Ga naar inhoud


[CAM ALG] Filmpje met de waarheid over HD+ en CI+


Aanbevolen berichten


"leuk" zou ik het filmpje niet willen noemen.... het is helaas de bittere werkelijkheid.

Tja, Sat1 & Co gewoon SD kijken is de betere oplossing! Wat mij betreft is de kwaliteit goed genoeg, vooral omdat toch nog maar een erg klein deel van de films/series in native HD is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

prima, hier krijg je tenminste duidelijk te zien en horen wat CI+ in de toekomst alles terugdraaien kan.

Begonnen is het al bij de kabelboer Ziggo, die alle AlphaCrypts in CI+ apparaten op zwart gesteld heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, klopt met sommige ontvangers met emu software schijnt het zonder CI+ te werken oa. ook met mijn Vantage en software 2.5801......

 

Maar vond het filmpje erg interessant vanwege de opgelegde beperkingen die er dreigen aan te komen, is niet te hopen dat die trend doorzet

 

 

Groetjes........

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is toch bijna hetzelfde als ziggo dat doet met de nieuwe generatie tv's en ontvangers.

Maarja het loopt nog op een droomdoos/vubox zonder die misselijke module (cccam/oscam). Maar interessant zijn die programma's toch niet(mijn mening dan).

Dat tweede filmpje kon ik maar die eerste nog niet.

Die drukt het er in iedergeval goed in.

En die uitdrukking "gecastreerde ontvanger"

 

Wat ziggo en ci+ betreft:zie foto en kijk eens naar de eerste regel!(gewoon voor de fun die foto)

In rekening gebrachte datum/tijd. Die vindt ik ook stoer.

post-138-1318261181,6666_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik vind persoonlijk met de laatste HD TV's het beeld van SD zenders toch ook zeer mooi. Als je dan naar een HD zender gaat zie je het verschil minder als met een HDready TV...

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie uitleg. Helaas voor de consument heeft HD+ en CI+ dus alleen maar nadelen. Niet kunnen doorspoelen, niet kunnen opnemen, niet kunnen opslaan (indien de betreffende functie geactiveerd) enz.

Het geheel doet mij sterk denken aan Digital Rights Management (DRM) voor muziek. Grote firma's als Apple zijn daar al lang geleden van afgestapt. Het is te hopen dat de consument zich ook op TV gebied niet laat naaien en dat de industrie tijdig inbindt met het inperken van de mogelijkheden.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel stoer die EPG met 2 maanden vooruit en al vooruitbetaald ook cry. Data is dus blijkbaar beschikbaar.

 

Is er ook een overzicht die 2 maanden vooruit aangeeft wat er komt. Het is niet de bedoeling dat ik dit topic kaap, maar het maakt me wel nieusgierig.

 

Alvast bedankt voor de reactie, kan er eventueel een nieuw draadje gestart worden.

 

kimble

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen zit maar te mopperen over die HD+ standaard maar bekijk het nou ook eens van de kant van de programma-aanbieder.

De reklame financiert het feit dat jullie naar die film kunnen kijken.

De rechten van uitzenden zijn voor éénmalig vertoon. Hollywood zit er niet op te wachten dat die film kostenloos op jouw harde schijf komt te staan.

Jullie gaan er maar van uit dat de film na opname in je eigen bezit overgaat. Is dat niet een beetje kortzichtig?

Verder wil de zender niet dat je zo door de reklame spoelt..ik geloof dat jullie het begrip "commerciele TV" nog niet echt goed door hebben.

 

Omdat ik me niet laat voorschrijven wat ik wel en niet mag met HD, ben ik destemeer klant bij de Duitse ARD en ZDF...die hebben goede programma´s genoeg...zonder reklame en niet dat gezeik met HD+

Zo heb ik dit probleem opgelost. De -Privaten- zie ik dan wel in SD als er ooit eens wat op is dat ik met alle geweld wil zien.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denk ik er ook over IJzerbout... en op de Privaten is soms wel eens een goede Duitse film te zien. de Sat 1 filmfilm is niet altijd mijn smaak, maar zo nu en dan is het wel een goede krimi of drama... Ja, en dan kijk ik die ook wel in SD, de kwaliteit is voor mij meer dan goed genoeg... en reklame doorspoelen doe ik uiteraard ook, en anders kijk ik de CH versie, daar is het wat minder en meer gebundeld.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

In principe heb je een punt, maar aan de andere kant moet je wel een abonnement afsluiten om een en ander te kunnen zien....en het begint er sterk op te lijken dat je voor steeds meer geld steeds minder MAG zien....of je nu zo blij met die ontwikkeling moet zijn?

 

Groetjes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dat abonnement betreft, dat is inderdaad rondweg triest.

Maar daar zijn jullie als NL/B burgers minder zwaar getroffen als ik.

Jullie kunnen (of binnenkort konden) alle Duitse zenders gewoon meekijken en waren eigenlijk verwend. Met HD is die deur nu dicht.

Ik kan als NL burger niet eens een abonnement afsluiten op "mijn" NL programma´s omdat ik in Duitsland woon.

 

Trouwens, de soep is misschien niet zo heet als die gekookt wordt. Persoonlijk geloof ik dat die hele HD+/CI+ boel geen lang leven tegemoet gaat. De Duitsers zijn er helemaal niet blij mee en het kartelamt heeft grote bedenken.

Zal me niets verbazen dat de hele boel weer overboard gegooid wordt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon SD kijken kan toch ook. Ik ben er erg tevreden mee. Het HD gebeuren is 'leuk', maar er voor betalen gaat te ver... voor mij is het dat niet waard.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...