Ga naar inhoud


Hoe Balkan zenders ontvangen zonder schotel?


Gast ZK84

Aanbevolen berichten

53 minuten geleden, OFDM zei:

Als ik hier even mag "inbreken". Ik heb geen kennis ervaring met IPTV maar die streams zijn die gewoon van websites waar je een url uitvist die in bij VLC player werkt?

 

Werken een heleboel van de streams niet vanwege geoblock of wegens codering?

 

Ik heb geprobeerd om wat uit het bestand te halen met kladblok maar ik krijg de url niet correct haha.

Als je google chrome gebruikt, de plugin video m3u8 sniffer even gebruiken. Dan krijg je de url netjes te zien. Wel altijd de master m3u8 gebruiken. En in je bouquet knallen als 4097 service.

Hobbyist, and developer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

19 uren geleden, OFDM zei:

Als ik hier even mag "inbreken". Ik heb geen kennis ervaring met IPTV maar die streams zijn die gewoon van websites waar je een url uitvist die in bij VLC player werkt?

 

Werken een heleboel van de streams niet vanwege geoblock of wegens codering?

 

Ik heb geprobeerd om wat uit het bestand te halen met kladblok maar ik krijg de url niet correct haha.

 

Dit zijn inderdaad openbare streams, die ook op de website te zien zijn.

 

In principe zonder geoblock, maar kan zijn dat ze die later wel gebruiken, of de URL wijzigt dat de eerder gevonden stream het niet meer doet.

 

Blijft een hoop gedoe bij sommige stations om het up-to-date te houden.

Wat dat betreft is satellietontvangst veel betrouwbaarder.

 

Als je het bestand met kladblok opent, kan je de URL er wel uithalen, maar speciale tekens zijn vervangen door %-codes.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 14-10-2022 om 16:37, Windhoos zei:

Als je google chrome gebruikt, de plugin video m3u8 sniffer even gebruiken. Dan krijg je de url netjes te zien. Wel altijd de master m3u8 gebruiken. En in je bouquet knallen als 4097 service.

Ik heb Chrome maar waar haal ik die plugin aan boord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-10-2022 om 11:26, Alex1970 zei:

 

Dit zijn inderdaad openbare streams, die ook op de website te zien zijn.

 

In principe zonder geoblock, maar kan zijn dat ze die later wel gebruiken, of de URL wijzigt dat de eerder gevonden stream het niet meer doet.

 

Blijft een hoop gedoe bij sommige stations om het up-to-date te houden.

Wat dat betreft is satellietontvangst veel betrouwbaarder.

 

Als je het bestand met kladblok opent, kan je de URL er wel uithalen, maar speciale tekens zijn vervangen door %-codes.

Het snel wijzigen van URL is geen winst ten opzichte van satelliet dus.. Ik had inderdaad e.e.a. in kladblok geopend maar ik maar ik heb het vervangen van speciale tekens ergens niet goed denk ik. Zou hiervoor een voorbeeld URL moeten hebben denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, OFDM zei:

Het snel wijzigen van URL is geen winst ten opzichte van satelliet dus.. Ik had inderdaad e.e.a. in kladblok geopend maar ik maar ik heb het vervangen van speciale tekens ergens niet goed denk ik. Zou hiervoor een voorbeeld URL moeten hebben denk ik.

 

Ik bewerk de zenders met Dreamset, dan kan je gewoon de url kopiëren en plakken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 2-11-2022 om 17:57, Windhoos zei:

Je kunt ook tussen de add-ons van Firefox meerdere sniffers vinden. Google croom is niet verplicht daarvoor,

Max Power

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...