Ga naar inhoud


Oprichting Sat4all, hoe en wanneer was dat ?


Checkin

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: marc74
Ik heb me toen opnieuw aan moeten melden.

Weet iemand dat nog?


Klopt toen ben ik ook mijn eerste account kwijtgeraakt.
In welk jaar was die eerste of tweede sat4all dag ook al weer, dat waren nog eens leuke sat4all tijden.

Er stond op die dag ook een wagen van de NOS dacht ik met een jonge jongen erbij die erg enthousiast alles uitlegde, was leuk.

Ook de ontvangers met 2 kaartjes tegelijk in 1 kaartlezer was een leuk detail.

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Michel
Kant en klare (door anderen gemaakte) files op een kaart proggen met kant en klare software was ook niet echt hobbyen hoor.

nee maar wel leuk als het lukt de eerste keer wink

Citaat:


Het echte werk was vroeger natuurlijk de M.O.S.C. (Modified Original Smart Card), waar je zeker in het begin alles met de hand moest doen en je ook precies moest weten waar je mee bezig was.

Heb ik ook wel eens gedaan met een verlopen RTVi kaart. Ik geloof dat de software eerst uren moest draaien om de kaart te 'kraken' . Vervolgens had je weer een andere tool nodig om hem te bewerken, en dan kon je eenvouding de einddatum aanpassen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel,

 

 

Citaat:
Dat waren pas tijden wink

 

Vroeger was toch alles beter?

 

 

Ik hoor wel vaker dat ik ben blijven steken, uiterlijk, muziek, kaartjes .................. :D .

 

Wat betreft je laatste opmerkingen, dat komt me bekend voor, maar was ook vroeger niet anders.

 

Lang leve de hobby en dat we nog lang van Sat4all mogen blijven genieten.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn eerste vraag op sa4all was hoe ik de sleuteltjes van een MrZap kaart af kon halen blush

 

Wist niemand want dat boeide toen geen hond. Op satelliet was immers genoeg open.

 

Toen heb ik ze zelf maar eruit gemosc smile

pff..dat is lang geleden.

 

Nu mosc ik nog steeds, zij het in mindere mate, maar ik heb het gevoel dat ik last begin te krijgen van "hex dyslexie".

Of het is moeilijker geworden.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Matchless,

 

 

Citaat:
maar ik heb het gevoel dat ik last begin te krijgen van "hex dyslexie"

 

 

Nee, is iets anders, dit verschijnsel treed op wanneer je e.e.a. live probeert te volgen en heet tollende oogjes laugh ................

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
. . . Vroeger was toch alles beter? . . .


Daarom ben ik zo verschrikkelijk goed . . . ik ben van vroeger. blush

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigfoot
ja maar jij bent wel van heeeeel vroeger toch? wink

Dan ben ik wellicht TE goed. . .

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marc74
Ik kan me nog herinneren dat er in 2001 of 2002 iets met de boardsoftware was ofzo, toen moest iedereen zich binnen een bepaalde tijd weer aanmelden anders was hij zn naam kwijt en kwam de nieuwe datum er te staan.

Ik heb me toen opnieuw aan moeten melden.

Weet iemand dat nog?


ja, op die manier raakte ik mijn lidmaatschap ook kwijt... was net iets te laat... en een hele poos later besloot ik me dan maar opnieuw te registreren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was de tijd dat je met wat geklooi nog 1 en ander educatief open kreeg. Je leerde ook nog wat bij. Tegenwoordig krijg je alles voorgekauwd en kan je met copy/paste of wat papegaaie werk iets gedaan krijgen. Veel hobby is er eigenlijk niet meer aan.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet nog goed dat ik op een zaterdagavond/nacht voor de eerste keer mijn irdeto kaartje behandelde,ging dit verkeerd dan had je voor 90% zeker een ijskrabber. Het proggertje was er 1 van "Willem ", heeft ie de online site nog ?

 

Hulp kreeg ik toen nog op een irq kanaal van Satfun laugh

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goto
Het proggertje was er 1 van "Willem ", heeft ie de online site nog ?


Nee helaas, zelfs zijn domeinnaam is nu zo'n verzamelsite geworden. Ik heb nog zo'n VP2 bij 'm besteld. Ook heb ik nog 2 seasons, een 1 en een 2 type. Goud van oud :D

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, van de NOSwagen. De eerste meeting was in de (toenmalige) woonplaats van Michel.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...