Ga naar inhoud


politie auto rijdt door rood zonder dat iets is .


1pm

Aanbevolen berichten

je weet waarom een agent met een hond loopt,

 

2 weten meer dan 1

 

de bereden politie is ook sterk veranderd,

 

vroeger zat de klootzak onder het paard, tegenwoordig

zit de klootzak op het paard

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Moeten politieagenten niet aan de meldkamer melden dat ze de lichten of sirenes willen aandoen? Volgens mij krijgt de meldkamer ook een signaal van iedere politieauto die een "signaal" afgeeft.

 

 

Vreemde video... frown

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nooit in hun schoenen willen staan.....

 

A. als je belt komen ze niet.

B. Als je aangifte wilt doen...daar hebben ze geen tijd voor, kom maar halverwege de week langs of doe het maar op het internet

C. Als je wat vind op straat, dan geef het maar aan op het internet....

D Ze moeten langs de kant staan op te flitsen en that's it.....

 

Dan kom je thuis en zegt je vrouw of man:"Heb je een goede dag gehad?"

Probeer dan maar eens met zelfrespect te zeggen, dat je niets hebt gedaan, behalve anoniem wat bonnen uitschrijven....

 

Nee hoor, ik ben blij dat ik wel een baan heb, waar ik trots op kan zijn......

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achja, ik denk dat die agenten zelf best wel willen komen, als er bij jou ingebroken is.

En ook zouden ze elke zaak wel op willen lossen, als je een aangifte komt doen.

 

Maarja die krijgen ook maar hun bevelen, net zoals jou baas zegt wat jij wel en niet kunt doen op je werk.

En door de vele bezuinigingen zijn daarom ook hun handen gebonden.

 

En ook het bonnen uit schrijven wordt hun opgedragen door hun baas.

Doe ze dat niet, dan worden ze op hun salaris gekort.

Dat is hetzefde, als dat jij niet je prduktie draaid in een fabriek.

 

Maar ook ik zou niet graag in hun schoenen willen staan.

Al is het maar om het belachelijke minium salaris wat ze verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach hier in Belgie is het niet anders hoor.

Even de sirene opzetten,door het rode licht rijden en dan een paar honderd meter later zie je ze ofwel:

 

- in de frituur staan

- in de nachtwinkel biertjes halen

 

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat er politiemensen op dit forum zitten, wat vinden zijn nu van het gedrag van hun collega's?

Of doen jullie graag hetzelfde??

 

( dat laatste is van toepassing, dat weet ik heel zeker namelijk! ) laughlaughlaughlaugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zo gaat politie dus te werk hier

Sjonge zeg..1pm, ik wilde dat ik jouw zorgen had.

 

Heb eens wat meer respekt voor de politie. Ook al rijden ze (onnodig?) door het rode licht. Dat is aan hun om te bepalen of dat wel of niet kan. Ze hebben nu eenmaal die pet op, dat is hun beroep en ze zullen een reden gehad hebben. Noem het maar het voordeel van de twijfel.

Ik vind het behoorlijk brutaal om ze te vragen naar hun ID.

 

Laat die mensen in hun waarde en hou eens op om de sfeer tussen politie en de burger verder te verzieken. Dat zet onnodig kwaad bloed.

 

Ik heb ook bonnen gehad waar ik het helemaal niet mee eens was. Dan word ik niet kwaad op die politiemannen maar op de hogere hand oftewel de regering. En in een democratie heb je daar zelf op gestemd.

Wees blij dat het hier zo is, ik kan me andere landen voorstellen waar je het niet in je hoofd zou halen om politiemensen naar hun ID te vragen vanwege zo´n voorvalletje.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Zo gaat politie dus te werk hier

Sjonge zeg..1pm, ik wilde dat ik jouw zorgen had.

Heb eens wat meer respekt voor de politie. Ook al rijden ze (onnodig?) door het rode licht. Dat is aan hun om te bepalen of dat wel of niet kan. Ze hebben nu eenmaal die pet op, dat is hun beroep en ze zullen een reden gehad hebben. Noem het maar het voordeel van de twijfel.
Ik vind het behoorlijk brutaal om ze te vragen naar hun ID.

Laat die mensen in hun waarde en hou eens op om de sfeer tussen politie en de burger verder te verzieken. Dat zet onnodig kwaad bloed.

Ik heb ook bonnen gehad waar ik het helemaal niet mee eens was. Dan word ik niet kwaad op die politiemannen maar op de hogere hand oftewel de regering. En in een democratie heb je daar zelf op gestemd.
Wees blij dat het hier zo is, ik kan me andere landen voorstellen waar je het niet in je hoofd zou halen om politiemensen naar hun ID te vragen vanwege zo´n voorvalletje.

Ho ho, niet de burger is begonnen met het verzieken van de sfeer tussen politie en burger, dat is vanuit de politiek gekomen!
Als ik als slachtoffer van een misdaad langer op het bureau moet zitten dan de dader, terwijl ik voor het rijden over een doorgetrokken streep al 160 euro ( !!!!! ) bekeuring krijg, dan vraagt de politie er zelf om.

Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat agenten wettelijk gezien ook daadwerkelijk de uiterlijke kenmerken van een agent dient te hebben, dus met pet op.
Kan iemand dit verhaal bevestigen?
Als agenten zelf boven de wet leven door deze wet aan haar laars te lappen, wat verwachten de agenten dan van de burger? ( dat even ter zijde )

Verder heb ik geen problemen met agenten hoor en de bekeuringen die ik krijg zijn meestal wel terecht, alleen is de verhouding wat ver te zoeken tussen overtreding en boete.
En nogmaals, de agenten kunnen daar verder weinig aan doen, maar er zijn strepenjagers bij die genieten van het bonnen uitdelen en die ik het liefste op een pleintje zie afbranden!

Ik vind dat agenten VOOR de burger moeten zijn en deze dienen te beschermen, in plaats van TEGEN de burger te keren omdat een één of andere omhooggevallen minister zijn begroting niet weet te dichten.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is onzin.

Rijden over een doorgetrokken streep is een overtreding en gevaarlijk. Dat de boete daarvoor zo hoog is, daar kan de agent die de bekeuring geeft niets aan doen.

Het oponthoud op een politiebureau is geen argument..iedere misdaad is anders.

Dat er in NL iets met het politieapparaat niet klopt, daar kan ik me helemaal in vinden.

Maar om nu de generalizeren en die politieagenten die door rood licht reden de schuld van deze situatie te geven is niet goed. Of ze wel of niet door rood mochten rijden, daar hebben ze hun autoriteit voor. Je zult het moeten akzepteren.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wat onnodig kwaad bloed zet is de houding van een (heel)groot deel van het politieapparaat.

 

Door de arrogante, belerende en onvriendelijke houding van de diverse politiemensen zakt mijn broek af en toe echt af.

 

Als je zwarte kleren aan hebt en twee x langs hetzelfde huis loopt, wordt je staande gehouden en als inbreker of straatschoffie behandeld.

 

Als je in een bar ruzie krijgt met een dronkaard en de politie erbij gehaald wordt, wordt je als slachtoffer eerder als dader behandeld.

 

Als je 10 KM te hard rijd en staande gehouden wordt, behandelen ze je als een crimineel. De onbeschofte en belerende houding van menig agent heeft me al diverse keren bijna laten exploderen.

 

Als je aangifte komt doen, wordt je gezien als last, in plaats van als slachtoffer.

 

Dat heeft allemaal niets met bezuinigingen of een laag loon te maken. Mijn vriendin werkt als verpleegkundige en als er iemand weinig betaald en af en toe zeer slecht behandeld wordt krijgt is zij het wel. Ze is echter altijd vriendelijk, behulpzaam en zorgzaam, terwijl de middelen onder haar handen wegbezuinigd worden en sommige patienten echte onbeschofte lastpakken zijn.

 

Daar kan menig politieagent nog een voorbeeld aan nemen.

 

Mensen reageren zo negatief omdat daar ook aanleiding voor is. Het politieapparaat moet eens wat meer in dienst staan van de burger. Dat is hun werk en dat wordt door 75% van de pliessie-agenten wel vergeten.

 

Vriendelijk en behulpzaam zijn kost niets. Kan je dat niet, wil je dat niet of vind je dat dit niet kan omdat je te weinig verdiend moet je broodjes gaan bakken en niet met mensen omgaan.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik nou volledig mee ONeens!

 

Als je 10km te hard wordt je hier helemaal niet als krimineel behandeld. Sterker nog, als je met een bezopen kop -tig km te hard rijdt en een rijbewijs wordt ingevorderd gaan ze nog zitten vertellen hoe vervelend ze het voor je vinden en dat je het volgende keer beter niet meer kan doen.

 

Politie moet eens veel harder leren optreden. Ik erger me altijd dood als ik bijvoorbeeld naar een programma als wegmisbruikers kijk. Keer op keer laten ze zich de huid volschelden en blijven ze vriendelijk en maar uitleggen dat het niet zo netjes is om zulke dingen te zeggen. Bah wat een stelletje watjes.... Sorry hoor, maar hoe zul je ook ooit respect krijgen voor politie als zij zich opstellen als een paar schooljongetjes.

 

Als je een overteding begaat moet je ook niet zeuren dat oom agent boos op je wordt. Hij heeft immers niks misdaan en hoeft al helemaal geen verantwoording af te leggen waarom hij jou en boete geeft. En heb je toch een grote mond --> meenemen een nachtje af laten koelen!

 

Vergelijk dit bijvoorbeeld eens met politie in landen als engeland, frankrijk, italie, etc. Als je hier een agent tegenkomt wil je het wel laten om een grote bek tegen hem / haar op te zetten.

 

En ja, als het om een relatief lichte overtreding gaat moeten ze ook eens leren inzien dat dit geen grote misdaat is en daar dan ook naar kunnen handelen.

 

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Dit is onzin.
Rijden over een doorgetrokken streep is een overtreding en gevaarlijk. Dat de boete daarvoor zo hoog is, daar kan de agent die de bekeuring geeft niets aan doen.
Het oponthoud op een politiebureau is geen argument..iedere misdaad is anders.
Dat er in NL iets met het politieapparaat niet klopt, daar kan ik me helemaal in vinden.
Maar om nu de generalizeren en die politieagenten die door rood licht reden de schuld van deze situatie te geven is niet goed. Of ze wel of niet door rood mochten rijden, daar hebben ze hun autoriteit voor. Je zult het moeten akzepteren.

Nou, daar kunnen we nog een mooie discussie over houden.
Ik kreeg de bekeuring omdat ik in een bocht van de a1 naar de a6 met twee wielen over de doorgetrokken streep reed van de vluchtstrook.. ik begrijp niet wat daar gevaarlijk aan is.
En het argument van "er kan wel een auto met pech staan" slaat al helemaal nergens op, want die zie je van kilometers afstand en daar kun je tijdig op anticiperen.

Ik vind dat ook de politie moet zich aan de wet houden, zij zijn immers wetsdienaars en hebben een voorbeeldfunctie.
Zij mogen niet zonder optische en geluidssignalen door het rode licht rijden, of sneller dan de wettelijke toegestane snelheid rijden.
Diegene die denkt dat de politie overal buiten de wet staat, zit fout.
De wet voor bijzondere opsporings en weet-ik-het-veel voor belangrijke personen die undercover moeten blijven, word naar mijn inziens te veel misbruikt.
Gewone agenten hebben helemaal geen bevoegdheid om door rood licht te rijden zonder optisch en akoestisch signaal.

En laat anders de wet maar zien waar dat in staat.

En kom op, 350 gulden omdat ik over een lijntje rijd... pff, wat een waanzin..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...