Ga naar inhoud


[Release!] Gemini3 v0.20-r1


cosmos

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel

newnigma is oud en lang niet zo praktisch als Pli.


dit is zeker niet zo, Newnigma brengt regelmatig nieuwe images uit, welke dan ook nog vaak tussentijdse online updates krijgen. Zeker de moeite waard om te proberen, want draait erg stabiel.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 110
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ben het helemaal eens met Michel want ook ik vind het echt brak wat ze tegenwoordig doen die plugin is helemaal niks ik vind zowiezo dat er veel image makers zijn die niet veel meer toevoegen en je alles later moet installeren pli is dan ook wel een erg goed en complete image.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heeft een ieder zijn eigen voorkeur voor een image.

Prima toch dat we zelf kunnen kiezen uit meerdere images.

 

Overigens heb ik Gemini3 ook een aantal dagen getest met al mijn plugins die ik normaal ook gebruik en geen groen scherm gezien, ziet er leuk uit maar deze image heeft niet mijn voorkeur.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las een paar dagen terug dat de gemini2 ontwikkeling gestopt is voor de dreambox DM800.(op i-have-a-dreambox)

Is dit, Gemini3, de opvolger ?

Hebben zij een website waar ik de verschillende versies kan downloaden ?

 

Bedankt,

Stefaan

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stefaand
Ik las een paar dagen terug dat de gemini2 ontwikkeling gestopt is voor de dreambox DM800.(op i-have-a-dreambox)
Is dit, Gemini3, de opvolger ?
Hebben zij een website waar ik de verschillende versies kan downloaden ?

Bedankt,
Stefaan


Google naar IHAD,

Groetjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat vermelde ik net in mijn vorig bericht dat ik in i-have-a-dreambox dot com gelezen had dat gemini2 stopt met ontwikkelen.

 

Is IHAD ook de homesite voor gemini3 ?

 

en blijkbaar is GEMINI3 geen volwaardig image voor de DM maar enkel een plug in ?

 

Ik heb altijd gemini gebruikt in mijn 2 DM800's en nu is het over en uit.

Dus ik zal moeten overstappen op een ander image.

De vraag is WELKE ?????

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus ook geen fan van dit nieuwe opzet van Gemini.Al die extra stappen creeert alleen maar extra werk.

 

Ik gebruikte Gemini juist vanwege de stabiliteit die ik bij andere images miste en het feit dat het zo makkelijk was om alles met een paar handelingen in te stellen.

 

Je moet dit vergelijken met je computer, windows installeren kost misschien maar 15 min.. maar dan komen de updates, viruscanner en additonele microsoft software die eigenlijk meteen in windows had moeten zitten. Voordat je het weet ben je 2 uur verder. Kortom je schiet er niks mee op.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net zondag gemini 3 geinstalleerd op mijn dm800.

Voorheen had ik er openpli1 en openpli2 beta opstaan.

Openpli1 is gestaakt en openpli2 heeft voor mij 2 irritante fouten: Zeer sloom teletekst en mediaspeler die mp3 niet betrouwbaar afspeelt.

 

Gemini3 erop gezet met icvs image van hun en nu werkt mediaspeler en teletekst op zowel SD als HD kanalen vlot.

HD kanalen heeft openpli 1 en 2 nog nooit snel op gewerkt.

 

Gaat er voorlopig ook niet meer af.

Enige wat ik mis is de magic E-HD skin maar daar kan ik beter aan wennen dan die irritante teletekst en mediaspeler.

 

Verder zet iedereen er maar op wat hij/zij wil ik hoef alleen mijn eigen box af te stellen dus zoveel tijd kost het me niet extra.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Ik ben dus ook geen fan van dit nieuwe opzet van Gemini.Al die extra stappen creeert alleen maar extra werk.

Ik gebruikte Gemini juist vanwege de stabiliteit die ik bij andere images miste en het feit dat het zo makkelijk was om alles met een paar handelingen in te stellen.

Je moet dit vergelijken met je computer, windows installeren kost misschien maar 15 min.. maar dan komen de updates, viruscanner en additonele microsoft software die eigenlijk meteen in windows had moeten zitten. Voordat je het weet ben je 2 uur verder. Kortom je schiet er niks mee op.


Ja inderdaad,
ik heb ook alle images geprobeerd en Gemini kwam er als stabielste uit.
Zeer zelden had ik problemen...echt uitzonderlijk. Soms crashte enigma2 eens maar dat was alles.
Bij de andere images had ik veel GSOD (green screen of dead) en bij Gemini had je dat niet.

Ik weet nu ook niet echt wat ik ga doen. Blijkbaar is het met PLI ook niet allemaal rozegeur en maneschijn.
Dus ik laat de laatste gemini2 5.1 er nog even in zitten en zie wel wat het wordt.

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stefaand
Origineel bericht van: Codx
Ik ben dus ook geen fan van dit nieuwe opzet van Gemini.Al die extra stappen creeert alleen maar extra werk.

Ik gebruikte Gemini juist vanwege de stabiliteit die ik bij andere images miste en het feit dat het zo makkelijk was om alles met een paar handelingen in te stellen.

Je moet dit vergelijken met je computer, windows installeren kost misschien maar 15 min.. maar dan komen de updates, viruscanner en additonele microsoft software die eigenlijk meteen in windows had moeten zitten. Voordat je het weet ben je 2 uur verder. Kortom je schiet er niks mee op.


Ja inderdaad,
ik heb ook alle images geprobeerd en Gemini kwam er als stabielste uit.
Zeer zelden had ik problemen...echt uitzonderlijk. Soms crashte enigma2 eens maar dat was alles.
Bij de andere images had ik veel GSOD (green screen of dead) en bij Gemini had je dat niet.

Ik weet nu ook niet echt wat ik ga doen. Blijkbaar is het met PLI ook niet allemaal rozegeur en maneschijn.
Dus ik laat de laatste gemini2 5.1 er nog even in zitten en zie wel wat het wordt.


Werkt goed hoor, alles is er te vinden.

gp3erweiterungen.png

post-23998-1318261728,5604_thumb.png

post-23998-1318261728,596_thumb.png

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
...Je moet dit vergelijken met je computer, windows ...


Spijker op z'n kop.

Mensen hebben een PC met Windows. Dan worden er allerhande superfijne utilities op geinstalleerd, zoals registry cleaners, virusscanners, grappige spelletjes, en allerlei meuk uit de verste uithoeken van de aarde, en elke dag de laatste beta drivers voor elk brokje hardware installeren dat er maar op kan zitten.

En als de boel dan op z'n neus gaat, dan ligt het natuurlijk aan Windows.


Zelfde gebeurt op de Dreambox. Je kunt er vanuit gaan dat een image zoals die uit een team komt, gewoon goed is en werkt. Als je er dan allerlei plugins in gaat proppen, dan loopt dat op een gegeven moment fout, en dan krijgt de image de schuld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo, ga werken aan de teletext module want je suggereert hier alsof het aan de gebruiker ligt. Als ik openpli2 kaal instaleer is teletekst ook traag. Als ik dan op forum meerder malen lees dat het aan de slome cpu van de DM800 ligt dan begint het me te jeuken. Gemini 3 bewijst dat het wel snel kan, zelfs op HD kanalen iets wat onder pli nog nooit op snelheid heeft gewerkt.

 

Ik installeer overigens geen overbodige plugins.

Er stond bij openpli2 CCcam op, IMDB, dvdplayer en mediaplayer. Niks overbodigs bij dacht ik zo.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...