Ga naar inhoud


Vandaag 23-08-2010 weer veel freezers


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb vandaag weer enorm veel last van freezers op de CD kanalen. Hebben jullie daar ook last van? Ofwel, heeft CD vandaag weer iets verprutst?

 

Groeten,

Arvy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je schotel niet haarzuiver staat afgesteld, heb je extra veel kans op freezes bij slecht weer.

 

Of wou je het slechte weer ook toeschrijven aan CD? smirk

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Nee hoor, op één HD en Canvas HD vanavond ook veelvuldig onderbrekingen, nu zelfs zo erg dat de klank soms wegvalt.


Ik heb vanavond een mooi sterk signaal op die zenders. De conclusie is dan dat er niets met de uplink aan de hand is.

Je moet naar je eigen installatie kijken (of accepteren dat hij het bij noodweer niet doet).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Origineel bericht van: stefke
Nou nou had ik daarnet ook, lag toch echt wel aan het weer daar het hier een serieus aan het stortregenen was op dat moment....


Hier geen druppel... Dus het moet bij de aanvoer liggen.


Het is niet omdat het net bij jouw niet regent dat je geen last kan hebben van een regenbui die tussen jouw schotel en sat zit...

Ik heb al meermaals blokvorming gezien gewoon omdat er net enorm slecht weer tussen zit.

En op men multytenne wordt dat dadelijk afgestraft.

Grtz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet gisteren dan wel aan de uplink gelegen hebben, hier was het helemaal droog de hele avond. Vandaag is het hier zonnig dus maar eens kijken of het vandaag wel storingsvrij gaat wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arvy
Het moet gisteren dan wel aan de uplink gelegen hebben, hier was het helemaal droog de hele avond. Vandaag is het hier zonnig dus maar eens kijken of het vandaag wel storingsvrij gaat wink

Vocht in de bekabeling/connectoren/lnb kan ook oorzaak zijn. Vocht trekt langzaam in de kabels. Dat moet je zien te voorkomen met goede afscherming.
Heb gisteren ook beelduitval gehad, 5-10 minuten voordat een bui echt losbarstte, want toen kwam het beeld gelijk terug (als er niet meer zware regen aan zit te komen).
Je kunt niet bij voorbaat voor alle ontvangstproblemen gelijk naar CD wijzen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was gisteren op veel plaatsen in West Europa zwaar noodweer.

Zo werd bij mij ook de hemel even helemaal git-zwart en leek erop dat de wereld verging.

Dat dan de ontvangst wegvalt is geen wonder.

Ik had ca. 15 minuten absoluut geen ontvangst meer op geen enkele satelliet. Met een 1,20 mtr schotel.

Er waren ten noorden van mijn lokatie enkele tornado´s gesignaleerd met erg veel schade.

Via DVB-T had ik normale ontvangst.

 

Kijk ook --HIER--

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar ik ken zo ondertussen wel het verschil tussen uitval bij noodweer en de glitches en het fenomeen dat ik gisteren ook had op Canvas HD en EEN HD zijn wel degelijk die glitches met eerst geluidsuitval gedurende 2 à 3 seconden met stilstaand beeld, vervolgens blokvorming en dan weer normaal verder om enkele minuten later weer hetzelfde fenomeen te hebben.

 

Fenomeen dat ten andere de dag ervoor ook te zien was op EEN HD.

 

Als het een probleem is bij de uplink, dan kan ik mij toch moeilijk voorstellen dat dit ongeveer een uur met horten en stoten verloopt.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

@paullo, dat idee had ik dus ook, vooral ook omdat ik gewoon mijn maximale signaal sterkte had gedurende die glitches.

 

Maar als CD wel heeft lopen experimenteren was het gisteren natuurlijk wel de perfecte dag, als er glitches zijn kun je lekker het weer de schuld geven.. net als wij andersom het over CD zeggen laugh

 

Moet er wel bij zeggen dat ik met TVV (heb alleen naar de SD zenders gekeken) zenders gisteren totaal geen glitches had, alleen bij de CD NL (zowel SD als HD) zenders.. en het weer was toch echt niet anders tussen door.

 

Maar goed, vandaag gaat het niet beter hoor ik net van mijn vrouw (die mij de schuld geeft omdat ik de software niet goed geprogrammeerd zou hebben haha, maar ja daar kan ik in dit geval niets aan doen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...