wlady Geplaatst: 8 augustus 2010 Delen Geplaatst: 8 augustus 2010 Hoe komt dat, dat ik de Duitse HD kanalen de ene keer wel ontvangt en de andere keer als ik er weer naar toe ga geen beeld daar op. Ik bedoel dus ZDF-ARD en de rest Peter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vanas Geplaatst: 8 augustus 2010 Delen Geplaatst: 8 augustus 2010 heeft u een HD ontvanger? grtz Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vanas Geplaatst: 8 augustus 2010 Delen Geplaatst: 8 augustus 2010 sorry HEBT u een HD reciever? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
matthew_be_wvl Geplaatst: 8 augustus 2010 Delen Geplaatst: 8 augustus 2010 Heb je al eens geprobeerd om je schotel wat bij te stellen terwijl je op de transponder van ARD HD en ZDF HD de signaalkwaliteit checkt? Misschien raakt het zo opgelost. @Vanas: "Hebt u" en "Heeft u" kunnen allebei hoor. "Heeft u" is gewoon wat formeler. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satcat Geplaatst: 8 augustus 2010 Delen Geplaatst: 8 augustus 2010 Maar het is dan wel receiver. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 9 augustus 2010 Delen Geplaatst: 9 augustus 2010 kan aan de schotelantenne installatie liggen vocht in kabels slecht uitgericht boomtakken in beeldvenster schotel etc lastig om vast te pinnen op een iets. maar eerder niet een receiver kwestie / ofschoon altijd even de zenderlijst inspecteren. ciao Mmm Skyscraper I Love You Underworld Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noordzee Geplaatst: 5 december 2015 Delen Geplaatst: 5 december 2015 Bij mij deden de Duitse HD-zenders het vandaag ineens niet meer. Dat zal wel aan mijn ontvanger liggen, want ik lees er verder niets over. De oplossing inmiddels gevonden: In de transpondergegevens de pilot van uit naar aan gezet. De pilot heb ik op zeker 10 verschillende frequenties moeten veranderen. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Drs. IJzerbout Geplaatst: 6 december 2015 Delen Geplaatst: 6 december 2015 Misschien kan iemand uitleggen waar die piloot goed voor is? "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux." Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 6 december 2015 Moderator Delen Geplaatst: 6 december 2015 Ik heb mij er eens in verdiept, en heb het als volgt begrepen. Aan het begin van elk datablok in de stream zit een clock runin byte. Die zorgt ervoor dat de ontvanger op de seriële datastroom kan synchroniseren en de informatie kan inlezen. Wanner er een pilot enabled is, wordt er halverwege het datablok nogmaals een clock runin byte meegestuurd, waardoor bij marginale signalen de ontvanger vaker gesynchroniseerd wordt met de stream en je minder snel blokjes in het beeld krijgt. Het wordt dus aan de zenderkant geïnitieerd, sommige ontvangers detecteren die extra sync byte zelf, sommige ontvangers moeten met de hand erop gewezen worden dat het signaal voorzien is van die extra startbyte. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gors Geplaatst: 6 december 2015 Delen Geplaatst: 6 december 2015 (aangepast) als het beeld wegvalt terwijl je kijkt is er iets mis met de kwaliteit van de ontvangst maar zoals ik het eerste bericht lees gaat het mis bij het inschakelen of het zappen en dan denk ik dat er iets mis is met de diseqc ; heb je er 2 (committed) na elkaar of een duo of tripple LNB + (committed) diseqc switch? In sommige ontvangers kan je instellen dat de diseqc code meerdere keren wordt uitgezonden en dat zou het probleem (gratis) kunnen oplossen. 6 december 2015 aangepast door gors Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen