Ga naar inhoud


[Release!] Gemini3 v0.20-r1


cosmos

Aanbevolen berichten


  • Reacties 110
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: theparasol
Milo, ga werken aan de teletext module want je suggereert hier alsof het aan de gebruiker ligt. Als ik openpli2 kaal instaleer is teletekst ook traag. Als ik dan op forum meerder malen lees dat het aan de slome cpu van de DM800 ligt dan begint het me te jeuken. Gemini 3 bewijst dat het wel snel kan, zelfs op HD kanalen iets wat onder pli nog nooit op snelheid heeft gewerkt.



Oplossing voor jou: Overstappen op Gemini 3.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik een hoge pet op voor Milo en als het eenvoudig opgelost kon worden dan was het het allang gebeurt. Waarschijnlijk zijn er ook andere dingen die belangrijker die zorgen voor de stabiliteit van de image.

 

Wees blij dat er mensen zoals Milo, die uit vrije wil en zonder betaling willen werken aan images voor onze boxen waar wij zoveel plezier hebben en af en toe vervloeken omdat die crasht. Maar goed het blijven hobby boxen en als moeders de vrouw er naar aan het kijken is dan is die mooie box niet meer van jou en waag het niet om wat te experimenteren of wil je soms een tijdje op de bank slapen.

 

Nu terug naar teletekst. Voor GP 3.0 kon ik kiezen of de cache voor teletekst direct werd gevuld met de aanwezige pagina's als je naar die zender zapte. Als je veel zapt dan kan dat vertragend werken.

 

Nu in GP 3.0 wordt pas ingelezen als ik ook daadwerkelijk de TEXT button klik waarna het cache gevuld wordt. Eerst de belangrijke/voorkeurspagina's en daarna alle pagina's opdat het kiezen voor een pagina en tonen daarvan instant is.

 

Je kunt zien als het cache gevuld is als de achtergrond een kleur krijgt i.p.v. zwart.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

( voor de dm 8000 )

 

ik heb altyd gp gebruikt voor men dreamboxen 7000 ,500 8000en wass altyd tevreden

nu die gp3 ??

als ik het goed begrijp ( mijn duits is niet zo denderend )

 

moet ik eerst icvs instaleren en dan die gemini plugin ?

waar kan ik die gemini plugin dounloaden want vind die niet in de dounload sectie bij ihad

 

en kan je dan ook de gebruikelijke cams en addons instaleren ?

want met de 8000 image er op zetten is niet zo 123 gedaan als bij een 7000 of 500

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dark-angel-djin
( voor de dm 8000 )

ik heb altyd gp gebruikt voor men dreamboxen 7000 ,500 8000en wass altyd tevreden
nu die gp3 ??
als ik het goed begrijp ( mijn duits is niet zo denderend )

moet ik eerst icvs instaleren en dan die gemini plugin ?
waar kan ik die gemini plugin dounloaden want vind die niet in de dounload sectie bij ihad

en kan je dan ook de gebruikelijke cams en addons instaleren ?
want met de 8000 image er op zetten is niet zo 123 gedaan als bij een 7000 of 500



Als je laatste image van ICVS instaleert (23/12/2010), staat GP3 wizard al ingebakken.

Suc6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, in iCVS kan je GP3 plugin vannuit het software menu gewoon activeren, deze zit er namelijk al ingebakken.

 

Als je kiest voor de laatste Orginele DMM release 3.03 dan kan je met DCC e2 v1.20 de file "g3wizard_0.20-r1_mipsel.ipk" installeren op de root van je DMM en dan via je afstandsbediening installeren of je zet je het .ipk bestand in /tmp:

en doet "cd /tmp" enter, en dan:

"ipkg install g3wizard_0.20-r1_mipsel.ipk" (enter)

 

Zo kan dit ook met de laatste Experimental Image van DMM.

 

Tijdens het installeren zie je aan het einde "installed 1, errors 0" dan is dit goed gegaan en doe een enigma restart.

Kies dan de GP3 Wizard voor de installatie van de lite versie of de versie met alle applicaties.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dark-angel-djin
moet ik eerst icvs instaleren en dan die gemini plugin ?


Als je die icvs van hun website erin flashed moet je na de boot nog op blauwe knop drukken en daar staat dan gp3-wizard al tussen. Staat ook in menu en dan applicaties als ik me niet vergis. Ik heb in de wizard gekozen voor installatie van GP3 zonder applicaties. Ik wil nl niet te veel onnodige zooi op mijn box.

Als je de wizard doorlopen hebt zal voortaan onder de blauwe knop je gemini3 interface staan. De rest is dreambox original.

Wat ik een fraaie recht-toe-rechtaan skin vind is GP vali HD mod, alleen te installeren via gemini software add-ons in bluepanel menu.

Het is wel irritant dat dit draadje als subject gemini 3 v0.20-r1 heeft en er zoveel pli reacties instaan. Misschien moeten de PLI fanatici maar een eigen draadje opstarten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet akkoord met Milo.

Als ik een image installeer dan installeer ik er niet veel toeters en bellen erbij.

Gewoon inadyn er in en that's it.

En geloof me, veel images hebben een green screen om de vleet.

Gemini heeft daar weinig of geen last van.

Ik run Gemini nu een jaar of 2 en nog geen enkele green screen gehad...wel al een paar keer dat Enigma2 opnieuw opstart.

 

Je kan dus wel begrijpen dat ik er niet zo happig op ben op Gemini te verlaten.

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik vind dat je niet moet uitvallen op Milo.

die kerel doet echt zijn best om zijn image goed draaidende te krijgen/hebben.

dus een klein beetje respect voor mensen die dit belangenloos doen voor anderen is hier wel op zijn plaats.

 

(moest dit toch even kwijt).

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het leuke van GP3 is dat mits je de juiste skin hebt de Temperatuur van de HDD en CPU kan worden weergegeven in de zender balk, mits dez functie is aangezet.

CPU.jpg

post-23998-1318261731,0707_thumb.jpg

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch jammer om te moeten vaststellen dat er weer een oude ziekte opduikt..namelijk het schelden en zich laag uitlaten over bepaalde zaken of mensen....

 

zonder de inzet van veel mensen zou de dmm niet zijn wat het nu is en dat is zoals steeds met vallen en opstaan,vind je een bepaalde img niet goed,kies dan een ander of denk misch es na of je niet aan de oorzaak ligt van het falen van de img....

 

 

Groeten

Spiderman

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Het leuke van GP3 is dat mits je de juiste skin hebt de Temperatuur van de HDD en CPU kan worden weergegeven in de zender balk, mits dez functie is aangezet.

Dat behoort echt tot de informatie in de categorie: lekker belangrijk wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Citaat:
Het leuke van GP3 is dat mits je de juiste skin hebt de Temperatuur van de HDD en CPU kan worden weergegeven in de zender balk, mits dez functie is aangezet.

Dat behoort echt tot de informatie in de categorie: lekker belangrijk wink

Mvg,

Michel

Michiel, misschien niet belangrijk voor jou persoonlijk, maar voor vele anderen weer wel.
Wat ik persoonlijk wel belangrijk vind is dat GP3 plugin een FTP mount plugin heeft.

Natuurlijk zijn er andere manieren zoals alle images mount manangers onboard hebben, maar geen van allen werken zo simpel als deze.
Als PLI team GP3 zou ondersteunen zou ik deze image meteen in flash zetten gezien de snelheid geringe omvang en stabiliteit.

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...