Ga naar inhoud


[Elektra] SDkaart geknikt, hoe foto's redden????


Hasselt

Aanbevolen berichten

Hallo even weer een update.

 

Na een aantal SDkaarten gesloopt te hebben om te kijken wat voor chip erin zit...

Blijkt dat de kingston 1Gb ook dezelfde geheugenchip heeft. laugh

Ik heb inmiddels deze chip er netjes afgehaald.

Nu laten mijn ogen het niet toe om deze met een 3 optri loep de oude(goede) geheugenchip terug te zetten....

 

Wie wil voor mij deze chip er opnieuw opsolderen???? frown

[img:center]1283875041-490.jpg[/img]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat je mijn adres nog hebt. Zet hem er wel op voor je. Tijd genoeg en vaste hand ook. (Lithografie gedaan en dan mag je "raster punten wegkrassen" op litho's van raster 200 (zijn wel 200 puntjes/strekkende cm)) cool

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rlckring
Gaan jullie er dan zomaar vanuit dat die kingston exact het zelfde omgaat met die geheugen chip dan met de originele.

Alles kan maar zo een adres verder staan, en dan heb je nog niks..


Als de print er identiek uitziet als het toch wel A-merk dan kan je er wel vanuit gaan dat het hetzelfde werkt. Mocht in de interne besturibg eea gaan is er geen probleem door de spoor van de Write door te halen. Er wordt dan niks overschreven. Dat is ook iets wat ik altijd doe als ik een prom, pal, gal, pic of embedded uitlees.
(That's why dat ik ook mijn Seca3 aan eea wil onderwerpen, zolang je een schrijfblokkering hebt kan er eigenlijk zeer weinig gebeuren)

Data uitlezen kan op verschillende manieren. Programma's genoeg die aan een 1GB data alle headers eruit vist van een jpg of raw formaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Als Blackout nog verdere hulp nodig heeft, kan ie het spul ook naar mij toe sturen.
Ik soldeer die chip er zo op. Draai er mijn hand niet voor om.
Heb alles voor zo´n klus in huis.


Helemaal naar Duitsland sturen, weet je wat een courier kost whistle

Steve is al bezig. Zag een TKG advertentie en een ander lid die toevallig een heel kaartje had. Steve kennende zal die net als jou het wel even fixen met zijn soldeerpistool eek

Heb er alle vertrouwen in dat dit tot een goed einde komt. En inderdaad, dit zijn nou gevallen wat de hobby nu zo leuk makt.a
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Beste zou zijn een 1GB kaartje zien te pakken te krijgen.

 

Anders wordt het met een scalpelmesje de spoortjes bij de "druppel" blank te maken, baantje te volgen en hem NA de knik ook weer blank te maken.

 

Je hebt van die printreparatiedraad van 0,05 dik, superdun door het te verwarmen met je soldeerbout lost de emaille op en kan je het vertinnen.

 

Dit draad gebruik je om de mogelijke gebroken spoor als het ware te overbruggen.

 

Vaste hand, goed soldeerstation, loeplamp met 20x vergroting en het lukt prima.

 

Ik heb hier nog wel wat kaartjes liggen, maar ben bang dat ze allemaal een andere sturing hebben. Nieuwe generatie heeft zelfs maar één heel klein druppeltje (Micro-SD kaart) en die kan je in je lezer steken met een adapter.

 

Wil best voor je solderen, maar Steve gaf ook al aan een poging te willen wagen. Eerlijk gezegd zal hij meer soldeerervaring hebben als ik.

 

 

Kimble

Kun je mij helpen...

 

 

Zie foto

 

Mijn sd kaart is gebroken maar weet niet in hoeverre. Kan ik de foto ergens heen sturen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic is 3 jaar oud. Sommige leden uit dit bericht zijn hier niet meer actief. Je kan beter een nieuw topic starten.

 

Als ik het zo bekijk gaat het om een gebroken xd kaart in een SD houdertje.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stephanie, je hebt hier al een draadje lopen met dezelfde vraag.

http://www.sat4all.com/forums/topic/334648-chip-sd-kaart-gebroken/

 

AUB niet je vraag in meerdere threads stellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stephanie, je hebt hier al een draadje lopen met dezelfde vraag.

http://www.sat4all.com/forums/topic/334648-chip-sd-kaart-gebroken/

 

AUB niet je vraag in meerdere threads stellen.

Ik kreeg een mail dat ik de vraag opnieuw moest stellen omdat de topic waar ik hem gesteld had te oud was. En nu krijg ik een waarschuwing dat ik niet de vraag dubbel stellen moet huh beetje raar vind ik dat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...