Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Melding gecodeerde zender


SailerPeter

Aanbevolen berichten

Ik heb naast de rebox9000 ook mijn samsung tv (met ingebouwde sat.receiver)direct aangesloten op de schotel. Hier krijg ik ook af en toe deze melding. Soms moet ik zelfs de card eruit halen en er weer in stoppen om het op te lossen. Maar zowel op de rebox als op de samsung is het de laatste weken niet meer voorgekomen. En mijn schotel staat heel goed uitgericht.

 

Dus of het aan de rebox ligt ... ik weet het niet!

Met vr. gr. Ronald

Rebox 9000 HD PVR v1.11.07

1TB WD10EURS AV-GP

Samsung C8700

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Of toch aan je schotel?

 

Feit is, dat schotels wind vangen en soms door een rukwind toch iets van hun plaats kunnen komen.

 

In dat geval stond je schotel heel goed uitgericht.

 

Ik had op een gegeven moment problemen met History HD en de gecodeerde zender melding.

 

Tikje tegen de schotel was de oplossing.

 

Ik denk dat Rebox de melding op het scherm dient aan te passen in: Gecodeerde zender of onvoldoende signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LadderSat

Ja Cees, je houdt wel heel erg vast aan deze opvatting. Als dit inderdaad het geval zou zijn dan zou je de melding 'gecodeerde zender' toch ook moeten krijgen wanneer je afstemt op een FTA kanaal op dezelfde transponder? Aangezien dit niet het geval is kun je volgens mij concluderen dat de uitrichting van de schotel niet de oorzaak is van dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb daarover nagedacht, voordat ik gisteren dit antwoord heb gegeven.

 

Volgens mij wordt intern bijgehouden in de Rebox welke programma's FTA en welke gecodeerd zijn.

 

Wanneer je de Canaal Digitaal fastscan lijst opnieuw inleest zie je ook vaak bij de eerste keer afstemmen op een programma de melding service fout. Volgens mij komt dit doordat de Rebox op dat moment nog niet in de interne verwerking weet, dat deze zender via de "decoder" moet lopen.

 

Meestal hebben gebruikers als eerste deze klacht op de zender History HD, welke het zwakste signaal geeft.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ik heb daarover nagedacht, voordat ik gisteren dit antwoord heb gegeven.

Volgens mij wordt intern bijgehouden in de Rebox welke programma's FTA en welke gecodeerd zijn.

Ik denk dat je stelling wel klopt. Ik heb een oude zenderlijst en pas geleden zijn de regionale zenders gaan coderen. Het duurde even voordat de Rebox dit oppakte. Er kwam dus eerst servicefout of gecodeerde zender meldingen; nadat ik door alle zenders gezapt was werkte het OK, maargoed..dit geeft aan dat er toch iets van deze informatie in de zenderlijst staat..

Problematiek met History HD lijk ik toch wel een beetje te houden, met de MCAS van octagon gaat het veel beter; met de softcam van Rebox duurt het wel wat langer, maar ik ben nog niet genezen. Staat mijn decoder een tijdje aan, dan werkt het OK en blijft het goed werken.. Ik kan persoonlijk dus ook niet voorstellen dat dit uiteindelijk ligt aan de schotelopstelling, maar wat het wel is....

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

CITAAT:

Ik kan persoonlijk dus ook niet voorstellen dat dit uiteindelijk ligt aan de schotelopstelling, maar wat het wel is....

 

Ik geloof ook niet dat de melding gecodeerde zender, ligt aan de schotel instelling. STerkte 92, kwaliteit 90%. Zeg het maar ??!!

Zonder afbreuk te willen doen aan de kennis van Cees.

 

Bij mij treedt de melding vooral op bij opname, en gelijktijdig kijken naar ander kanaal (zelfde of andere transponder maakt niet uit). Kanaal waar je naar kijkt bevriest. Even van zender wisselen en het loopt weer door. In de later te bekijken opname zit geen enkel freeze moment ???

 

Onbegrijpelijk !

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hier mijn ervaring nog even beschrijven met de nieuwe software (v1.09.20)met betrekking tot de interne schijf.

 

Enkele dagen geleden de interne SATA schijf weer aangesloten. Vandaag ben ik hem gaan gebruiken voor opname's. En binnen een uur had ik weer een vastloper. Beide opnames's waren vastgelopen en ook het beeld waar ik naar keek.

 

Conclusie:

Probleem met de aansturing van de interne SATA schijf is nog niet opgelost. Ik ga hem weer uitzetten (openschroeven en de voeding van de schijf eruit trekken) en maar weer wachten op de volgende FW. Ondertussen ga ik weer opnemen via de USB HDD, dat gaat tot nu toe zonder grote problemen (heel af en toe kan ik een bestand niet wissen.)

Met vr. gr. Ronald

Rebox 9000 HD PVR v1.11.07

1TB WD10EURS AV-GP

Samsung C8700

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft hiervoor dat je een WD Caviar Green 500Gb gebruikt.

Ceesv heeft dit ook al opgemerkt dat dit type HDD waarschijnlijk niet geschikt is en de problemen veroorzaakt.

Wellicht is het handig om aan jouw dealer een ander type HDD te vragen, al is het maar op te testen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het "gecodeerde zender" probleem niet Rebox-eigen. Ik heb het niet met mijn Rebox, 9000-HD met de voorlaatste firmware (8.94).

 

Maar in mijn slaapkamer staat een weinig gebruikte Topfield 4000 PVR, waarop ik nog steeds de Aston 1.05 CAM had draaien. Gisteren pas realiseerde ik mij dat het probleem wat ik met deze ontvanger heb (de Canaldigitaal card krijgt geen datum update) wel eens door de Aston kon komen, vandaar dat ik hem vervangen heb door een in de la liggende Aston 1.07. Nu gaan de update's wel goed.

 

MAAR: Met de Aston 1.05 had ik op de Topfield geen enkel gecodeerde zender probleem, maar na de vervanging met de Aston 1.07 card krijg ik regelmatig de melding "gecodeerde zender" die een paar seconden in beeld blijft hangen.

 

Ik verdenk als oorzaak dus meer de CAM, dan de receiver.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een paar keer gehad. Box uit en weer aan en het probleem is weer verholpen voor een paar dagen. Wat me opvalt is dat het zappen op dat moment ook erg traag is, soms wel een aantal sec voordat de box reageert. En dan komen in één keer alle zenders waar ik op gedrukt hebt na elkaar in beeld.

Lijkt wel een soort mem. leak probleem in mijn geval. Omdat hij ook zo traag wordt en na een harde reset alles weer goed werkt. En een aantal dagen, daarom verdenk ik (in mijn geval) de schotel er niet van.

Ik zet 'm nooit in deep sleep, maar altijd standby.

Misschien dat eens testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream beginner
Ik zet 'm nooit in deep sleep, maar altijd standby.
Misschien dat eens testen.

Ik weet bijna wel zeker dat je daarmee het grootste probleem oplost.
Vanaf het begin gaan mijn beide ontvangers in de 'diepe slaap' en ik heb op een zeer incidenteel geval na eigenlijk nooit problemen.
Als de ontvanger naar de diepe slaap gaat wordt er waarschijnlijk meer uit het geheugen gewist dan dat de ontvanger naar de gewone Stand-by gaat.

Wat is de reden om de ontvanger niet in de 'diepe slaap te zetten?
De oorspronkelijke redenen, o.a. EPG wordt verwijderd, zijn inmiddels met de nieuwste FW achterhaald en het scheelt nogal wat in het stroomverbruik, <1W i.p.v. circa 28W.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij kreeg ik deze week ook de melding 'gecodeerde zender' bij History HD. Daarna werd het alleen nog maar erger. De melding kwam vervolgens ook bij alle andere CD zenders, ik kon alleen nog maar FTA kijken.

De Rebox 1 dag v/d stroom gehaald. Laatste firmware geïnstalleerd. Alles bleek een paar uur goed te werken. Vervolgens gingen alle zenders (ook de FTA) als in slow motion te lopen en sloeg weer alles vast.

 

VU+ Ultimo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Dream beginner
Ik zet 'm nooit in deep sleep, maar altijd standby.
Misschien dat eens testen.


Wat is de reden om de ontvanger niet in de 'diepe slaap te zetten?
De oorspronkelijke redenen, o.a. EPG wordt verwijderd, zijn inmiddels met de nieuwste FW achterhaald en het scheelt nogal wat in het stroomverbruik, <1W i.p.v. circa 28W.



De reden daarvoor is dat het even duurt voor hij uit de deep sleep komt. Vinden jullie dat niet vervelend? (mijn kids drukken dan al 10 keer op de AB) en omdat ik een Harmony afstandbediening heb die geprogrammeerd is met de activiteit "televisie kijken", dan is een deep sleep niet handig. Maar ik ga kijken en knutselen om het voor elkaar te krijgen.

Het mooiste zou zijn een cronjob timer die 'm 's nachts in deep sleep zet en 's morgens weer aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream beginner
Omdat ik een Harmony afstandbediening heb die geprogrammeerd is met de activiteit "televisie kijken" is een deep sleep niet handig.


Ook dat hoef geen reden te zijn want ik gebruik altijd al een Harmony One voor dezelfde activiteit en dat levert geen enkel probleem op tenzij jouw instellingen in de Harmony niet goed zijn ingesteld.
Dat het opstarten iets langer duurt ben ik het wel mee eens maar ik hoef ook niet met de trein mee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...