Ga naar inhoud


Duitse HD kanalen zijn steeds weg


wlady

Aanbevolen berichten


  • 5 jaren later...

Bij mij deden de Duitse HD-zenders het vandaag ineens niet meer.

Dat zal wel aan mijn ontvanger liggen, want ik lees er verder niets over. 

 

De oplossing inmiddels gevonden: 

In de transpondergegevens de pilot van uit naar aan gezet. 

De pilot heb ik op zeker 10 verschillende frequenties moeten veranderen. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb mij er eens in verdiept, en heb het als volgt begrepen.

Aan het begin van elk datablok in de stream zit een clock runin byte.

Die zorgt ervoor dat de ontvanger op de seriële datastroom kan synchroniseren en de informatie kan inlezen.

Wanner er een pilot enabled is, wordt er halverwege het datablok nogmaals een clock runin byte meegestuurd, waardoor bij marginale signalen de ontvanger vaker gesynchroniseerd wordt met de stream en je minder snel blokjes in het beeld krijgt.

 

Het wordt dus aan de zenderkant geïnitieerd, sommige ontvangers detecteren die extra sync byte zelf, sommige ontvangers moeten met de hand erop gewezen worden dat het signaal voorzien is van die extra startbyte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het beeld wegvalt terwijl je kijkt is er iets mis met de kwaliteit van de ontvangst maar zoals ik het eerste bericht lees  gaat het mis bij het inschakelen of het zappen en dan denk ik dat er iets mis is met de diseqc ; heb je er 2  (committed) na elkaar of een duo of tripple LNB + (committed) diseqc switch? In sommige ontvangers kan je instellen dat de diseqc code meerdere keren wordt uitgezonden en dat zou het probleem (gratis) kunnen oplossen.

aangepast door gors
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...