Ga naar inhoud


[RE-8000 / 9000] bugs [B] vragen [V] of wensen [W] aan de hand van software v 52


Gast herre

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Je kan de naam bewerken in de bestand lijst.

Blauwe toets, bestand optie herbenoemen.

 

Of bedoel je dat je vooraf de naam veranderen wilt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Standaard is de filenaam gelijk aan de titel, zoals die in de EPG staat. Ik heb nog nooit gezien, dat een bestand de naam krijgt van het voorgaande programma.

Staat de tijdzone wel goed? Dat zou de enige verklaring zijn, waarom je titel verschuift.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde probleem.

Mijn vrouw neemt elke werkdag om 17.05 op RTL4 HD het programma 'As the world turns' op.

Hiervoor is vanuit de EPG een Timer gezet die dus elke werkdag om dezelfde tijd start.

Via het Hoofdmenu is zowel voor de opname als na de opname geen extra tijd gereserveerd dus de opname begint elke dag om 17.05 een eindigt exact om 18.00 dus met een looptijd van 55 minuten.

Als de Timer voor het eerst wordt ingesteld zie je in de Timer Manager de naam 'As the world turns' staan.

De eerste paar dagen zie dan ook dat de opname deze naam heeft.

 

Maar om voor mij nog steeds onduidelijke reden veranderd zomaar zowel de naam van de opname als ook de zichtbare naam in de Timer Manager in een volledig andere naam terwijl aan de Timerinstelling absoluut niets veranderd is.

 

Om een voorbeeld te geven, op dit moment staat in de Timer Manager i.p.v. de oorspronkelijke naam 'As the world turns' nu de de naam 'Wereldwijven' en deze naam krijgt de opname dus ook toegewezen.

Wat de naam 'Wereldwijven' daar nu met eens te zoeken heeft is mij een volstrekt raadsel want zowel voor 17.05 als om 18.00 zit geen programma met deze naam.

 

Als ik de Timer weer verwijder en een nieuwe aanmaak dan gaat het weer een paar dagen goed.

Ik begrijp er althans geen snars van.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Standaard is de filenaam gelijk aan de titel, zoals die in de EPG staat. Ik heb nog nooit gezien, dat een bestand de naam krijgt van het voorgaande programma.
Staat de tijdzone wel goed? Dat zou de enige verklaring zijn, waarom je titel verschuift.


Ja wel, dat is al vanaf het begin.
Enkel het is niet altijd meer, dat er een andere naam staat.
Maar als het wel gebeurd is her irritant, vooral als je meerdere programma's hebt op genomen op één avond.
En de volgende dag kijkt, wat er op de HDD staat, kan je er geen wijs meer uit worden.

Het is vooral lastig voor mensen die kijken in de tv gids, en dan opnemen, en later op de hdd gaan kijken om te kijken wat er staat, en dan tv gaan kijken [ik dus]

Graag oplossen Rebox)))

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde probleem met de EPG namen. Wellicht gaat het beter met versie 65 van de software. De ontvanger moet gewoon kijken welke programma er bezig is als de opname al de voorlooptijd + enkele minuten loopt.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
...Wellicht gaat het beter met versie 65 van de software.

Ik zou daar niet teveel van verwachten want in de Release List van versie 65 staat dit issue in elk geval niet vermeld maar misschien zegt dat ook niet alles en worden we aangenaam verrast.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: cheapwatcher
...Wellicht gaat het beter met versie 65 van de software.

Ik zou daar niet teveel van verwachten want in de Release List van versie 65 staat dit issue in elk geval niet vermeld maar misschien zegt dat ook niet alles en worden we aangenaam verrast.

Op het octagon forum werd er wel over gesproken, dus wie weet.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Op het octagon forum werd er wel over gesproken, dus wie weet.

Kan ook zijn dat de V65 snel wordt opgevolgd door een nieuw versienummer waarbij dit issue opgepakt is smile Misschien wacht Rebox hier dan ook wel op..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Kan ook zijn dat de V65 snel wordt opgevolgd door een nieuw versienummer waarbij dit issue opgepakt is smile Misschien wacht Rebox hier dan ook wel op..


Ze hebben in Haarlem bevestigd dat ze aandachtig deze thread volgen toen ik vroeg of ik alle bugs, vragen, wensen en commentaren in een excel file moest zetten.

Ik ga er dus vanuit dat alle bugs, en de meeste vragen en wensen uit deze thread zijn verwerkt in de nieuwe software wink

Ik hoorde vandaag dat ik begin januari waarschijnlijk naar Seoul moet. De firma waar ik werk maakt basis producten voor de Electronic Materials business, vandaar. Ik kan natuurlijk ff langs de producent gaan met een in het Koreaans vertaalde thread cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herre
Ik ga er dus vanuit dat alle bugs, en de meeste vragen en wensen uit deze thread zijn verwerkt in de nieuwe software wink

Ach, wat moet dat leven toch mooi zijn als je zo optimistisch bent ingesteld.
Helaas zal de praktijk anders uitzien want als er 10 á 20% van het gevraagde in de volgende release verwerkt zou zijn dan kun je echt in je handen klappen.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ach, wat moet dat leven toch mooi zijn als je zo optimistisch bent ingesteld. Helaas zal de praktijk anders uitzien want als er 10 á 20% van het gevraagde in de volgende release verwerkt zou zijn dan kun je echt in je handen klappen.


Die knipoog staat er dan ook niet voor niets achter...., ik ben niet achterlijk Jürgen :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens zitten experimenteren met de foute naamgeving van EPG-timeropnamen.

 

In de ontvanger zit een bug. De naam van een timeropname blijkt als volgt tot stand te komen. De ontvanger evalueert de starttijd en trekt daar de eventuele voorlooptijd vanaf. Ongeveer één minuut voordat de opname gaat beginnen stemt de ontvanger op de op te nemen zender af, en schudt indien van toepassing de harde schijf wakker. Op het gevonden tijdstip zelf start de opname en die krijgt de naam van het programma dat in de EPG staat van dat moment. Dit lijkt allemaal logisch, maar op de startminuut is het nog maar de vraag of de EPG spatsynchroon loopt met het daadwerkelijke programmaverloop. Zonder voorlooptijd heb je dus 50% kans dat de programmanaam van de opname klopt, mits je als aanvangstijd de werkelijke EPG-aanvangstijd hebt gebruikt. Bouw je een minuut reserve in de vorm van een handmatige voorlooptijd in, dat heb je weer de vorige programmanaam te pakken.

De bug is dat de voorlooptijd garandeert dat de opname de naam van het voorgaande programma krijgt. De oplossing van de meeste problemen zou inderdaad zijn als de opname de naam van het programma krijgt één of twee minuten na de programmeerde aanvangstijd zonder rekening te houden met de voorlooptijd.

 

Waterdicht krijg je het nooit: de EPG is vaker fout dan correct (behalve bij de BBC waar alles ook altijd stipt op tijd begint), maar daar kan de ontvanger niets aan doen.

 

Offtopic: dit EPG-probleem zorgt ook regelmatig voor vroegtijdig be-eindigde handmatige opnamen die standaard de eindtijd uit de EPG halen en daar de nalooptijd (ug?) niet bijtellen.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

[W]Als je zenders gaat zoeken vermeldt de REBOX keurig hoeveel nieuwe zenders hij heeft gevonden, maar helaas kan je hiermee niets doen, want zodra je OK toetst ga je terug naar je zender lijst en zijn deze nieuwe zenders er tussen verwerkt, dus niet zo makkelijk te achter halen welke dit waren.

 

Het zou handig zijn als deze kanalen in een aparte map werden/worden opgeslagen, net zoals de DROOMBOX.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Amrabed, de Rebox kan je met de Canaaldigitaal fastscan lijst laten zoeken. Hierbij bepaalt Canaaldigitaal de programma volgorde.

Je kan de Rebox ook vrij laten zoeken.

Naar mijn ervaring zet de Rebox de gevonden zenders dan aan het einde van de lijst.

 

Welke lijst bedoel jij?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...