Ga naar inhoud


[RE-8000 / 9000] bugs [B] vragen [V] of wensen [W] aan de hand van software v 52


Gast herre

Aanbevolen berichten


  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Klopt, tot de afgelopen week, toen er weer problemen kwamen waarvan ik eerst dacht dat de router de rebox blokkeerde hetgeen niet het geval was.

Ook heeft de rebox een "eigen" ip-adres maar dat werkte ineens niet meer en had dat ding spontaan maar een ander adres gekozen, in het menu stond nog wel hetgeen ik er neergezet had.

 

Toen ben ik ever verder gaan zoeken en heb ook maar weer eens de Linksys WUSB45G er aangehangen en deze werkt nu wel wat eerder nooit het geval was en daar kwam ook dat ip-adres vandaan.

 

Dit heb ik voor het draagloze gedeelte nooit ingevoerd omdat de rebox op dat moment geen draadloze usb zag (had zelfs nog een sweex LW053 geprobeerg), nu blijkt dat er dus wel "ergens" gegevens opgeslagen waren.

 

Als de vaste aansluiting nu niet werkt zet ik hem draadloos aan alleen denk ik dat, nu met twee aansluitingen, de software een beetje vreemd doet en telkens overspringt tussen draadloos en bedraad.

Alle instellingen wissen en een reset naar de fabriek's instellingen kunnen het ook niet verhelpen, de gegevens van de draadloze aansluiting blijven terug komen als je deze weer aansluit.

 

Ach ik weet nu waar ik het zoeken moet maar ik had het liever anders gehad, vond ergens op het forum iets waarin Ceesv het over losse condensators had (iets met een philips TV) dus hele rebox uit elkaar genomen en alle aansluitingen maar nagekeken, alleen daar lag het ook niet aan. Dus de soldeerbout kon uitblijven.

 

catw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"vond ergens op het forum iets waarin Ceesv het over losse condensators had (iets met een philips TV) dus hele rebox uit elkaar genomen en alle aansluitingen maar nagekeken, alleen daar lag het ook niet aan"

Op zich een super opmerking als je het moederbordtje aan de bovenkant bekijkt, vandaar dat ik dat ook aan de onderkant wilde bekijken.

 

catw.

 

img3765y.jpg

img3766n.jpg

img3767dx.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is nog niets aan de hand. De pijltjes in de foto's wijzen allemaal naar doorgemetalliseerde gaten in de print die dus ook aan de onderdelenzijde een soldeereiland hebben.

 

Als bij het solderen de temperatuur hoog genoeg is en er voldoende vloeimiddel is toegepast, zal een soldeereiland aan de onderdelenzijde ook geheel uitvloeien. Een voorbeeld hiervan is ook te zien in de bovenste foto: de emitteraansluiting van de meest linkse transistor is wel geheel uitgevloeid.

 

Zolang je niet door het gehele gat van een matig gevloeide verbinding heen kunt kijken, of in andere woorden er zit soldeertin in het gat en de soldeerzijde is wel uitgevloeid, is er zoals gezegd nog niets aan de hand.

 

Een schoolvoorbeeld van hoe het wel moet is het echter ook niet, maar ik verwacht inmiddels niet anders meer van Koreaanse of Chinese wegwerpelektronica.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Origineel bericht van: Caesarion

Zelf heb ik ook de DHCP uit gezet, en het werkt prima.


Bij mij werkt het ook prima, na het uitschakelen van de DHCP, netwerk instellingen worden zelfs na een hardereset onthouden.


Is het niet zo dat het DHCP van de Router een IP-adres aanwijst voor je Rebox, en deze niet een IP-adres aan zichzelf toewijst?
Blijkt ook wel uit het feit dat het toegewezen IP-adres in de typische getallenreeks van de Router past, waarbinnen het van het Router-DHCP een uniek IP-adres krijgt. Op je router kun je instellen dat een apparaat voortaan steeds hetzelfde eenmaal toegewezen IP-adres krijgt, dus ook nadat dat apparaat voortdurend uit- en ingeschakeld wordt.
Ik vermoed dat met het uitzetten van DHCP op de Rebox (o.a.) bereikt wordt dat, ingeval van een Wireless verbinding, een toevallig aanwezige andere router niet kan locken op je Rebox.
Of zit ik er nou helemaal naast.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je de DHCP van de router aan hebt staan gaat deze alle apparaten in je netwerk een ip-adres geven, maar als je meerdere apparaten hebt is het beter om zelf elk aangesloten apparaat in je netwerk een eigen ip-adres te geven.

Dit werkt sneller en beter, zo kan je ook bepalen welk apparaat voorrang heeft of meer- / minder snelheid (data-doorvoer) mag hebben, dat kan je in de router instellen (niet elke router heeft dat).

 

Zo voorkom je dat je rebox de ene keer xxx.xxx.xxx.100 en de tweede keer xxx.xxx.xxx.126 heeft of vul maar in, ligt er aan hoeveel je router aankan en hoeveel ip-adressen jij hebt aangegeven welke de router mag uitdelen (zelf heb ik deze op 50 staan), alles tussen de 30 en 50 is voor fam. en vrienden/bekenden zodat hun laptop of i-phone hier gelijk verbinding kunnen maken op mijn netwerk.

 

Zet je de DHCP op de rebox uit dan vraagt deze geen ip-adres op via de router dus zal je er zelf een moeten invullen, je ziet dan ook dat alles op 000.000.000.000 staat en daar vul je de gegevens in die jij zou willen hebben voor de rebox.

Bij mij was het zo dat de rebox de Linksys en de sweex wireless usb sticks niet herkende, althans ik zag ze niet in het menu verschijnen, maar er wel een ip-adres van de router voor kreeg en dat "ergens" opgeslagen heeft, wat niet de bedoeling was, ze bestonden immers eerst niet voor de rebox nou ja voor die van mij dan.

 

Vandaar mijn wens het netwerk geburen na te kijken en aan te passen in de nieuwe software.

 

catw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie
Origineel bericht van: amrabed
Origineel bericht van: Caesarion

Zelf heb ik ook de DHCP uit gezet, en het werkt prima.


Bij mij werkt het ook prima, na het uitschakelen van de DHCP, netwerk instellingen worden zelfs na een hardereset onthouden.


Is het niet zo dat het DHCP van de Router een IP-adres aanwijst voor je Rebox, en deze niet een IP-adres aan zichzelf toewijst?
Blijkt ook wel uit het feit dat het toegewezen IP-adres in de typische getallenreeks van de Router past, waarbinnen het van het Router-DHCP een uniek IP-adres krijgt. Op je router kun je instellen dat een apparaat voortaan steeds hetzelfde eenmaal toegewezen IP-adres krijgt, dus ook nadat dat apparaat voortdurend uit- en ingeschakeld wordt.
Ik vermoed dat met het uitzetten van DHCP op de Rebox (o.a.) bereikt wordt dat, ingeval van een Wireless verbinding, een toevallig aanwezige andere router niet kan locken op je Rebox.
Of zit ik er nou helemaal naast.


Bij mij was het zo, dat als de DHCP in de REBOX op AAN stond ingesteld, gingen de instellingen voor mijn NAS steeds verloren bij het AAN/UIT zetten van de REBOX, nadat ik deze heb uitgezet gaat het echter al een lange tijd goed met het opnemen en afspelen van uit/naar de netwerk schijf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanshcjmeyer
onthouden' van programmanaam bij dagelijkse opname. Vanuit de EPG wordt de programmanaam initieel goed overgenomen. Na een aantal dagen veranderd de programmanaam 'spontaan.


Op het Octagon forum las ik een melding dat binnenkort nieuwe software ter beschikking komt waarin o.a. dit '...ein Bug im Aufzeichnungsnamen behoben' probleem verholpen zou zijn.
Als dat inderdaad het geval is en Rebox neemt spoedig deze nieuwe update over dan zijn we eindelijk ook van het probleem met de spontaan wisselende programmanaam van de geprogrammeerde opname kwijt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even het DHCP verhaal:

Ik heb niet alleen in de rebox (en alle andere netwerkapparaten) de DHCP uitgezet, maar alle adressen in de router vast gelegd.

Elk MAC-adress (die is nl. áltijd uniek) krijgt van de router het IP adress wat hem/haar is toegewezen.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
...... maar ik verwacht inmiddels niet anders meer van Koreaanse of Chinese wegwerpelektronica.


Ik ben nu een paar keer in Zuid Korea geweest en ga er in januari weer een week heen voor projecten van mijn bedrijf; daarna een weekje naar China.
Als ik in Zuid Korea (Seoul) rondkijk, zijn ze daar heel wat verder met electronica dan wij hier! Vanuit mijn ervaringen is de kwaliteit van gerenommeerde bedrijven nu best goed, zeker vergeleken met vroeger, en kunnen ze zeer goed concureren met de westerse merken (in dezelfde prijsklasse!)

Als ik tijd heb (wat niet waarschijnlijk is) zal ik eens kijken waar Rebox zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
Herre,vergooi je tijd niet met rebox in korea,die is dichter
bij huis namelijk in alkmaar,ga anders bij fortis kijken dan ben je op de goede weg,en vraag meteen waarom de rebox in nl
100 euro duurder is dan atevio germany,het zijn ja de zelfde
machines,ik ben benieuwd.


Vragen over de prijs en de verschillen daarin kan je volgens mij beter aan REBOX Haarlem vragen, want zij zijn de importeur/fabrikant van de merk REBOX en volgens mij bepalen zij de verkoopprijs en niet de Koreanen.

De Koreanen hebben dit produkt ontwikkeld en door verkocht aan verschillende importeurs in verschillende landen en die pepalen hoe dit produkt zich verder ontwikkeld, kijk maar naar de SW voor de identieke BOXEN Octagon, Fortis en de Rebox, de laatste is dicht getimmerd en de andere twee zijn hobby-Boxen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat een firma geen garantie geeft op iets wat niet door hun geleverd is lijkt mij duidelijk.

Apple geeft ook geen garantie op microsoft software.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...