Ga naar inhoud


[Release!] Gemini3 v0.20-r1


cosmos

Aanbevolen berichten

Van mechatron van Dreambox Team bij IHAD, onderstaand de nieuwe release van Gemini3.

 

Gemini3 v0.20-r1

 

Wij raden u een recente iCVS, CVS, DMM release of een DMM Experimentele image aan.

Wie gebruik maakt van een andere image, moet contact opnemen met de makers van deze image.

De meeste functies kunnen worden gevonden in het Gemini Wiki.

Gemini Wiki

 

Functietoetsen:

• Blauw is de knop voor Gemini Blue Panel Plugin

• De overige knoppen kunnen vrij worden toegewezen met de Quick knopfunctie

 

Nieuw:

• Converter voor datum, voorbeelden zijn in het bestand ".../ python / Componenten / converter / DateToText.py te vinden "en in ".../ python / plugins / bp / geminimain / skin.xml"

• Renderer voor verschillende sensor gegevens of CPU-gebruik, zoals in ".../ python / plugins / bp / geminimain / skin.xml. De renderer kan worden geconfigureerd via BP General-> Instellingen->.

• Addon Manager "Start" voor het eerst verschijnt, zelfs als pakketten worden geselecteerd

• Poolse vertaling toegevoegd (Met dank aan zbigzbig20)

 

Fixes:

• De achtergronden kunnen worden verandert voor stations zoals Dreamnetcast / Jukebox dit kun je doen via de cijfertoetsen

• Andere kleine fixes

 

Extra's:

• Addon en plugin Server

• Crypt informatie van het kanaal en de Cam (Werkt alleen als de Skin uit de GeminiPlugin is gedownload)

• Manager veel daemons beheren / Server (BP-> daemon)

• Visuele verbeteringen, zoals HD-Skin, extra iconen (GeminiPlugin staan skins die kunnen worden gedownload in de BP.)

• Manager voor het opmaken, het opzetten of het aansluiten van apparaten (BP-> Apparaatbeheer)

• Eigen app bv. Dreamnetcast, eTorrent, NFS server, om maar een paar te noemen

• Gedetailleerde informatie over uw Dreambox (BP-> Informatie)

• EPG zoeken (BP -> Extensies -> EPG zoeken)

• File Manager, die veel formaten, ongeacht het gebruik van Torrents, scripts of dvd's (BP-> File Manager)

 

Belangrijk:

Als Gemini3 is bijgewerkt, herstart Enigma altijd nieuw.

De installatie van NFS plugin of geminitools / update uw box en reboot.

 

Het wordt aanbevolen om Picon, EPG cahce en Gemini cache op een memorystick of CF kaart te zetten, en niet te laten in de Flash.

 

Gebruikers die een 7025 hebben en G3 hebben geinstalleerd, kies de eenvoudige installatie-wizard, aangezien het geheugen wat beperkt is.

 

Deze Plugin bevat geen Keys of Softcams.

Back-ups of van ander gewijzigde Images zijn niet van ons en worden daarom niet ondersteund!

 

Om Installatiewizard te downloaden kun je deze HIER vinden

Update van oude versies van Softwaremanagement

 

Veel plezier

Uw Gemini-Team

IHAD

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 110
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hier is een video, hoe je onder een CVS of DMM Image, GP3 Wizard kunt installeren.

 

 

Hier een Experimental image van DMM geinstalleerd, zo zijn er dan dagelijkse updates. Verder kan je vannuit de GP3 plugin alles installeren wat je maar wenst, zoals o.a. CCcam.

 

Mijn gevoel is dat het stabieler is en sneller zapt.

Startscherm en skins kun je zelf bewerken en installeren, inclusief de zender Piconen, deze kun je ook op je memorystick of cf kaart installeren, zo ook de EPG cahce en Gemini cache.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb deze vanmiddag geprobeerd met de laatste OE1.6 CVS en die draaide prima totdat ik deze gemini rotzooi ging installeren.

 

Niets dan green screens en een hoop slecht werkende ellende.

 

Voor mij geen gemini meer.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik heb deze vanmiddag geprobeerd met de laatste OE1.6 CVS en die draaide prima totdat ik deze gemini rotzooi ging installeren.

Niets dan green screens en een hoop slecht werkende ellende.

Voor mij geen gemini meer.

Mvg,

Michel


Dat is ook het leuke van deze hobby, zo kun je je eigen image bakken. Dat het bij een gebruiker niet helemaal wil lukken, wil niet zeggen dat dit niet goed is maar, het zegt eerder iets over de gebruiker.

Ik zou zeggen neem OpenPLi (beta) of een andere image zoals Gemini 5.1, Peter Pan Neverland, Dream Elite, LT6, of een EDG image, keuze genoeg, dan heeft men deze klachten niet. (denk ik)

Overigens heb ik geen een blauw of groene scherm gezien sinds ik hierover ben gegaan. Voor mij is dit gewoon een leuke hobby.

Mischien kan je vertellen welke GP3 release en image je hebt gebruikt? Ik heb bewust gekozen voor DMM expermentele image ipv iCVS.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik heb deze vanmiddag geprobeerd met de laatste OE1.6 CVS en die draaide prima totdat ik deze gemini rotzooi ging installeren.

Niets dan green screens en een hoop slecht werkende ellende.

Voor mij geen gemini meer.

Mvg,

Michel


Rekening gehouden met dat je geen softcam en/of quickbutton geactiveerd/geïnstalleerd mag hebben.

Installation of GeminiWizard

With iCVS images you may skip the following steps (1-5) as the Gemini Wizzard is already preinstalled.

IMPORTANT: Make sure your image of choice is clean and does NOT include preinstalled Softcams! Make sure to install the softcams afterwards and only use Gemini-Softcams.


Ik gebruik Gemini 3.0 op Oozoon Experimental en ik heb geen crashscreens en de combinatie werkt goed.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
. . . ik deze gemini rotzooi ging installeren.


Ooooooooooops, heftige uitspraak voor een site-eigenaar.

Blijkbaar had hij behoefte aan iets anders, anders ga je niet over.

Terwijl heel veel mensen plezier hebben aan Gemini . . .toch?

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het was pure nieuwsgierigheid.

 

Omdat de huidige Pli2 beta voor de DM8000 helaas nogal brak is, heb ik een originele image geinstalleerd om te kijken of ik daarmee dezelfde problemen had.

 

Nadat ik uitgebreid had vastgesteld dat de originele image deze problemen niet heeft, kon ik mooi die gemini plugin even proberen.

 

3 plugins geinstalleerd en 3 skins en de boel zat vol. Daarna steeds fatale crashes met de melding: No more space of iets van gelijke strekking. Ik kon de box niet eens meer zonder poweroff vanuit de shell netjes afsluiten.

 

Het menu vond ik vreselijk onoverzichtelijk en omslachtig.

 

Wat mij betreft dus rotzooi. Dat is misschien een krachtige uitspraak, maar meer kan ik er helaas niet van maken.

 

Ik zit nu echt met een dilemma, want de DM8000 in de woonkamer is geen hobby box maar een kijkdoos en die moet stabiele firmware hebben.

 

Met Pli moet je daarvoor minimaal 3 maanden terug in de tijd, gemini is niks, newnigma is oud en lang niet zo praktisch als Pli.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik heb deze vanmiddag geprobeerd met de laatste OE1.6 CVS en die draaide prima totdat ik deze gemini rotzooi ging installeren.

Niets dan green screens en een hoop slecht werkende ellende.

Voor mij geen gemini meer.

Mvg,

Michel

Bij mij draait GP3 met ICVS image op mijn DM8000 superstabiel. Veel extra's, dagelijkse updates, stabiel... nee, ik hoef geen andere rotzooi in mijn box behalve GP3 wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel van dit geheel is ook dat als er een nieuwe Dreambox uitkomt je alleen maar deze Gemini3 plugin hoeft te installeren en deze zo naar jou keuze van picons, skins etc kan instellen.

 

Verder kan je gemakkelijk vannuit het Plugin menu de Gemini3 wizard updaten of gewoon software update en je box restarten.

Het leuke van deze plugin is als je bijvoorbeeld de HDD Temp en CPU belasting kan zien als je deze aanzet. Ligt er natuurlijk wel aan welke skin je gebruikt, de dmm-HDr2 belooft wat te worden.

post-23998-1318261726,1587_thumb.png

post-23998-1318261726,2684_thumb.png

post-23998-1318261726,3754_thumb.png

post-23998-1318261726,4802_thumb.png

post-23998-1318261726,5888_thumb.png

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het menu is ook niet wat ik fijn vind en ik had liever de oude vertrouwde indeling.

 

Voor meer geheugen over na de installatie kun je de plugin Freeze gebruiken waarna je opnieuw opstarten 256 MB Flash vrij hebt om meer dingen te installeren. Let op alles wat je na het bevriezen installeert komt in het Delta geheugen terecht en gaat verloren bij het ontdooien. Je moet dan eerst jouw Delta synchroniseren de image.

 

Nog de link naar de plug-in: Freeze plugin

 

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie nog een boot logo wil installeren hieronder eentje van GP3 voor diverse modellen.

 

dreambox-bootlogo_6.2-r8_dm8000.ipk

dreambox-bootlogo_2.1-r8_dm800.ipk

dreambox-bootlogo_4.2-r8_dm800se.ipk

dreambox-bootlogo_4.2-r8_dm500hd.ipk

post-23998-1318261726,839_thumb.jpg

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Bij mij draait GP3 met ICVS image op mijn DM8000 superstabiel

 

Er stond in de aankondiging dat je hem ook op een originele image kon installeren en dat heb ik dus gedaan. Na 3 skins en een paar (kleine) plugins, zat de box vol en Gemini gaf geen enkele waarschuwing.

 

Gemini koos er gewoon voor om steeds te crashen. Als je de box kunt volpompen totdat deze zo vol zit dat hij gaat crashen is er iets niet goed. Dan zit de software gewoon slecht in elkaar.

 

ICVS is een voor 40% gestripte originele image. Als je zaken als samba uit je image stript kan ik me zo voorstellen dat je dan meer ruimte hebt en deze problemen niet ondervind.

 

Ik vind die gemini plugin echt helemaal niets. Dan zit naar mijn mening Pli ondanks de momenteel brakke OpenPli2 Beta veel beter in elkaar.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...