Ga naar inhoud


[Satelliet] NPO en RTL HD-zenders voorzien van Dolby-geluid vanaf begin oktober


Noordzee

Aanbevolen berichten

Citaat:
Begin oktober zal CanalDigitaal de doorgifte van Dolby Digital 5.1-geluid voor de zenders Nederland 1 HD, Nederland 2 HD, Nederland 3 HD en RTL4 HD realiseren. De overige RTL HD-zenders die CanalDigitaal doorgeeft (RTL5 HD en RTL7 HD) ondersteunen dit reeds enige tijd. Op SBS6 HD, Net5 HD en Veronica HD wordt Dolby Digital niet ondersteund aangezien dit niet door de zenders wordt aangeleverd.

Naast een HD-geschikte ontvangstinstallatie, dient u voor de ontvangst van Nederland 1 HD, Nederland 2 HD en Nederland 3 HD te beschikken over een geldige CanalDigitaal MediaGuard-3 Smartcard. Voor de ontvangst van de RTL HD-zenders dient u naast uw hoofdpakket geabonneerd te zijn op het CanalDigitaal HDTV-optiepakket (5 euro per maand).

Om van Dolby Digital 5.1-geluid te kunnen genieten dient u uw audiosysteem aan te sluiten op een digitale audio-uitgang van uw HD-ontvanger. De CanalDigitaal Philips HD-ontvangers ondersteunen Dolby Digital via de S/PDIF uitgang.

Niet alle programma’s op de HD-zenders die Dolby Digital ondersteunen worden uitgezonden met dit type geluid. Voor informatie hierover verwijzen wij u naar uw tv-gids en/of de zenders zelf.



Bron : Website CanalDigitaal

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nou Nou, Het enige 5.1 "pure" geluid dat ik hebg ehoord komt van de BBC, ITV en Natgeo/Discovery HD. RTL7 en RTL5 hebben tot nu toe voor zover ik weet alleen een "upsampled" 5.1 geluid,w aarbij het geluid ven de voorste speakers voor een beejte over de achterste speakers wordt gegooid.

 

Eens kijken of het tijdens films een beetje beter wordt. laugh

 

 

*NOS Journaal 20.00 4 Oktober NED1HD: Surround intro.... cry Geloof r niets van.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk voor de liefhebber...!

Voor mij heeft het echter geen toegevoegde waarde... ik vind gewoon "stereo" prima... ik heb toch geen super installatie met 5 luidsprekers

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hadden dan al encoders gekocht met die optie erop...

 

Ik had begrepen dat CDS alleen voor de laatste 2 nieuwe transponder al een nieuwe encoder gebruikte. Dus die met Film1HD en Veronica HD erop.

 

Die andere HD transponder was oud spul, waar dus zo te zien nog geen AC3 optie op zat...

 

Wie zien wel.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
maar wel een gehoor wat als het goed is wel kan inschatten als het geluid van voor of achter komt wink

Maar daar heb ik geen Dolby voor nodig.. Dan zou ik liever een binaural audiotrack erbij zien. Maarja, da's helaas nooit aangeslagen. frown

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Sverige
ik vind gewoon "stereo" prima... ik heb toch geen super installatie met 5 luidsprekers

Voor mij is stereo ook prima. Ik heb toch maar twee oren.


Voor mij ook niet want ik ben slechthorend en daarom kijken via HD is veel belangrijkste dan geluid......

Is dat waar?????

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...