Ga naar inhoud


[Zelfbouw] Gez: Iemand die een HDMI kabel kan solderen / aanpassen


Moost

Aanbevolen berichten

Citaat:
Immers digitaal.....................

 

Topic over jitter niet begrepen...........

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je een vaste hand hebt kun je ook met een naald nagellak over de pen aanbrengen eerst een laagje , laten drogen en weer een laagje , gebruik gekleurde nagellak , trukje gebruikte ik vroeger bij elektronica hobby

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Moost
Origineel bericht van: Moost
Hallo,

Vanwege een conflict bij een HDMI aansluiting (CEC) ben ik op zoek naar iemand die een HDMI verloopkabeltje kan solderen of aanpassen.

1) Het gaat om het maken van een kabeltje van +/- 15 cm met een MALE en FEMALE aasluiting, met daarin de PIN 13 niet aangesloten.
Deze pin schijnt de veroorzaker te zijn van het conflict.

2) Ook een mogelijkheid is dat ik een bestaande verloop koop, die dan aangepast kan worden door de pin 13 eruit te halen en/of door te knippen. Echter bestaat er geen kleurcode bij de aansluitingen van een HDMI kabel, en moet je dus eerst uitzoeken welke je moet hebben.

Iemand die me ermee kan helpen ??
Of een andere oplossing weet ??

Bedankt alvast.

(liefst iemand in omgeving Eindhoven)


Niemand ??


Net even onder de loeplamp gekeken , als ik met een dunne priem de contactstrip weg druk , zie ik het uiteinde van de contaktstrip in het kamertje (waar de gekleurde strepen beginnen) naar de buitenzijde gaan .
Als je nu geforceerd die contactstrip naar achter drukt (echt doordrukken zodat hij verbuigt) en een heel dun stukje isolatie in dat kamertje steek zodat de strip niet meer terugveert , lukt het misschien zonder zo'n kabel los te snijden .

Als je hem opstuurt , wil ik het wel voor je doen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Perfecte oplossing, maar ken jij dat filmpje met Mister Bean bij de tandarts bekijk dit dan eerst even

 

dan snap je de topic starter wat beter voor wat betreft het vinden van de juiste pin......

 

Ha ja, ik begrijp het...

Nee verdoven hoeft niet. :D :D :D

 

Maar ik heb het nog eens bekeken en ik kreeg hetzelfde idee als Trust: op het receptor deel van je kabeltje (zie tekening) met een speld of naald omhoog liften, en ik denk dat als je het een aantal maal heen en weer buigt dat het vanzelf afbreekt...

 

Eddy Vl

post-32896-1318261774,7109_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge het is dat ik niet in de buurt van je woon.

Een paar minuten en je bent klaar.

 

Stap 1

Pel de kabel in het midden af.

Pak een multimeter en een krokodillenbek kabel

Doe hier een dunne naald in, uit de naaidoos.

Doe de andere kabel van de multimeter in de aansluiting die je wilt vinden van je hdmi stekker.

Kan met een stukje soldeertin door dat er in duwen.

Dan met de naald prikken in de aders tot je de juist hebt.

Ik heb zo al heel wat kabels uitgeplozen.

En met een paar draadjes zoals in de hdmi kabel een paar minuten werk.

Geen gedonder dat je de chassis delen van je apparatuur defect maakt met de gevaarlijke niet oplossingen van pinnen ombuigen etc.

Als je een chassis deel sloopt van je tv of speler ben je verder van huis.

Dus volg mijn advies, is echt simpel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moost heeft me een haakse HDMI connector gestuurd , hierin was het zeer eenvoudig het bewuste kontakt terug te drukken met een kleine schroevendraaier , niks gedonder , niks gevaarlijk , simpeler kan het niet .

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nowtv
Tjonge het is dat ik niet in de buurt van je woon.
Een paar minuten en je bent klaar.

Stap 1
Pel de kabel in het midden af.
Pak een multimeter en een krokodillenbek kabel
Doe hier een dunne naald in, uit de naaidoos.
Doe de andere kabel van de multimeter in de aansluiting die je wilt vinden van je hdmi stekker.
Kan met een stukje soldeertin door dat er in duwen.
Dan met de naald prikken in de aders tot je de juist hebt.
Ik heb zo al heel wat kabels uitgeplozen.
En met een paar draadjes zoals in de hdmi kabel een paar minuten werk.
Geen gedonder dat je de chassis delen van je apparatuur defect maakt met de gevaarlijke niet oplossingen van pinnen ombuigen etc.
Als je een chassis deel sloopt van je tv of speler ben je verder van huis.
Dus volg mijn advies, is echt simpel.



Ik had een haakse verloop gekocht, en deze is door trust bewerkt:
Hij heeft met klein gereedschap de contact pin 13 terug gebogen.
Heb nu geen conflict meer op mijn apparatuur.

Werkt perfect en is misschien nog simpeler te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mediaplayer heeft een CEC-conflict met de Sony 40NX700.

 

Zo gauw je de mediaplayer met de HDMi op je tv of via je receiver aansluit en je hebt daarachter ook een DVD speler zitten dan gaat het beeld van je DVD speler als je deze aanzet niet meer automatisch naar de HDMi kanaal van je tv, dit kan dan alleen nog maar handmatig en het ARC (auto return channel) werkt dan ook niet meer. In ieder geval niet met een tv van Sony 40NX700, receiver Onkyo TX-SR608, Onkyo Blu-ray speler BD-SP308 en Mediaplayer AC Ryan Playon!HD, zo gauw je de HDMi uit de Mediaplayer haalt werkt alles weer normaal, dit probleem komt vaak voor en ze praten dan over een CEC-conflict.

 

Gelukkig is dit (mits je een beetje handig bent) eenvoudig zelf op te lossen door een HDMi koppeling, contra Stekker - (F-M) verguld aan te schaffen en pin 13 te verwijderen, ik heb zelf eerst met een naald de pin 13 naar voren gedrukt en daarna druk je tussen het middenstuk en het pinnetje een kleine schroevendraaier en druk je de schroevendraaier naar beneden, hierna heb ik met een klein afbreekmesje het pinnetje weg gesneden (pas wel op dat je de andere pinnen niet beschadigd).

Ik heb op de volgende link wat foto's staan:

http://01.nl/diwzt

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb een acer laptop 7741 met HDMI aansluiting, die heb ik nu aangesloten op mijn Sony tv KDL-40w4220 met een HDMI kabel.

Een filmpje afgedraaid maar kreeg geen geluid. beiden gaf ook geen melding dat er iets mis was. Is dit ook een CEC oorzaak. ???? ik heb 2 kabels versie 1.4 en 1.3 geen verschil.

Mijn Philips dvd blue ray speler doet het goed op de sony.

gr. ger

Homecast hs 9000 cicd pvr 500gb -Triax 78-4x Lnb twin -2x Diseq -Astra 1-Astra 23-Astra 28-Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je antwoord op jou vraag wilt hebben ,moet je een eigen topic openen, dan heb meer kans op antwoord.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Verwijder het pin 13 met een horloge schroeverdraaierset. (Druk de kleinste priem naar binnen, zover als je kan en dan naar beneden wrikken).Koste mij maar een minuutje. Wel genoeg licht hebben is wel belangrijk en een vaste hand. Dan kan je dat gedoe met die kabels lekker overslaan. Op eigen risico natuurlijk. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...