Ga naar inhoud


Kleine freezes vlaamse kanalen


hanskedrie

Aanbevolen berichten

Dit bedoel ik inderdaad. En als dit een echte log is, dan levert dit stukje een kortstondig freezen van het beeld...

 

Als dat zo is dan gaat er toch echt wel wat mis bij de encoders van CDS/TVV.... Dat moet "alternating" zijn...

 

Citaat:

Request Decrypted CW

C1 3A 00 00 10

40 06 DC 5C 71 D7 BC C7 83 8F 2F 39 0E D8 DB FF

90 00

 

 

Request Decrypted CW

C1 3A 00 00 10

CA AD 79 60 A5 A0 DD 6C 62 12 16 16 D3 A2 41 24

90 00

 

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Littlesat,

 

Mijn voorbeeld komt uit een gedeelte van een log uit 2006, toen nog Seca 2.

 

Het gaat me er even om dat we het zelfde bedoelen, dit om verwarring te voorkomen.

 

Zoals je ziet speelde daar het zelfde, maar gaf toen geen problemen met de kaarten. Waarbij opgemerkt moet worden dat de snelheden van de verzonden stream data aanzienlijk lager lagen.

 

Gezien de verhoogde snelheden van tegenwoordig, kan ik mij bijna niet voorstellen dat dit het probleem veroorzaakt van de kleine freezes. Kijk ook eens naar de log die na mij geplaatst is hier in dit topic en kijk naar de tijden.

 

Zou je zeker willen zijn dat dit wel het probleem is, dan zou je de exacte duur van de freezes moeten gaan bekijken. De freezes zouden dan zo klein zijn dat je deze nauwelijks kunt waarnemen volgens mij.

 

In het verleden, Seca 2, zat de schakel tijd op ongeveer 15 seconden, deze is wel opgehoogd.

 

Wat ik mij wel kan voorstellen is dat de kaarten de snelheid bijna niet meer bij kunnen benen en zich dus kunnen "verslikken".

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat ik mij wel kan voorstellen is dat de kaarten de snelheid bijna niet meer bij kunnen benen en zich dus kunnen "verslikken".


Maar hoe dan verklaren dat het probleem blijkbaar wel werd opgelost voor de HD-kanalen van TVVlaanderen, maar niet op de SD-kanalen.

Opgelet; ik ken van de technische kant niets en mijn vraag is dan ook enkel en alléén maar op grond van een éénvoudige redenering, zonder technische onderbouw.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Paullo,

 

 

Citaat:
Maar hoe dan verklaren dat het probleem blijkbaar wel werd opgelost voor de HD-kanalen van TVVlaanderen, maar niet op de SD-kanalen.

 

 

Geen idee, maar ik kan me voorstellen dat veel van de huidige problemen te maken zullen hebben met de babelfish vertalingen naar de kaart, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag eens een nieuw antwoord gekregen:

 

Geachte,

 

Wij hebben uw mail goed ontvangen en helpen u graag verder.

 

 

Dit is inderdaad een probleem dat zich al geruime tijd voordoet.

 

Er was ons niet bekend of dit algemeen was of dit afhing van decoder tot decoder.

 

Na onderzoek is gebleken dat dit gaat om een algemene technische storing. Hier wordt momenteel aan gewerkt om dit zo snel mogelijk te verhelpen.

 

Mocht u nog verdere vragen hebben, kunt u daarmee steeds terecht op www.tv-vlaanderen.be, of op onze consumentenlijn op het nummer 02 / 403 03 33. Onze medewerkers helpen u daar graag persoonlijk verder!

 

Met vriendelijke groet,

 

Pearl

 

TV VLAANDEREN klantendienst

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een ander forum, waar CD actief is, is zojuist een bericht geplaatst waarin CD aangeeft vanavond (dinsdag 3 augustus) proeven te doen met een oplossing voor dit probleem. De testen vinden plaats op het Ned 2 SD kanaal en kan tot gevolg hebben dat er juist meer gliches op dit kanaal te zien zijn, als gevolg van deze tests.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals reeds gemeld heb ik de TVV kaart overklokt met een respons tijd van 0.285 s tot gevolg.

 

Tot nu toe heb ik geen freezes gezien. Dit beduid echter niet dat het probleem hiermee ondervangen kan worden. Enkel dat ik geen glitches gezien heb op de twee uur die ik op TVV zenders gekeken heb. Misschien waren er wel geen op dat moment.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

en op sommige momenten 3 of meer keer tijdens een progamma,

wordt erger met de dag.

is soms niet leuk meer om tv te kijken op die manier.

en zeker met een opname,

je mist elke keer een stukje.

goed dat ik weet wat het is of zou al beginnen denken dat het aan m'n toestel lag.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben heb net een week aan onze kust gezeten. Daar stond een digibox van Telenet. Ik had daar op de Vlaamse zenders meer freezes van ook telkens maar een paar seconden dan ik thuis opmerkte via TV Vlaanderen.

 

Op de andere zenders (buitenland) waren deze freezes niet!

Signaal sterkte was volgens het toestel ok.

 

Zijn dit nu dezelfde freezes als bij TV Vlaanderen dat kon ik niet zien aangezien ik ze niet naast elkaar had.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Ben heb net een week aan onze kust gezeten. Daar stond een digibox van Telenet. Ik had daar op de Vlaamse zenders meer freezes van ook telkens maar een paar seconden dan ik thuis opmerkte via TV Vlaanderen.

Op de andere zenders (buitenland) waren deze freezes niet!
Signaal sterkte was volgens het toestel ok.

Zijn dit nu dezelfde freezes als bij TV Vlaanderen dat kon ik niet zien aangezien ik ze niet naast elkaar had.

mvg

Bedoel je echt glitches of bedoel je blokjes, het is niet hetzelfde, hee.
Bij digitale kabel heb je, als je problemen hebt, meestal blokjes en dat komt meestal door de binnenbekabeling.
Ik heb hier de laatste weken niets gemerkt van glitches noch, blokjes op digitale kabel, dus ik denk dat wat jij hebt gezien een locaal probleem zal geweest zijn.
Normaal moet je tijdens die storingen dan ook de BER zien omhooggaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...