Ga naar inhoud


frequenties kloppen niet meer met wat vermeld is


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik werk nog met mijn oude vertrouwde Xtreme met harddisk en na mijn allereerste vastloper in dacht in ruim 7 jaar dacht ik "laat ik de fabrieksinstellingen eens

opnieuw inlezen en dan opnieuw beginnen".

Maar wil ik naar de nederlandse zenders op Astra 1 kijken dan moet ik de ontvanger instellen op 12515 echter dan heeft de ontvanger er de grootste moeite mee om ook zenders zichtbaar te maken en vaak geeft hij na het schakelen aan dat er geen ontvangst is.

Stel ik de frequentie iets bij naar 12516 dan werkt het wel.

 

Wie weet of je zoiets over alle frequenties in 1 keer bij kunt stellen of is er iets fout in mijn ontvanger of gaat er wat fout in de LNB?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Gerrit,

 

over de jaren is de zg LOF (Local Oscillator Frequency) van je LNB wat verlopen.

Bij veel ontvangers maakt dat niets uit, want het vangbereik is voldoende om deze afwijking op te vangen.

Jouw ontvanger is kennelijk niet zo tolerrant. Je kunt dus inderdaad de frequentie wat aanpassen zoals je aangaf en met deze afwijking rekening houden.

Of je kunt de LOF fout korrigeren in een menu in je ontvanger, als die mogelijkheid er is.

12.515 is de hoge band. Daarvoor is de LOF van de LNC 10.600 GHz. Deze verander je dan naar 10.601. Dan kompenseert de software in je ontvanger de fout van de LOF en heb je weer de juiste frequentie-aanduiding.

12.515 - 10.600 = 1.915 MHz

12.516 - 10.601 = 1.915 MHz (Dit is de L band van je ontvanger)

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...