs kunnen maken zonder verborgen extra kosten voor kaartwissels etc.

Dat doen alleen 'prutsers' die geen idee hebben van de markt en de werkelijke operationele kosten op langere termijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je de Franse forums leest, zie ik toch in alle geval niet te veel enthousiastelingen over Canalsat.

 

Ik vraag mij werkelijk af of technisch er alles beter verloopt dan hier, het enige dat zeker is dat je minstens het dubbel meer betaalt en dat heeft volgens mij niets te maken met de hoge technische kwaliteit, maar wel met het feit dat het gaat om quasi-monopolisten op het vlak van digitale televisie, want kabeltelevisie en ip-tv is nu éénmaal in die landen niet overal beschikbaar.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit verhaal is even voor de meer technisch geinteresseerden, nav het verdwijnen van de glitches op de SD kanalen.

Ik kijk net even in mijn CCcam info (Entitlements) en zie dat de verhouding ECM's en EMM's weer normaal is (veel meer ECM's). Dit is lange tijd wel anders geweest. Door een fout in de kaart werd er sinds half mei een stortvloed aan EMM's gestuurd voor het "repareren" (gedeeltelijk herprogrammeren) van de kaart.

Dit brengt me op de volgende gedachte: Zou de overvloed aan EMM's de reden kunnen zijn van de "glitches".

De glitches ontstaan (ontstonden) immers doordat er "valse" CW's werden afgegeven door de kaart waarop er een aantal frames niet goed werden gedecrypt.

Het is goed mogelijk dat de processor op de kaart niet goed kan multitasken, bv omdat er een block data moet worden geflashed.

Doordat de glitches al in april zijn begonnen zou dat te verklaren zijn doordat men toen al is begonnen met het doen van aanpassingen aan de kaart en is de uitval in mei het gevolg van een programmeerfout.

 

Het is maar wat filosoferen wat ik doe, ik beschuldig niemand ergens van.

Wellicht zijn er nog kaartexperts op dit forum die hier iets over kunnen zeggen?

CD meldt weliswaar dat ze het probleem gevonden hebben, de reden zeggen ze er niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas op, het wordt nog technischer!

 

We weten niet wat er zich precies op de kaart bevindt maar we kunnen het wel reconstrueren. Uitgaande van deze feiten:

De kaart is een voortzetting van oudere kaarten. Daarop bevond zich een microprocessor, Prom, Ram en Eeprom.

De oude kaart kon niet dmv EMM's worden aangepast, ik bedoel de microcode in Prom.

De nieuwe kaart kan wel worden aangepast, dus moet een flash chip bevatten ipv de rom voor de microcode.

Flash Eproms programmeren gaat per datablock. Dus er moet eerst een block worden opgebouwd in ram/eeprom uit binnenstromende EMM's. Dit kost natuurlijk enige tijd, vooral als niet altijd naar de transponders die de reparatie EMM's uitsturen, wordt gekeken. Op het het moment dat een data block compleet is, zal de flash moeten worden geprogrammeerd, wat mogelijk onderbreking van de CW's kan inhouden.

Of dit werkelijk gebeurt hangt af van de tijd die nodig is om het block te schrijven en natuurlijk de interval tussen de CW's. Waarschijnlijk mist de kaart een stukje ECM en geeft een vals (of geen?) CW af.

 

Dit overwegende kan het volgende worden verklaard:

De storing deed zich niet voor op oudere kaarten. Die bevatten geen flashchip.

De storingen deden zich steeds voor op vaste momenten op verschillende boxen. Maar soms zat daar een 0,5 seconde tussen wat verklaard kan worden dat de ene kaart wat meer tijd nodig had om de EMM te gehoorzamen nl het block schrijven.

De interval tussen de storingen was meestal groter dan 20 minuten, wat kennelijk nodig is om een datablock te verzamelen.

 

CD heeft naar mijn mening het volgende gedaan om de storingen te lijf te gaan.

In eerste instantie heeft men geprobeerd de "write block" EMM's te synchroniseren met de ECM's. Wat niet lukte of matig.

Nu is men kennelijk gestopt met het sturen van reparatie EMM's en zijn dus ook de storingen weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een antwoord van de vrt ontvangen n.a.v. mijn mail die ik eerder tijdens de 'glitch-periode' verstuurde of de vrt geen druk kon uitoefenen op tvv m.b.t. een betere beeldkwaliteit.

 

Citaat:
Beste,

 

De oorzaak van deze korte onderbrekingen kan liggen aan het slechte weer van de laatste dagen. Als er zeer veel vocht in de lucht zit absorbeert dit het signaal door de satelliet wordt uitgezonden veel sterker dan normaal. Hier is noch door de VRT noch door TV-Vlaanderen aan te verhelpen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Klantendienst VRT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: adupont
Ik heb vandaag een antwoord van de vrt ontvangen n.a.v. mijn mail die ik eerder tijdens de 'glitch-periode' verstuurde of de vrt geen druk kon uitoefenen op tvv m.b.t. een betere beeldkwaliteit.

Citaat:
Beste,

De oorzaak van deze korte onderbrekingen kan liggen aan het slechte weer van de laatste dagen. Als er zeer veel vocht in de lucht zit absorbeert dit het signaal door de satelliet wordt uitgezonden veel sterker dan normaal. Hier is noch door de VRT noch door TV-Vlaanderen aan te verhelpen.

Met vriendelijke groet,

Klantendienst VRT


Alle hier kan dan ook een slotje op :D

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwsbrief TVV:

 

Citaat:
GLITCHES VERHOLPEN

 

Op verschillende zenders werden de afgelopen weken storingen of glitches geconstateerd. Na langdurig testen, kunnen we melden dat deze nu verholpen zijn. Afgelopen vrijdag zijn er verschillende wijzigingen doorgevoerd die een einde hebben gemaakt aan de glitches op zowel de SD- als de HD-zenders

 

 

 

frown

 

Eddy Vl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik maak enkel melding van wat er in de Nieuwsbrief staat, heb die zopas binnengekregen. Hier is het meestal de vrouw die naar TV kijkt, en ik zit meestal aan de PC. (behalve als 't voetbal is, want ik heb hier boven de PC een TV-ke staan op de draaibare (voetbal)-schotel. laugh

 

Voor zover ik gezien heb waren er op de "grote" TV, niet te veel blokkeringen. Blokjes en beelduitval enkel bij stortbuien.

 

M.v.g.

 

Eddy Vl

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
En de leuke hypothese kan dus de prullenbak in want velen hebben dit tijdens de glitches op dezelfde wijze getest.

kweet niet, het is toch opvallend, het aantal EMM's is terug normaal en plotseling zijn er ook geen glitches meer.
iets té toevallig vind ik, ik kan Old Satterhand wel volgen in zijn redenering. Volgens mij stoorden de vele EMM's sporadisch de ECM's, waardoor de glitches optraden, ook bij diegenen die de EMM's geblokkeerd hadden.
de storing zat dus al bij de bron volgens mij.
soit, we zijn er van af, nu wachten op hun volgende stommiteit.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...