Ga naar inhoud


Iemand al ervaring met optische LNB's?


Endeavour

Aanbevolen berichten

Medio 2009 stond er een artikel in Tele-Satellite over optische lnb's van Global Invacom.

Met dit systeem komt er vanuit de LNB één glasvezelkabel die je via een splitter naar meerdere ruimtes kan leiden (met één oude coax voor de voedingsspanning)

 

Als je in meerdere ruimtes onafhankelijk wilt kijken, zou dat met dit systeem moeten kunnen. Wel was het behoorlijk duur (iets van 200,- voor een LNB)

Met een Bisatellite G4 gaat dat in de papieren lopen.

 

Als je beneden een twin tuner hebt staan en dan op drie a 4 andere kamers een single tuner wilt neerzetten is het op de "normale" manier eigenlijk niet te doen omdat je met een quad LNB maar vier tuners kan bedienen. Bovendien ontstaat er een kluwen van kabels.

 

Met een optisch systeem heb je een aantal dunne kabels die veel makkelijker zijn te trekken. Heeft iemand hiermee al ervaring?

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo, nieuw voor mij. Ben nog even aan het surfen naar een optisch lnb en lees nu over 17/8 multiswitches (loopt net een draadje in het algemene forum)

 

Dat is een stuk goedkoper, maar wel veel meer kabels.

 

Zal me eens even goed gaan inlezen....

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit werk super het voordeel is ook dat je maar 1 dun glasvezeltje nodig hebt naar beneden.

En 1 coax waar geen sat signaal doorgaat maar de spanning voor het ksatje voven bij het kastje beneden kan je weer met coax verder en 8 ontvangers geven geen enkele problemen alles via dat dunne draadje.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer
ksatje voven

Snuffer , waar heb je nu weer aan gesnoven ? sick

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

google is op : "globalinvacom"

ik maak geen reclame is alleen info over dit onderwerp

er zullen wel ander merken zijn.

Als dit niet mag laat mij dan even weten???

Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141

Humax 5400, Venton 200HD

Amiko 8900HD

lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat het systeem al een tijdje op de markt is, is er blijkbaar nog niet veel ervaring mee. Volgens Snuffer werkt het perfect. Goed om te horen, maar ik denk dat vooral de kosten nu nog meespelen. Ik heb wat gegoogled naar de prijzen. Ik kijk met een twin ontvanger naar 4 satellieten (en wil dat nu in meerdere kamers doen)en dan is een multiswitch systeem toch heel veel goedkoper.

Kebels trekken blijft dan wel een nadeel, maar daar kan een 4 in 1 kabel misschien nog wat helpen.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eigenlijk ook wel interesse in een dergelijke opstelling met glasvezel.

De kosten zijn erg hoog te noemen, maar hobby mag geld kosten vind ik.

 

Zou het mogelijk zijn om een T90 eenvoudiger te installeren met 12 glas LNB's en deze zonder enorme bundels kabels te trekken?

Zou het zo zijn dat je met één glaskabeltje het zelfde kunt bereiken als met een quadro lnb met 4 coaxkabels?

 

De gedachte is dat ik liever 12 glaskabeltjes naar een switch trek dan 48 coaxkabels.

Vanuit de switch ook weer één enkele glaskabel het huis in en daar weer verdelen over een aantal ontvangers.

Zou dit in theorie zo werken, of zie ik iets over het hoofd?

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...