Ga naar inhoud


Hoe Balkan zenders ontvangen zonder schotel?


Gast ZK84

Aanbevolen berichten


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je kunt geen satelliet zenders ontvangen zonder schotel. Of althans iets wat daar op lijkt, want er zijn ook 'schotels' in de vorm van een tuinlamp. of je kunt een schotel binnenshuis voor het raam plaatsen.... wink

 

Dus wat bedoel je precies? Er zijn ook Dreamboxen die geschikt zijn voor dvb-c (digitale kabel) of dvb-t (Digitenne). Is dat wat je zoekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek een apparaat (dreambox) waarmee ik zenders over de hele wereld kan ontvangen.

Een schotel of iets dergelijks al is het bij wijze van een tuinlampachtigs iets kan ik buiten niet hangen, ik woon namelijk in een appartementencomplex en er mag buiten niets gehangen worden.

Ik heb geen balkon maar wel een ruimte binnen (loggia). Hoe kan ik dit oplossen? Wat is het kleinste apparaat die ik binnen kan plaatsen dat een schotel vervangt. Ik heb trouwens uitkijk naar het noorden en helemaal niet naar het zuiden. Is dit ook van belang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Ik heb trouwens uitkijk naar het noorden en helemaal niet naar het zuiden. Is dit ook van belang?

 

Dat is het meteen klaar.

 

Niet mogelijk.

 

Fijn een UPC of Ziggo kastje nemen. Meer is in jouw geval niet mogelijk.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk nu gewoon eerst eens op wikipedia

 

dvb-s ingeven op google

 

hop lezen en effe laten bezinken

dan daarna de clark-belt in google zoeken

 

dan wordt duidelijk dat je niet de hele wereld kunt ontvangen en zeker niet als je nog eens weet dat meer dan de helft allemaal versleuteld is (betaal tv)

 

ciao

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien bedoel je IPTV.

 

Dat is televisie over het internet. Ik denk dat er wel dergelijke ontvangers bestaan die bepaalde zenders via het net kunnen ontvangen. Maar dit staat nog in de kinderschoenen als ik het goed voorheb. Zal ook veel internet bandbreedte verbruiken.

 

Meer weet ik er ook niet echt over.

 

 

Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb Super
Triax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)
Wavefrontier 90

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je wel aan de andere kant van de wereld iets inrichten...

 

neen er komt niks

uitzenden en dus ontvangen is begrenst tot de fysieke zenders die je lokaal kunt vangen met antenne

IPtv zal never nooit het aanbod gelijkwaardig aan dvb-s voor de hele wereld doorgeven, alleen al wegens de licenties en auteursrechten.

 

oriënteer je naar een optie om op het appartementsgebouw met goedkeuring van de verhuurder of VVE een schotel te plaatsen op dak.

 

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als ik op het dak een schotel kan plaatsen, hoe moet ik het dan verder inrichten bij mij? wat moet ik dan allemaal hebben om dat signaal bij mij in de woonkamer te ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Als ik de vragen zo lees, zou ik al helemaal niet aan een Dreambox beginnen, maar een eenvoudige HD ontvanger met CI slot.


Wat is dat CI slot dan? Kan ik daaarmee zenders van de Balkan ontvangen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...