Ga naar inhoud


VoipCheap, DID en nummerweergave?


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Ik ken voipbuster. We hebben een enkele klant die dat als voip out gebruikt. Als die klant ons vanuit dezelfde centrale met voipbuster belt in plaats van met budgetphone, klinkt het 8 van de 10 keer een stuk beroerder, maar die klant gebruikt het alleen af en toe voor voip uit, dus dat terzijde.

 

Nu hebben de betamax diensten als voipcheap ook de mogelijkheid voor een DID 085... nummer.

 

Als je uitbelt met dat nummer, ziet de persoon die je belt (op het KPN netwerk) dan ook je 085 nummer, of is dat geheim of een raar buitenlands nummer?

 

Als jij zelf gebeld wordt op je voipcheap 085 nummer, zie je dan ook de caller ID van de beller als die vanuit het KPN netwerk belt?

 

Op die vragen kan ik nergens antwoord vinden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste M,

 

085- nummer zijn door de Opta ingesteld speciaal voor Voip telefonie. Zie hebben dezelfde rechten als andere nederlandse nummers. Ze zijn wel 1 cijfer langer. Dit kengetal is niet meer aan een regio netnummer verbonden.

 

Nummer verschijnt op de telefoon van de gebelde. En als ik bel van mijn Voip 085- naar mijn Vodafone GSM dan verschijnt op de display eveneens het 085- nummer. En andersom mijn GSM nummer ook.

 

Ik hierover ook informatie ingewonnen bij de Telefoongids. Het 085- nummer kan gewoon opgenomen worden in de nederlandse telefoongids.

 

De informatie van de Betamax diensten is miniem. Je kunt ze niet bellen of emailen. Zij verlenen uitsluitend de server diensten.

 

Het verschil in de abonnementen ligt in het aantal gratis beldagen. Bij Voipcheap is bellen naar mobiel goedkoper, maar zijn er minder gratis beldagen. Bovendien is het gratis bellen naar het buitenland niet overal gelijk.

 

Bij voipbuster bijvoorbeeld is het bellen naar mobiel wat duurder en ontvang je per betaling meer beldagen. Hier inmiddels opgelopen tot circa 360.

 

De kosten zijn minimaal. Beltegoed is eenvoudig aan te vullen, is direct in werking en verschijnt onmiddelijk op de webpagina.

 

SMS bericht kan via hun webpagina en kost internationaal 0,04 per bericht.

 

De kosten van een 085- nummer bedragen € 1,-.

 

Verder zijn er geen kosten.

 

Naar deze landen bel je gratis:

Andorra free*

Argentina free*

Australia free*

Austria free*

Belgium free*

Canada free*

Czech Republic free*

Denmark free*

Estonia free*

France free*

Germany free*

Hong Kong (+mobile) free*

Hungary free*

Iceland free*

Ireland free*

Italy free*

 

Luxembourg free*

Malaysia free*

Monaco free*

Netherlands free*

New Zealand free*

Norway free*

Poland free*

Portugal free*

Russian Federation [moscow] free*

Russian Federation [st Petersburg] free*

South Korea free*

Spain free*

Sweden free*

Switzerland free*

United Kingdom free*

United States (+mobile) free*

 

Tja, wat wil een mens nu nog meer.

 

Op de website staan alle tarieven per land vermeld.

 

Groet,

 

 

Bram

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik ken voipbuster. We hebben een enkel klant die dat als voip out gebruikt. Als die klant ons vanuit dezelfde centrale met voipbuster belt in plaats van met budgetphone, klinkt het 8 van de 10 keer een stuk beroerder, maar die klant gebruikt het alleen af en toe voor voip uit, dus dat terzijde.

Nu hebben de betamax diensten als voipcheap ook de mogelijkheid voor een DID 085... nummer.

Als je uitbelt met dat nummer, ziet de persoon die je belt (op het KPN netwerk) dan ook je 085 nummer, of is dat geheim of een raar buitenlands nummer?

Als jij zelf gebeld wordt op je voipcheap 085 nummer, zie je dan ook de caller ID van de beller als die vanuit het KPN netwerk belt?

Op die vragen kan ik nergens antwoord vinden.

Mvg,

Michel


Als jij met het did nummer 085 via betamax uit belt dan zie de gebruiker van het kpn of ander netwerk jou 085 nummer of 3185...tevens zie ik ook de caller id van degene.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dank jullie. Dat wilde ik even weten omdat vroeger betamax diensten nog wel eens een buitenlands nummer gebruikten als uitgaand nummer.

 

Als iemand het dan ooit vraagt kan ik er in ieder geval een goed antwoord op geven.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij betamax mijn Engelse telefoonnummer geregistreerd, en dat komt op het display van de bestemmeling.

MAAR!! wat ik soms wel heb, is als ik mijn betamax account doorschakel naar mijn mobiel met simkaart uit Estland (heeft geen roaming kosten voor ontvangen gesprekken!) en de beller belt ook vanaf een justvoip account zonder nummer, dan krijg ik vreemde nummers in mijn display... soms uit Afrika... Rusland etc. Maar dat is alleen als de beller vanaf zijn voip account naar mijn voip account belt, maar mijn account doorgeschakeld is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iemand
Nummerherkenning voor als je zelf belt kun je uitschakelen
Zit als optie in het pc-programma.


Inderdaad en is dus te overrulen met elk nummer wat je in je bezit hebt omdat:
- Het telefoonnummer dat je ingeeft gebeld wordt
- Via een computer je een getal te horen krijgt
- Dat je in moet geven als verificatie

Hierdoor wordt verzekerd dat het telefoonnummer dat meegestuurd wordt, inderdaad zijn of haar toestemming gegeven heeft. (deze codes is overigens 'n beperkte tijd geldig).

Indien ik dus mijn laptop meeneem naar ...... en daar de telefoon/gsm op tijd opneem, kan ik dus de identiteit van dit nummer als CID meesturen........... ;-)


Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Michel,

 

Ik gebruik sinds 1 jaar voipcheap/Betamax in mijn Linux/VOIP/Asterisk centrale, ook heb ik budgetphone. Als toestellen gebruik ik Siemens IP/Dec toestellen. Ik heb weinig problemen met de kwaliteit van Betamax, kennelijk neemt Asterisk automatisch de juiste Codec, max. 1 op de 20 verbindingen zijn niet optimaal. Eerst gebruikte ik mijn Linksys ATA, icm met een analoge DECT, dan had ik wel eens wat problemen.

 

Ik kan bevestigen dat als jij bij betamax een voip-in nummer gebruikt, dit nummer als CID wordt meegestuurd. Vraag je geen voip-in nummer bel je anoniem. Daarom heb ik ook meerdere accounts, af en toe is het zakelijk wel eens makkelijk om anoniem te bellen.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...